Peugeot 208: čtvrtrok na špici v Evropě

V kategorii malých hatchbacků se Peugeotu 208 daří od prosince loňského roku držet už tři měsíce za sebou první pozici. Pro francouzského výrobce, který neprožívá dvakrát šťastné období, kdy mu klesají prodeje a výdělky, to je jedna z mála pozitivních novinek. A potvrzení, že se nástupce oblíbené 207 trefila do vkusu i kapsy zákazníků.

Dvěstěosmička za sebou nechala v tomto období dva své největší konkurenty, VW Polo a čtvrtou generaci Renaultu Clio i Ford Fiesta.

V prosinci odjelo od dealerů v Evropě 20 700 vozů, v únoru si Peugeot 208 připsal vlastní prodejní rekord v rámci Evropy, a to 26 000 prodaných vozů. Podle údajů centrály Peugeotu, čtyřicet procent prodaných vozů bylo ve dvou nejvyšších ze čtyř stupňů výbavy.

Že se jedná o důležitou část evropského automobilového trhu, to dokazují čísla analytické společnosti Jato Dynamics. Podle jejích údajů je v desítce momentálně nejprodávanějších aut hned pět ze segmentu B, tedy malých vozů, z toho čtyři v první pětce, které vévodil jen o třídu vyšší VW Golf. V roce 2012 kategorii malých hatchbacků v Evropě ovládl Ford Fiesta.
 

U nás je to jinak

V České republice si první dva měsíce Peugeot 208 vydobyl v porovnání s celoevropským postavením až sedmou příčku.

Jedničkou stále zůstává Škoda Fabia, VW Polo je na čtvrtém místě, Renault Clio na 11. příčce a Ford Fiesta si v lednu a v únoru držel třetí místo.

Peugeot 5008 1.56
Rok výroby: 2013
Stav: 138 942 km
Cena: 179 000 Kč
Peugeot 308 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 128 191 km
Cena: 125 000 Kč
Peugeot 308 1.56
Rok výroby: 2013
Stav: 130 234 km
Cena: 140 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků