Peugeot 208 bude jezdit na vzduch. Doslova

Auto, které nepotřebuje ke svému chodu fosilní paliva, ale pouze vzduch, je určitě snem každého šetřílka. Automobilka Peugeot představí na autosalonu v Paříži koncept modelu 208, který takový sen přibližuje blíže k realitě.

Koncept Peugeot 208 HYbridAir aplikuje stále vyvíjený systém hybridu na vzduch, na kterém koncern PSA intenzivně pracuje. Teoreticky to funguje podobně jako klasický hybrid s tím rozdílem, že se akumulovaná energie získaná při zpomalování neukládá v bateriích ve formě elektřiny, ale v nádrži ve formě stlačeného vzduchu.

Zajímavosti | Technika | Video | Peugeot | Citroën | Hybridy | Palivo

PSA (Peugeot/Citroën) mění v hybridech elektřinu za vzduch

Podle Peugeotu je systém HYbridAir efektivní a zároveň konstrukčně jednodušší, levnější a lehčí než současné složité systémy akumulátorů a elektromotorů. Tím je vhodný pro zástavbu i do levných a malých vozů. Natlakování nádrží vzduchem prý trvá jen deset sekund.

Zajímavosti | Technika | Život řidiče | Palivo

Skutečná spotřeba vs udávaná: Čím větší motor, tím lepší

Peugeot 208 HYbridAir vedle tohoto pohonného systému namontovaného na tříválec 1,2 l dostal i některé díly karoserie a podvozku z hliníku či uhlíkových vláken. Výsledkem je tak auto, které má o 100 kg nižší hmotnost proti sériovému vozu a spotřebu 2,0 l/100 km.

Že je tohle celé jenom utopie? Nikoli. Peugeot zavede tento hybridní pohon do sériové výroby v roce 2016 v nové generaci crossoveru Peugeot 2008. Na následujícím videu se můžete podívat, jak to celé funguje.

Peugeot 407 2.7
Rok výroby: 2009
Stav: 114 003 km
Cena: 140 000 Kč
Peugeot 307 2
Rok výroby: 2004
Stav: 125 235 km
Cena: 40 000 Kč
Peugeot 308 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 84 078 km
Cena: 135 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

8.  12.  2016 | Radek Pecák | 49 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 27 příspěvků