Peugeot 207 1,6 HDi: komfortní maximini

(test) Stane se Peugeot 207 bestsellerem po vzoru 206ky? Zda na to má ty správné vlastnosti zkusíme zjistit v našem testu.
Seznam kapitol
  1. Slovo na úvod, Exteriér, Interiér, Zavazadelník
  2. Motor, Dynamika, Spotřeba, Jízda s Peugeotem 207
  3. Zhodnocení, Plusy a mínusy, Cena, Technické parametry
  4. Kompletní fotogalerie (vč. nepublikovaných snímků)

Jeden z nejúspěšnějších malých kompaktů, Peugeot 206, se před nedávnem dočkal nástupce - Peugeotu 207. Novinka na sebe okamžitě strhla pozornost, protože 206ka dosáhla velkých úspěchů a bylo jasné, že navázat na její úspěchy nebude jednoduché.

První pohled odhalí, že vše zůstává ve stejných kolejích. Žádné dramatické změny designu neproběhly a tak se může na první pohled zdát, že vše je pouze větším faceliftem. Zdání ovšem klame. Nenechme se ovšem oklamat vzhledem, pod kapotou bude monoho zcela nových a bezesporu lepších věcí.

Peugeot navíc v rámci politiky „prvky větších vozů do malých” nasadil i výbavy, které byly ještě do nedávná chloubou vozů o jednu, případně dvě třídy výš.

První seznámení, které proběhlo na v květnu, ukázalo, že Peugeot 207 má v sobě ohromný potenciál stát se opět prodejním trhákem. Navíc by ho nové pojetí mohlo zbavit označení "auto pro ženy". Jak tedy obstál malý Francouz v našem testu?

Tip: Peugeot 207 dostal do vínku i novátorský benzinový motor 1,6 Turbo, přečtěte si jeho podrobné představení.

Malý velký vánoční stromeček

Základní silueta karoserie zůstala zachována a to je také jedním z důvodů, proč je občas 207 brána jen jako faceliftovaná 206. Peugeotovská velká ústa, velké a protažené přední světlomety a splývavá záď patří neodmyslitelně k dnešním vozům francouzské automobilky.

DSC_2106.jpg DSC_2120.jpg DSC_2099.jpg

Proti 206 malý vůz pořádně vyrostl a mírně překonal pomyslnou hranici kompaktů - čtyři metry. Se svou délkou 4 030 mm, šířkou 1 720 mm, výškou 1 472 mm a rozvorem 2 540 mm se zařadil mezi největší vozy svého segmentu. Velký vliv však má prodloužený zadní nárazník a pozvolněji splývavá záď. 

DSC_2104.jpg DSC_2114.jpg DSC_2101.jpg

Některé detaily zůstaly téměř nezměněny. Tvarování zádě a zadního nárazníku je téměř identické jako u 206. Naopak jiné prvky jsou zcela nové. Vnější zpětná zrcátka jsou umístněna na módních stopkách na dveřích. 

DSC_2125.jpg DSC_2128.jpg DSC_2135.jpg

Věnujme se nyní trochu předním světlometům. Ne, že by jejich tvar byl nějak revoluční, ovšem jsou vybaveny zajímavou funkci, kterou Peugeot nazývá "statické osvětlení zatáčky". Celý fígl je v tom, že pokud vytočíte kola v určitém úhlu, rozsvítí se ve světlometu malá žárovka, která osvěcuje zatáčku či křižovatku. Jedná se tak o levnější a méně náročnou technologii, která supluje adaptivní natáčecí světlomety.

Zdá se to být velmi přínosné a dobré, ovšem má to malou chybou. Přisvětlování je aktivováno již při velmi malém úhlu vytočení kol. Výsledkem je, že při jízdě i po rovné silnice stačí mírně změnit směr třeba při vyhýbáni se víku kanálu a již blikáte jako vánoční stromeček. Světla se aktivují přibližně v osmině otáčky volantu, což je vskutku brzo.

Přestože statické osvětlení zatáčky používá více automobilek, tak jen u Peugeotu jsem se setkal s tím, že rozsvícení se odehraje při tak malém úhlu vytočení kol. Jinde je potřeba kola vytočit daleko více a při běžné jízdě se vám tak nestane, že si osvětlujete chodník kolem cesty. Každopádně jde o lepší řešení než nasvěcování mlhovkami, ktere používají některé jiné automobilky. Ty mnohdy ani pořádně nesvítí tam, kam mají...

DSC_2141.jpg DSC_2137.jpg DSC_2139.jpg

Zadní světlomety nepřináší tvarově nic převratného, ovšem vytváří krásnou iluzi. Pokud jste jako náš šéfredaktor a máte rádi vzhled světlometů vybavených LE diodami, přijdete na chuť i malému Peugeotu. Ten sice LED ve světlech nemá, ale jelikož je kryt zadních světel děrovaný, tak to tak alespoň vypadá.

DSC_2126.jpg DSC_2122.jpg DSC_2124.jpg

Malý luxus

Peugeot se nesnížil k tomu, aby do nižších výbav nasadil příliš ořezané interiéry. Zákazník tak již od základní verze získává propracovanou kabinu s poměrně solidním designem a zpracováním. Jednoduše i zde pokračuje v již zmíněném trendu „prvky z vyšších tříd do malých”. Vizuální luxus je tak dopřán každému.

Výborné materiály, výborné zpracování, výborné tvarování a ergonomie. To je interiér 207ičky. V drobném nesouladu se zbytkem je jen středový panel, který je sice výborně zpracován, ale jeho povrchová úprava nějak nekoresponduje s okolními plasty.   

DSC_2158.jpg DSC_2162.jpg DSC_2163.jpg

Tříramenný volant za sebou skrývá velmi povedený přístrojový panel. Kulaté, mírně vystouplé budíky vypadají velmi dobře. Navíc u vyšších výbav dostanou bíle podbarvení, které dodá více sportovního šarmu.

DSC_2170.jpg DSC_2187.jpg DSC_2189.jpg DSC_2190.jpg

Ani v dnešní době nebývá samozřejmostí očalounit loketní opěrky. Často se tak lze setkat s tvrdým plastem na tom nejméně vhodném místě. Peugeot to vyřešil po svém. Tvrdé plasty potáhl látkou, která je poměrně silná a tak dostatečně změkčí místo, kam si opřete loket.  

DSC_2181.jpg DSC_2183.jpg DSC_2184.jpg

Jedním z prvků výbavy, který je u malých vozů velmi neobvyklý, je automatická dvouzónová klimatizace. Prvek dříve dostupný pouze u vozů střední a vyšší třídy dorazil do nižší střední teprve nedávno. Peugeot nabízí tuto komfortní záležitost i pro malý kompakt. 

DSC_2167.jpg DSC_2196.jpg DSC_2168.jpg   

Displej palubního počítače najdeme uprostřed palubní desky pod oknem. Informací je dostatek a v několika módech. V tomto ohledu patří Peugeot na špici segmentu.

DSC_2169.jpg DSC_2198.jpg

Panoramatická prosklená střecha už dnes patří ke standardům v nabídkách výbav všech vozů. Najdete jí i zde. Pokud jste drobná žena a bude vás za jízdy pálit do zátylku slunce, budete mít problém. Prosklenou střechu totiž kryje praktická shrnovací roletka, jejíž madlo je umístěno poměrně dost vzadu. Hodilo by se její elektrické posouvání, ale to bychom už chtěli od Peugeotu příliš...

DSC_2172.jpg DSC_2173.jpg

Základním stavebním kamenem interiéru, který naleznete téměř všude, je měkčený perforovaný plast. Vytváří velmi zajímavý vizuální dojem, který bych označil za jeden z nejlepších ve své třídě. To samé platí i pro dekorace. Proužkovaný plast v kombinaci stříbrná-černá dobře doplňuje zbytek vozu.

DSC_2192.jpg DSC_2193.jpg

Zapomenutý kufr

V čem ovšem 207-ka zaostává je objem a variabilita zavazadlového prostoru. 270 l objemu je v dnešní době průměrnou hodnotou. Peugeot bohužel neuvádí objem po sklopení sedaček a tak nezbývá, než hádat.

Přístup do kufru je solidní, otvor je dostatečně široký a zadní dveře se vyklápí dostatečně vysoko. Nakládací hrana je sice překážkou, ale v této třídě to není žádná výjimka. Sklopením asymetricky dělených opěradel a sedáků získáme poměrně velkou plochu, která bohužel není rovná.

Celý systém sklápění sedaček je navíc velmi subtilní a svým způsobem odfláknutý. Lavice sedáků je velmi měkká a při manipulaci se mírně deformuje.

DSC_2146.jpg DSC_2147.jpg DSC_2148.jpg DSC_2149.jpg DSC_2150.jpg DSC_2151.jpg

Sledujte AutoRevue na Facebooku Následující kapitola
Peugeot 307 1.6
Rok výroby: 2007
Stav: 174 149 km
Cena: 75 000 Kč
Peugeot 207 1.4
Rok výroby: 2006
Stav: 78 376 km
Cena: 75 000 Kč
Peugeot 308 1.6
Rok výroby: 2010
Stav: 95 234 km
Cena: 164 999 Kč