Peugeot 207 Economique: šetrné lvíče

Úsporné modely jsou v současnosti v módě a většina automobilek již má v tomto segmentu svého zástupce. Výjimkou nechce být ani Peugeot.

V stále rozšiřující se oblasti úsporných modelů nabízel Peugeot v „zeleném kabátku“ doposud pouze malý model 107. Až teď se k němu přidává jeden z nejprodávanějších hatchbacků na evropských trzích, model 207, jenž si za jméno připíše označení Economique. Ten se v předprodukční verzi poprvé představil v březnu na autosalonu v Ženevě. Výrobce ale ještě pár měsíců počkal, začátkem léta odhalil facelift celého modelového radu 207 a nyní i sériovou verzi úsporného modelu.

Změny nejsou nikterak převratné, i když je třeba uznat, že tento malý lev je oproti ostatním konkurentům vcelku slušně vybaven a uzpůsoben pro úspornou jízdu. V srdci tohoto modelu bije upravený 1,6 litrový dieselový čtyřválec HDI s výkonem 66 kW/90 koní, jehož úspornost spočívá v přeprogramované elektronické jednotce a implementaci jednotky EGR ochlazující výfukové plyny na tepelném výměníku. Vcelku dobrou pomůckou zejména méně zkušeným řidičům pak může být indikátor správného přeřazení na vyšší rychlostní stupeň. Jednou z obligátních úprav je i prodloužení stálého převodu na pětistupňové manuální převodovce.
Od technických záležitostí se nyní přesuňme ke vzhledové stránce, která v podstatě nijak výrazněji neutrpěla. Konstruktérům se podařilo snížit koeficient odporu vzduchu z 0,30 na velmi slušnou hodnotu 0,274, čeho se jim podařilo docílit mj. redukcí světlé výšky o 5 mm, osazením předního spoileru a optimalizací vdechů na nárazníku. Pod zlepšení spotřeby se podepsaly i pneumatiky Michelin VLRR s nízkým valivým odporem o rozměru 185/65R15.
A jaké jsou výsledky tohoto snažení? Model 207 Economique podle oficiálních údajů spotřebuje v kombinovaném provozu pouze 3,8 litrů nafty na 100 km a na jeden kilometr vyprodukuje 99 gramů emisí CO2. Zůstává už jenom zmínit, že tuto hračku pro ekology si budeme moci blíže prohlédnout na frankfurtském autosalonu, přičemž její prodeje začnou krátce poté.
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek 
Peugeot 207 Economique
Peugeot 407 2.7
Rok výroby: 2009
Stav: 114 717 km
Cena: 159 000 Kč
Peugeot 307 2
Rok výroby: 2004
Stav: 125 235 km
Cena: 40 000 Kč
Peugeot 307 1.997
Rok výroby: 2003
Stav: 170 389 km
Cena: 35 000 Kč
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

včera | Stanislav Kolman | 63 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků