Peugeot 208 1,4 VTi: šarmantní Francouzka

Může auto vypadat jako Francouzka s dlouhýma nohama? Podle mne může. Stačí trocha fantazie. Mrkněte na novou 208. Vidíte ji tam? Já ano.

Na tohle auto čekali příznivci francouzské značky netrpělivě. Peugeoty začínající číslovkou 200 byly pro automobilku vždy klíčové. A jeden z nich udělal díru do světa.

Dvě stě pětka trhala prodejní rekordy, její protivníci se jí jen dívali na záda. Zato její následovníci – modely 206 a 207 – si pořádnou slávu neužili. Ten prvně jmenovaný se alespoň dobře prodával.

Nové autíčko, které by mělo značku vrátit opět na piedestal, je bezesporu hezčí než většina nedávno představených Peugeotů.

Klepněte pro větší obrázek
Plusy: design, jízdní vlastnosti, přesné řízení. Minus: hodně kostrbaté řazení.
 

Méně je více

Pětidveřové a třídveřové verze jsou zcela rozdílné, třídveřová má ostřejší rysy, je více sošná. Já jsem testoval verzi pětidveřovou a musím říci, že byť to auto bylo menší než jeho předchůdce (o 7 centimetrů), tak nabízelo uvnitř daleko více místa. Jeho rozměry činily s rozměry 3962 x 1739 x 1471 mm. Bez problémů v něm za sebou mohou sedět dva lidé měřící 180 centimetrů. Zavazadlový prostor nabízel objem 311 respektive 1152 litrů.

Byznys | Peugeot | Názory

Peugeot 208: sázka na ženy

Zaujal mě výhled z vozu. Peugeot totiž pro novou 208 připravil o poznání menší volant. Na „budíky“ je lépe vidět, jsou nad volantem, netřeba odvracet pozornost od dění na silnici. Pravdou ale je, že mi chvíli trvalo, než jsem si volant nastavil do správné polohy, abych na ně viděl. Ve finále jsem ho měl o dost níže, než jsem byl zvyklý u jiných vozů.

První kilometry jsem s novým nastavením zápolil, ale brzy jsem si na něj zvykl. Stejně rychle jsem přivykl i lehkosti, s jakou se vůz ovládal. Bylo znát, že ho konstruktéři navrhli tak, aby vyhovoval ženám, které s minulým, více maskulinním, modelem 207 Peugeot ztratil.

Ohebná jako tanečnice

Nová 208 je o 100 kilogramů lehčí, než byla 207. Jak se to projevilo? Byla mrštná, mrštná... a ještě mrštná. Bavila mne. Méně už bavila ostatní řidiče. Jeden s oktávkou neunesl, že jsem ho předjel, a tak za mnou „visel“ dobrých dvacet kilometrů. Na 208 ale neměl, nepředjel ji, byť jel dobře.

Pak jsem si uvědomil, co ho asi rozezlilo kromě toho, že mu to nandalo drobné „auto v sukních“. Testovaná 208 měla totiž lak vyvedený ve starorůžové.

Klepněte pro větší obrázek
Návrat k legendárnímu modelu 205?
 

Řízení bylo strmé, odpružení tužší, podvozek držel, auto se nehoupalo. Výtku mám ale k řazení. Měl jsem pocit, jako kdyby řadicí páka stále o něco „kovově drhla“. Bylo to nepříjemné.

Benzinová 1,4 s výkonem 70 kW (95 k) na 1189 kilogramů vážící vůz postačovala. Motor zvládal ve spolupráci s pětistupňovou manuální převodovkou vše s přehledem. Vyzdvihl bych hlavně jeho rychlé reakce.

Vůz dosahoval maximální rychlosti 188 km/h a čiperně zrychloval „na sto“ za 10,5 sekundy. Skutečná spotřeba se příliš neodchylovala od tabulkové, kombinovaná činila 5,6 l/100 km.

Velká tlačenice

Asi je příliš brzy spekulovat, zda nová 208 uspěje. Ale rozhodně to bude mít těžší, než to měly její předchůdkyně. Konkurence je totiž mnohem tvrdší – v roce 2001 tu bylo pouze 16 protivníků, dnes již jich je 27.

Mezi ty hlavní patří Audi A1, Citroën C3, Fiat Punto, Ford Fiesta, Honda Jazz, Hyundai i20, Kia Rio, Mazda2, Opel Corsa, Renault Clio, Seat Ibiza, Suzuki Swift, Škoda Fabia, Toyota Yaris, Volkswagen Polo.

Zaváděcí cena testovaného vozu činí 255 000 korun (výbava Active), nejlevnější v nabídce pak je třídveřová dvanáctistovka (82 k) ve výbavě Access – za 235 000 korun.

Klepněte pro větší obrázek
Zdařilá trojkombinace. Malý volant, velká dotyková obrazovka multimediálního centra a neobvyklá architektura přístrojové desky.

 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Foto: E15 Anna Vacková
Peugeot 5008 1.56
Rok výroby: 2013
Stav: 138 942 km
Cena: 179 000 Kč
Peugeot 308 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 128 191 km
Cena: 125 000 Kč
Peugeot 308 1.56
Rok výroby: 2013
Stav: 130 234 km
Cena: 140 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 66 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků