Peugeot 208 bude jezdit na vzduch. Doslova

Auto, které nepotřebuje ke svému chodu fosilní paliva, ale pouze vzduch, je určitě snem každého šetřílka. Automobilka Peugeot představí na autosalonu v Paříži koncept modelu 208, který takový sen přibližuje blíže k realitě.

Koncept Peugeot 208 HYbridAir aplikuje stále vyvíjený systém hybridu na vzduch, na kterém koncern PSA intenzivně pracuje. Teoreticky to funguje podobně jako klasický hybrid s tím rozdílem, že se akumulovaná energie získaná při zpomalování neukládá v bateriích ve formě elektřiny, ale v nádrži ve formě stlačeného vzduchu.

Zajímavosti | Video | Technika | Palivo | Hybridy | Peugeot | Citroën

PSA (Peugeot/Citroën) mění v hybridech elektřinu za vzduch

Podle Peugeotu je systém HYbridAir efektivní a zároveň konstrukčně jednodušší, levnější a lehčí než současné složité systémy akumulátorů a elektromotorů. Tím je vhodný pro zástavbu i do levných a malých vozů. Natlakování nádrží vzduchem prý trvá jen deset sekund.

Zajímavosti | Technika | Život řidiče | Palivo

Skutečná spotřeba vs udávaná: Čím větší motor, tím lepší

Peugeot 208 HYbridAir vedle tohoto pohonného systému namontovaného na tříválec 1,2 l dostal i některé díly karoserie a podvozku z hliníku či uhlíkových vláken. Výsledkem je tak auto, které má o 100 kg nižší hmotnost proti sériovému vozu a spotřebu 2,0 l/100 km.

Že je tohle celé jenom utopie? Nikoli. Peugeot zavede tento hybridní pohon do sériové výroby v roce 2016 v nové generaci crossoveru Peugeot 2008. Na následujícím videu se můžete podívat, jak to celé funguje.

Peugeot 307 2
Rok výroby: 2004
Stav: 125 235 km
Cena: 40 000 Kč
Peugeot 207 1.36
Rok výroby: 2008
Stav: 124 552 km
Cena: 75 000 Kč
Peugeot 5008 1.56
Rok výroby: 2013
Stav: 138 942 km
Cena: 170 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

dnes | Jiří Švamberk | 8 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků