Peugeot 207 RC Rallye: dostupný závoďák

Společnost Peugeot Sport připravila pro sezónu model 207 RC Rallye, s nímž budou moci závodit i méně movité týmy.

Společnost Peugeot podporovala soukromé jezdce od sedmdesátých let, kdy se začala angažovat ve světových rallye. Vše začalo modelem 104 ZS, následovaly třeba typy 205 GTi 1,6, 205 Rallye či 309 GTi. Po celých deset let byly dostupné malé vozy řady 106 v provedení XSi, Rallye nebo S16, zatímco posledních sedm let se nabízela auta 206 XS. Je to jistě dobrá reklama pro značku, jejíž vozy se díky této aktivitě dostanou i na tratě lokálních sportovních podniků. A dnes je zde nový model 207 RC Rallye, přičemž byly již oznámeny jeho základní technické údaje a ceny.

Nový vůz pod svojí kapotou hostí povedený přeplňovaný čtyřválec 1,6 THP, který vznikl ze společného vývoje koncernů PSA a BMW Group a je úspěšný také v produkčních vozech. Pro použití v modelu 207 RC Rallye činí jeho výkon 180 koní, nejvyšší otáčky jsou 6 500 ot./min., vstřikování paliva je přímé a použitá řídicí jednotka nese značku Magneti Marelli. Prostřednictvím zcela nové, šestistupňové převodovky s manuálním sekvenčním řazením jsou poháněna kola přední nápravy, doplněné diferenciálem s omezenou svorností. Brzdový systém a jeho chlazení byly optimalizovány pro zvýšenou zátěž, podobně jako elektrický posilovač řízení. Samozřejmostí je trubkový ochranný rám okolo posádky.

Peugeot 207 RC Rallye bude možno objednat v úpravě pro asfalt, nebo šotolinu, obě verze se liší zástěrkami, tlumicími a pružicími jednotkami a předními brzdami, jejichž kotouče mají v asfaltovém provedení rozměry 325 x 28 mm oproti „šotolinovým“ 290 x 22 mm. Jedním z hlavních cílů tvůrců tohoto modelu bylo zajištění co nejnižších pořizovacích nákladů, které jsou dokonce nižší než u předchozího typu 206 XS. Přestavba na 207 RC Rallye bude v úpravě pro asfaltové tratě stát 20 500 Euro, pro šotolinu je třeba připravit si ještě 5 000 Euro navíc.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Peugeot 207 RC Rallye --- kvalitnější snímky doplníme, jakmile budou k dispozici

Peugeot 307 2
Rok výroby: 2004
Stav: 125 235 km
Cena: 40 000 Kč
Peugeot 207 1.36
Rok výroby: 2008
Stav: 124 552 km
Cena: 75 000 Kč
Peugeot 5008 1.56
Rok výroby: 2013
Stav: 138 942 km
Cena: 170 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

dnes | Jiří Švamberk | 6 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků