Peugeot 208: čtvrtrok na špici v Evropě

V kategorii malých hatchbacků se Peugeotu 208 daří od prosince loňského roku držet už tři měsíce za sebou první pozici. Pro francouzského výrobce, který neprožívá dvakrát šťastné období, kdy mu klesají prodeje a výdělky, to je jedna z mála pozitivních novinek. A potvrzení, že se nástupce oblíbené 207 trefila do vkusu i kapsy zákazníků.

Dvěstěosmička za sebou nechala v tomto období dva své největší konkurenty, VW Polo a čtvrtou generaci Renaultu Clio i Ford Fiesta.

V prosinci odjelo od dealerů v Evropě 20 700 vozů, v únoru si Peugeot 208 připsal vlastní prodejní rekord v rámci Evropy, a to 26 000 prodaných vozů. Podle údajů centrály Peugeotu, čtyřicet procent prodaných vozů bylo ve dvou nejvyšších ze čtyř stupňů výbavy.

Že se jedná o důležitou část evropského automobilového trhu, to dokazují čísla analytické společnosti Jato Dynamics. Podle jejích údajů je v desítce momentálně nejprodávanějších aut hned pět ze segmentu B, tedy malých vozů, z toho čtyři v první pětce, které vévodil jen o třídu vyšší VW Golf. V roce 2012 kategorii malých hatchbacků v Evropě ovládl Ford Fiesta.
 

U nás je to jinak

V České republice si první dva měsíce Peugeot 208 vydobyl v porovnání s celoevropským postavením až sedmou příčku.

Jedničkou stále zůstává Škoda Fabia, VW Polo je na čtvrtém místě, Renault Clio na 11. příčce a Ford Fiesta si v lednu a v únoru držel třetí místo.

Peugeot 307 2
Rok výroby: 2004
Stav: 125 235 km
Cena: 40 000 Kč
Peugeot 207 1.36
Rok výroby: 2008
Stav: 124 552 km
Cena: 75 000 Kč
Peugeot 5008 1.56
Rok výroby: 2013
Stav: 138 942 km
Cena: 170 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků