Peugeot 206: facelift a plus za jménem

Model 206 patří i na českém trhu ke stálicím. Nyní byl omlazen a to tak výrazně, že si vysloužil i pozměněný název.

V současném automboilovém světě platí pro modelové obměny nepsané pravidlo. Jednotlivé modely se vyrábí šest až osm let a za svůj život projdou dvěma až třemi facelifty, přičemž jeden z nich je velmi výrazný. Mohykání zůstávají ve výrobě i přes deset let, ale kromě Fordu Ka jich napočítáme jen několik.

Ačkoli Peugeot již před časem představil novou generaci svého kompaktu s označením 207, populární „dvěstěšestka“ se vyrábí s minimálními změnami stále. Její vtíravý měkký design stále nikoho neurazí a je oblíben zvláště u něžnější části populace na trhu s novými i ojetými vozy. Nyní Peugeot představil výrazný facelift pro svoji řadu 206 a opatřil ji pozměněným označením 206+.

Pochopitelný je výrazný vliv designu řady 207, jež je přibližně srovnatelný velikostí, ale je výkonnější a technicky vyspělejší. Peugeot 206+ dostal na své přídi novou kapotu, masku chladiče a světlomety. Aby byla zachována zajímavá pořizovací cena, byly jinak provedeny jen drobné změny, které původní „dvěstěšestku“ nedělají novým modelem, ale spíše rozvíjejí její původní pojetí. Vyznačuje se vesměs velmi malými a hospodárnými motory. Základem je skromná „jedenáctistovka“ s výkonem 60 koní, následovaná zážehovou jednotkou 1,4 l o výkonu 75 koní. Chybět nemůže malý vznětový čtyřválec 1,4 HDi naladěný na 70 koní, jehož emise CO2 jsou díky hodnotě 110 g na kilometr jízdy srovnatelné s Toyotou Prius. Mluvit ale raději nebudeme o dalších, zdraví skutečně škodlivých prvcích, které z naftového výfuku unikají...  

Interiér doznal jen drobných změn, jež údajně měly směřovat ke světu motocyklů. Nový Peugeot 206+ se bude vyrábět ve francouzských Mylhúzách a nabízet výhradně na evropských trzích. Právě na evropské zákazníky je také zaměřen svými tvary, sestavou motorů a nabídkou příplatkových výbav. I nadále by měl plnit úlohu skromnější verze Peugeotu 207 nabízené za velmi zajímavou cenu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Peugeot 206 Plus
Peugeot 407 2.7
Rok výroby: 2009
Stav: 114 717 km
Cena: 159 000 Kč
Peugeot 307 2
Rok výroby: 2004
Stav: 125 235 km
Cena: 40 000 Kč
Peugeot 307 1.997
Rok výroby: 2003
Stav: 170 389 km
Cena: 35 000 Kč
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 75 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků