Peugeot 207 HDi 99g: lev s emisemi CO2 99 g/km

Po údalostech posledních měsíců je sice nad slunce jasné, že emise CO2 v současných objemech produkovaných lidmi neznamenají pro naši planetu žádnou zásadní hrozbu, automobilky ale musí chtě nechtě zužitkovat své investice do vývoje vozů, které se chlubí především nízkou produkcí oxidu uhličitého. Šlo by to sice i jinak, vždyť nízké emise CO2 automaticky znamenají i nízkou spotřebu paliva a naopak, ale slovo „úsporný” nezni v poslední době zdaleka tak zajímavě jako „ekologický”, a tak všichni vesele pokračují v dosavadní rétorice.

Peugeot rozhodně není výjimkou potvrzující pravidlo, a tak na český trh přichází s úspornou verzi Peugeot 207 HDi 99g, jejíž hlavní předností je, jak již název naznačuje, nízká hladina emisí CO2. Tato 207 HDi (66 kW) se vyznačuje naladěním, které ji umožňuje snížit spotřebu paliva na 3,7 l/100 km a emise CO2 na odpovídající úroveň 99 g/km.

Minimalizace spotřeby paliva je přitom dosaženo především specifickým programem řídicí jednotky a výměníku EGR (ochlazování vypouštěných výfukových plynů). Pozadu nezůstala ani aerodynamika, koeficient odporu vzduchu Cx je v dané třídě neobvyklých 0,274 a koeficient Scx je snížen z 0,670 na 0,580. Na těchto hodnotách se podílí především snížení podvozku o 5 mm, speciální pružení, přední zástěrky s těsnějším bočním zpětným prouděním, pouze nezbytně nutná výplň vstupů vzduchu, doplnění zástěn pod podlahu, ve výfukovém potrubí a v prostoru palivové nádrže, specifické kryty kol plnících funkci aerodynamického krytu nebo zadní křídlo. Nechybí pochopitelně ani „oblíbené” eko pneumatiky Michelin 15″ (185/65R15) s nízkým valivým odporem.

Model 207 ve verzi Active 1,6 HDi FAP 99 g 90 k je v prodeji za cenu od 373 900 Kč.

Tip: Přečtěte si náš test Peugeotu 207 GT 1,6 THP.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Peugeot 207 v našem zimním testu
Peugeot 307 2
Rok výroby: 2004
Stav: 125 235 km
Cena: 40 000 Kč
Peugeot 207 1.36
Rok výroby: 2008
Stav: 124 552 km
Cena: 75 000 Kč
Peugeot 5008 1.56
Rok výroby: 2013
Stav: 138 942 km
Cena: 170 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků