Peugeot 2008 přijede do Ženevy s omlazeným vzhledem a verzí GT Line

Malý crossover francouzské značky dostal mimo jiné novou sportovně stylizovanou variantu. Technika se nijak zásadně nemění, v nabídce je celkem 11 motorizací.
Seznam kapitol
  1. Peugeot 2008 2016
  2. Peugeot 2008 2016: Fotogalerie

Po třech letech na trhu se malý crossover Peugeot 2008 dočkal mírné modernizace. Její světová premiéra proběhne začátkem března na ženevském autosalonu. Při porovnání dosavadní a modernizované verze vidíme, že největší změnou je maska chladiče. Namísto dvojice chromovaných horizontálních lišt je teď stylizovaný „výplet“ tvořen mřížkou s chromovanými obdelníky, které zvýrazňují naopak vertikální žebrování.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Dramatické změny se nekonaly, výrazněji se změnil pouze vzhled masky chladiče

Emblém lva se přesunul z kapoty přímo na masku. Červenočerné provedení na oficiálních fotografiích má černé plastové obložení blatníků, na zádi žádné změny nepozorujeme. 

Testy | Škoda | Srovnávací testy | Sportovní auta | Kombi | Peugeot | Škoda Octavia

Peugeot 308 SW GT vs. Škoda Octavia Combi RS: Vítěz zcela jednoznačný?

Novinkou v nabídce je provedení GT Line se sportovně orientovaným vzhledem (ale nikoliv technikou, ta zůstává stejná). Peugeot 2008 GT Line poznáte podle černých exteriérových detailů namísto chromovaných, červeného nápisu Peugeot a speciálního vzoru 17" kol. V interiéru má GT Line červené prošívání nebo pedály v kovovém vzhledu. 

Dva motory, 11 variant

Nabídku zážehových motorů tvoří pět motorizací, ve všech případech se nicméně jedná o variace tříválce 1.2 PureTech. Základní verzi představuje atmosférické provedení 1.2 PureTech 60 kW s manuální pětistupňovou převodovkou, na vrcholu stojí přeplňovaná varianta s výkonem 96 kW. Ta poháněla i kombi 308, které jsme před časem měli v dlouhodobém testu – tam ovšem s automatem, zatímco v 2008 ji Peugeot nabízí jen s manuálním řazením. Kdo touží po pohodlí dvou pedálů, musí zvolit slabší 81kW verzi.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Verzi GT Line známe z jiných modelů Peugeotu, ale u 2008 je novinkou. Poznáte ji třeba podle červených detailů na exteriéru i v interiéru

Také v případě vznětových motorů je základ pokaždé stejný. Jednotka 1.6 BlueHDi nabízí v Peugeotu 2008 55, 74 nebo 88 kW. Nejúspornější motorizací je alespoň na papíře 1.6 BlueHDi 74 kW se systémem stop-start a manuální pětistupňovou převodovkou. Její kombinovaná spotřeba činí 3,5 l/100 km. Všechny diesely v modernizovaném Peugeotu 2008 ale mají nominální emise CO2 pod 100 g/km, což je důležité na řadě trhů, kde se od jejich výše odvíjí registrační či silniční daně a podobné poplatky. 

Peugeot 2008 je úspěšný model. Vyrobilo se jich už více než půl milionu a patří mezi 20 nejprodávanějších aut v Evropě celkově.

Další informace o modernizovaném Peugeotu 2008 nabízí tisková zpráva: 

Zobrazit tiskovou zprávu
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Peugeot 2008 2016
  2. Peugeot 2008 2016: Fotogalerie
Peugeot 508 1.997
Rok výroby: 2012
Stav: 122 512 km
Cena: 220 000 Kč
Peugeot 308 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 102 964 km
Cena: 164 000 Kč
Peugeot 407 1.997
Rok výroby: 2005
Stav: 329 556 km
Cena: 44 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

28.  3.  2017 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

28.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků