Peugeot 208 bude jezdit na vzduch. Doslova

Auto, které nepotřebuje ke svému chodu fosilní paliva, ale pouze vzduch, je určitě snem každého šetřílka. Automobilka Peugeot představí na autosalonu v Paříži koncept modelu 208, který takový sen přibližuje blíže k realitě.

Koncept Peugeot 208 HYbridAir aplikuje stále vyvíjený systém hybridu na vzduch, na kterém koncern PSA intenzivně pracuje. Teoreticky to funguje podobně jako klasický hybrid s tím rozdílem, že se akumulovaná energie získaná při zpomalování neukládá v bateriích ve formě elektřiny, ale v nádrži ve formě stlačeného vzduchu.

Zajímavosti | Video | Technika | Palivo | Hybridy | Peugeot | Citroën

PSA (Peugeot/Citroën) mění v hybridech elektřinu za vzduch

Podle Peugeotu je systém HYbridAir efektivní a zároveň konstrukčně jednodušší, levnější a lehčí než současné složité systémy akumulátorů a elektromotorů. Tím je vhodný pro zástavbu i do levných a malých vozů. Natlakování nádrží vzduchem prý trvá jen deset sekund.

Zajímavosti | Život řidiče | Technika | Palivo

Skutečná spotřeba vs udávaná: Čím větší motor, tím lepší

Peugeot 208 HYbridAir vedle tohoto pohonného systému namontovaného na tříválec 1,2 l dostal i některé díly karoserie a podvozku z hliníku či uhlíkových vláken. Výsledkem je tak auto, které má o 100 kg nižší hmotnost proti sériovému vozu a spotřebu 2,0 l/100 km.

Že je tohle celé jenom utopie? Nikoli. Peugeot zavede tento hybridní pohon do sériové výroby v roce 2016 v nové generaci crossoveru Peugeot 2008. Na následujícím videu se můžete podívat, jak to celé funguje.

Peugeot 5008 1.56
Rok výroby: 2013
Stav: 138 942 km
Cena: 179 000 Kč
Peugeot 308 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 128 191 km
Cena: 125 000 Kč
Peugeot 308 1.56
Rok výroby: 2013
Stav: 130 234 km
Cena: 140 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků