Peugeot 208 1,4 VTi: šarmantní Francouzka

Může auto vypadat jako Francouzka s dlouhýma nohama? Podle mne může. Stačí trocha fantazie. Mrkněte na novou 208. Vidíte ji tam? Já ano.

Na tohle auto čekali příznivci francouzské značky netrpělivě. Peugeoty začínající číslovkou 200 byly pro automobilku vždy klíčové. A jeden z nich udělal díru do světa.

Dvě stě pětka trhala prodejní rekordy, její protivníci se jí jen dívali na záda. Zato její následovníci – modely 206 a 207 – si pořádnou slávu neužili. Ten prvně jmenovaný se alespoň dobře prodával.

Nové autíčko, které by mělo značku vrátit opět na piedestal, je bezesporu hezčí než většina nedávno představených Peugeotů.

Klepněte pro větší obrázek
Plusy: design, jízdní vlastnosti, přesné řízení. Minus: hodně kostrbaté řazení.
 

Méně je více

Pětidveřové a třídveřové verze jsou zcela rozdílné, třídveřová má ostřejší rysy, je více sošná. Já jsem testoval verzi pětidveřovou a musím říci, že byť to auto bylo menší než jeho předchůdce (o 7 centimetrů), tak nabízelo uvnitř daleko více místa. Jeho rozměry činily s rozměry 3962 x 1739 x 1471 mm. Bez problémů v něm za sebou mohou sedět dva lidé měřící 180 centimetrů. Zavazadlový prostor nabízel objem 311 respektive 1152 litrů.

Byznys | Peugeot | Názory

Peugeot 208: sázka na ženy

Zaujal mě výhled z vozu. Peugeot totiž pro novou 208 připravil o poznání menší volant. Na „budíky“ je lépe vidět, jsou nad volantem, netřeba odvracet pozornost od dění na silnici. Pravdou ale je, že mi chvíli trvalo, než jsem si volant nastavil do správné polohy, abych na ně viděl. Ve finále jsem ho měl o dost níže, než jsem byl zvyklý u jiných vozů.

První kilometry jsem s novým nastavením zápolil, ale brzy jsem si na něj zvykl. Stejně rychle jsem přivykl i lehkosti, s jakou se vůz ovládal. Bylo znát, že ho konstruktéři navrhli tak, aby vyhovoval ženám, které s minulým, více maskulinním, modelem 207 Peugeot ztratil.

Ohebná jako tanečnice

Nová 208 je o 100 kilogramů lehčí, než byla 207. Jak se to projevilo? Byla mrštná, mrštná... a ještě mrštná. Bavila mne. Méně už bavila ostatní řidiče. Jeden s oktávkou neunesl, že jsem ho předjel, a tak za mnou „visel“ dobrých dvacet kilometrů. Na 208 ale neměl, nepředjel ji, byť jel dobře.

Pak jsem si uvědomil, co ho asi rozezlilo kromě toho, že mu to nandalo drobné „auto v sukních“. Testovaná 208 měla totiž lak vyvedený ve starorůžové.

Klepněte pro větší obrázek
Návrat k legendárnímu modelu 205?
 

Řízení bylo strmé, odpružení tužší, podvozek držel, auto se nehoupalo. Výtku mám ale k řazení. Měl jsem pocit, jako kdyby řadicí páka stále o něco „kovově drhla“. Bylo to nepříjemné.

Benzinová 1,4 s výkonem 70 kW (95 k) na 1189 kilogramů vážící vůz postačovala. Motor zvládal ve spolupráci s pětistupňovou manuální převodovkou vše s přehledem. Vyzdvihl bych hlavně jeho rychlé reakce.

Vůz dosahoval maximální rychlosti 188 km/h a čiperně zrychloval „na sto“ za 10,5 sekundy. Skutečná spotřeba se příliš neodchylovala od tabulkové, kombinovaná činila 5,6 l/100 km.

Velká tlačenice

Asi je příliš brzy spekulovat, zda nová 208 uspěje. Ale rozhodně to bude mít těžší, než to měly její předchůdkyně. Konkurence je totiž mnohem tvrdší – v roce 2001 tu bylo pouze 16 protivníků, dnes již jich je 27.

Mezi ty hlavní patří Audi A1, Citroën C3, Fiat Punto, Ford Fiesta, Honda Jazz, Hyundai i20, Kia Rio, Mazda2, Opel Corsa, Renault Clio, Seat Ibiza, Suzuki Swift, Škoda Fabia, Toyota Yaris, Volkswagen Polo.

Zaváděcí cena testovaného vozu činí 255 000 korun (výbava Active), nejlevnější v nabídce pak je třídveřová dvanáctistovka (82 k) ve výbavě Access – za 235 000 korun.

Klepněte pro větší obrázek
Zdařilá trojkombinace. Malý volant, velká dotyková obrazovka multimediálního centra a neobvyklá architektura přístrojové desky.

 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Foto: E15 Anna Vacková
Peugeot 407 2.7
Rok výroby: 2009
Stav: 114 003 km
Cena: 140 000 Kč
Peugeot 307 2
Rok výroby: 2004
Stav: 125 235 km
Cena: 40 000 Kč
Peugeot 308 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 84 078 km
Cena: 135 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

dnes | Radek Pecák | 18 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků