Peugeot 206: facelift a plus za jménem

Model 206 patří i na českém trhu ke stálicím. Nyní byl omlazen a to tak výrazně, že si vysloužil i pozměněný název.

V současném automboilovém světě platí pro modelové obměny nepsané pravidlo. Jednotlivé modely se vyrábí šest až osm let a za svůj život projdou dvěma až třemi facelifty, přičemž jeden z nich je velmi výrazný. Mohykání zůstávají ve výrobě i přes deset let, ale kromě Fordu Ka jich napočítáme jen několik.

Ačkoli Peugeot již před časem představil novou generaci svého kompaktu s označením 207, populární „dvěstěšestka“ se vyrábí s minimálními změnami stále. Její vtíravý měkký design stále nikoho neurazí a je oblíben zvláště u něžnější části populace na trhu s novými i ojetými vozy. Nyní Peugeot představil výrazný facelift pro svoji řadu 206 a opatřil ji pozměněným označením 206+.

Pochopitelný je výrazný vliv designu řady 207, jež je přibližně srovnatelný velikostí, ale je výkonnější a technicky vyspělejší. Peugeot 206+ dostal na své přídi novou kapotu, masku chladiče a světlomety. Aby byla zachována zajímavá pořizovací cena, byly jinak provedeny jen drobné změny, které původní „dvěstěšestku“ nedělají novým modelem, ale spíše rozvíjejí její původní pojetí. Vyznačuje se vesměs velmi malými a hospodárnými motory. Základem je skromná „jedenáctistovka“ s výkonem 60 koní, následovaná zážehovou jednotkou 1,4 l o výkonu 75 koní. Chybět nemůže malý vznětový čtyřválec 1,4 HDi naladěný na 70 koní, jehož emise CO2 jsou díky hodnotě 110 g na kilometr jízdy srovnatelné s Toyotou Prius. Mluvit ale raději nebudeme o dalších, zdraví skutečně škodlivých prvcích, které z naftového výfuku unikají...  

Interiér doznal jen drobných změn, jež údajně měly směřovat ke světu motocyklů. Nový Peugeot 206+ se bude vyrábět ve francouzských Mylhúzách a nabízet výhradně na evropských trzích. Právě na evropské zákazníky je také zaměřen svými tvary, sestavou motorů a nabídkou příplatkových výbav. I nadále by měl plnit úlohu skromnější verze Peugeotu 207 nabízené za velmi zajímavou cenu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Peugeot 206 Plus
Peugeot 307 2
Rok výroby: 2004
Stav: 125 235 km
Cena: 40 000 Kč
Peugeot 207 1.36
Rok výroby: 2008
Stav: 124 552 km
Cena: 75 000 Kč
Peugeot 5008 1.56
Rok výroby: 2013
Stav: 138 942 km
Cena: 170 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

dnes | Jiří Švamberk | 15 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků