Peugeot 207 RC Rallye: dostupný závoďák

Společnost Peugeot Sport připravila pro sezónu model 207 RC Rallye, s nímž budou moci závodit i méně movité týmy.

Společnost Peugeot podporovala soukromé jezdce od sedmdesátých let, kdy se začala angažovat ve světových rallye. Vše začalo modelem 104 ZS, následovaly třeba typy 205 GTi 1,6, 205 Rallye či 309 GTi. Po celých deset let byly dostupné malé vozy řady 106 v provedení XSi, Rallye nebo S16, zatímco posledních sedm let se nabízela auta 206 XS. Je to jistě dobrá reklama pro značku, jejíž vozy se díky této aktivitě dostanou i na tratě lokálních sportovních podniků. A dnes je zde nový model 207 RC Rallye, přičemž byly již oznámeny jeho základní technické údaje a ceny.

Nový vůz pod svojí kapotou hostí povedený přeplňovaný čtyřválec 1,6 THP, který vznikl ze společného vývoje koncernů PSA a BMW Group a je úspěšný také v produkčních vozech. Pro použití v modelu 207 RC Rallye činí jeho výkon 180 koní, nejvyšší otáčky jsou 6 500 ot./min., vstřikování paliva je přímé a použitá řídicí jednotka nese značku Magneti Marelli. Prostřednictvím zcela nové, šestistupňové převodovky s manuálním sekvenčním řazením jsou poháněna kola přední nápravy, doplněné diferenciálem s omezenou svorností. Brzdový systém a jeho chlazení byly optimalizovány pro zvýšenou zátěž, podobně jako elektrický posilovač řízení. Samozřejmostí je trubkový ochranný rám okolo posádky.

Peugeot 207 RC Rallye bude možno objednat v úpravě pro asfalt, nebo šotolinu, obě verze se liší zástěrkami, tlumicími a pružicími jednotkami a předními brzdami, jejichž kotouče mají v asfaltovém provedení rozměry 325 x 28 mm oproti „šotolinovým“ 290 x 22 mm. Jedním z hlavních cílů tvůrců tohoto modelu bylo zajištění co nejnižších pořizovacích nákladů, které jsou dokonce nižší než u předchozího typu 206 XS. Přestavba na 207 RC Rallye bude v úpravě pro asfaltové tratě stát 20 500 Euro, pro šotolinu je třeba připravit si ještě 5 000 Euro navíc.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Peugeot 207 RC Rallye --- kvalitnější snímky doplníme, jakmile budou k dispozici

Peugeot 5008 1.56
Rok výroby: 2013
Stav: 138 942 km
Cena: 179 000 Kč
Peugeot 308 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 128 191 km
Cena: 125 000 Kč
Peugeot 308 1.56
Rok výroby: 2013
Stav: 130 234 km
Cena: 140 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků