Peugeot 206: facelift a plus za jménem

Model 206 patří i na českém trhu ke stálicím. Nyní byl omlazen a to tak výrazně, že si vysloužil i pozměněný název.

V současném automboilovém světě platí pro modelové obměny nepsané pravidlo. Jednotlivé modely se vyrábí šest až osm let a za svůj život projdou dvěma až třemi facelifty, přičemž jeden z nich je velmi výrazný. Mohykání zůstávají ve výrobě i přes deset let, ale kromě Fordu Ka jich napočítáme jen několik.

Ačkoli Peugeot již před časem představil novou generaci svého kompaktu s označením 207, populární „dvěstěšestka“ se vyrábí s minimálními změnami stále. Její vtíravý měkký design stále nikoho neurazí a je oblíben zvláště u něžnější části populace na trhu s novými i ojetými vozy. Nyní Peugeot představil výrazný facelift pro svoji řadu 206 a opatřil ji pozměněným označením 206+.

Pochopitelný je výrazný vliv designu řady 207, jež je přibližně srovnatelný velikostí, ale je výkonnější a technicky vyspělejší. Peugeot 206+ dostal na své přídi novou kapotu, masku chladiče a světlomety. Aby byla zachována zajímavá pořizovací cena, byly jinak provedeny jen drobné změny, které původní „dvěstěšestku“ nedělají novým modelem, ale spíše rozvíjejí její původní pojetí. Vyznačuje se vesměs velmi malými a hospodárnými motory. Základem je skromná „jedenáctistovka“ s výkonem 60 koní, následovaná zážehovou jednotkou 1,4 l o výkonu 75 koní. Chybět nemůže malý vznětový čtyřválec 1,4 HDi naladěný na 70 koní, jehož emise CO2 jsou díky hodnotě 110 g na kilometr jízdy srovnatelné s Toyotou Prius. Mluvit ale raději nebudeme o dalších, zdraví skutečně škodlivých prvcích, které z naftového výfuku unikají...  

Interiér doznal jen drobných změn, jež údajně měly směřovat ke světu motocyklů. Nový Peugeot 206+ se bude vyrábět ve francouzských Mylhúzách a nabízet výhradně na evropských trzích. Právě na evropské zákazníky je také zaměřen svými tvary, sestavou motorů a nabídkou příplatkových výbav. I nadále by měl plnit úlohu skromnější verze Peugeotu 207 nabízené za velmi zajímavou cenu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Peugeot 206 Plus
Peugeot 307 2
Rok výroby: 2004
Stav: 125 235 km
Cena: 40 000 Kč
Peugeot 308 1.56
Rok výroby: 2011
Stav: 162 415 km
Cena: 110 000 Kč
Peugeot 308 1.56
Rok výroby: 2013
Stav: 139 809 km
Cena: 144 000 Kč
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 53 příspěvků
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT)

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 80 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Honda HR-V vs. Honda Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 9 příspěvků