77
Fotogalerie

Peugeot 2008 přijede do Ženevy s omlazeným vzhledem a verzí GT Line

Malý crossover francouzské značky dostal mimo jiné novou sportovně stylizovanou variantu. Technika se nijak zásadně nemění, v nabídce je celkem 11 motorizací.

Kapitoly článku:


Po třech letech na trhu se malý crossover Peugeot 2008 dočkal mírné modernizace. Její světová premiéra proběhne začátkem března na ženevském autosalonu. Při porovnání dosavadní a modernizované verze vidíme, že největší změnou je maska chladiče. Namísto dvojice chromovaných horizontálních lišt je teď stylizovaný „výplet“ tvořen mřížkou s chromovanými obdelníky, které zvýrazňují naopak vertikální žebrování.

146026.jpg146027.jpg
146030.jpg146029.jpg147515.jpg
Dramatické změny se nekonaly, výrazněji se změnil pouze vzhled masky chladiče

Emblém lva se přesunul z kapoty přímo na masku. Červenočerné provedení na oficiálních fotografiích má černé plastové obložení blatníků, na zádi žádné změny nepozorujeme. 

Novinkou v nabídce je provedení GT Line se sportovně orientovaným vzhledem (ale nikoliv technikou, ta zůstává stejná). Peugeot 2008 GT Line poznáte podle černých exteriérových detailů namísto chromovaných, červeného nápisu Peugeot a speciálního vzoru 17" kol. V interiéru má GT Line červené prošívání nebo pedály v kovovém vzhledu. 

Dva motory, 11 variant

Nabídku zážehových motorů tvoří pět motorizací, ve všech případech se nicméně jedná o variace tříválce 1.2 PureTech. Základní verzi představuje atmosférické provedení 1.2 PureTech 60 kW s manuální pětistupňovou převodovkou, na vrcholu stojí přeplňovaná varianta s výkonem 96 kW. Ta poháněla i kombi 308, které jsme před časem měli v dlouhodobém testu – tam ovšem s automatem, zatímco v 2008 ji Peugeot nabízí jen s manuálním řazením. Kdo touží po pohodlí dvou pedálů, musí zvolit slabší 81kW verzi.

147512.jpg147532.jpg147533.jpg
147543.jpg147542.jpg147537.jpg
Verzi GT Line známe z jiných modelů Peugeotu, ale u 2008 je novinkou. Poznáte ji třeba podle červených detailů na exteriéru i v interiéru

Také v případě vznětových motorů je základ pokaždé stejný. Jednotka 1.6 BlueHDi nabízí v Peugeotu 2008 55, 74 nebo 88 kW. Nejúspornější motorizací je alespoň na papíře 1.6 BlueHDi 74 kW se systémem stop-start a manuální pětistupňovou převodovkou. Její kombinovaná spotřeba činí 3,5 l/100 km. Všechny diesely v modernizovaném Peugeotu 2008 ale mají nominální emise CO2 pod 100 g/km, což je důležité na řadě trhů, kde se od jejich výše odvíjí registrační či silniční daně a podobné poplatky. 

Peugeot 2008 je úspěšný model. Vyrobilo se jich už více než půl milionu a patří mezi 20 nejprodávanějších aut v Evropě celkově.

Další informace o modernizovaném Peugeotu 2008 nabízí tisková zpráva: 

Nový Peugeot 2008, kompaktní SUV značky

Peugeot

Peugeot je největší francouzská automobilka, od roku 2021 patřící do skupiny Stellantis.

Rodinná firma vznikla už v roce 1810, roku 1858 přijala svůj typický znak. První vozítko, kterému lze říkat automobil, Peugeot vyrobil v roce 1899.

Peugeot 108 • Peugeot 208 • Peugeot 308 • Peugeot 2008 • Peugeot 3008 • Peugeot 5008 • Peugeot 508 SW • Peugeot Rifter • Peugeot Traveller • Peugeot Boxer

Doporučujeme

Články odjinud