Peugeot 2008: Mylhúzy hlásí 200 000 vyrobených vozů

Úspěch městského crossoveru Peugeot 2008 je nepopiratelný: továrna v Mulhouse právě oslavila výrobu 200 000. vyrobeného kusu s označením „Origine France Garantie“. Dynamika prodejů vozu Peugeot 2008, který byl na trh uveden v roce 2013, se potvrzuje i na mezinárodní úrovni, především v Číně.

Značka Peugeot při koncipování vozu 2008 využila zkušenosti získané u crossoveru Peugeot 3008 a přišla s dosud nevídanou nabídkou v segmentu B, čímž si získala nové zákazníky. Inovativní koncepce crossoveru 2008 v sobě kombinuje výrazný styl a jedinečný zážitek z řízení.

Rychlý úspěch vozu Peugeot 2008 rovněž potvrzuje, že tato cesta byla správná. Od uvedení vozu na trh v dubnu 2013 se výroba neustále zvyšuje, aby dokázala uspokojit poptávku. Tempo výroby v továrně v Mulhouse, které bylo na začátku stanoveno na 310 vozů denně, se na konci května 2013 zvýšilo na 460 a na konci ledna 2014 na 680 vozů.

Díky tomuto úspěchu může dnes Mulhouse slavit výrobu 200 000. vozu. Tempo výroby se současně zvyšuje na 860 kusů za den, které zajišťují dvě denní směny a jedna poloviční noční směna. Všechny vozy Peugeot 2008 vyrobené v Mulhouse nesou značku „Origine France Garantie“. Toto označení náleží vozům, jež se montují ve Francii a u nichž pochází více než 50 % hodnoty dílů vyráběných ve Francii. U vozu Peugeot 2008 je podíl hodnoty dílů vyráběných ve Francii 73 %.

Úspěch vozu Peugeot 2008 doprovází i zájem o vyšší verze výbavy, který od počátku nepolevuje a je jasným důkazem přesunu značky Peugeot směrem k luxusnějším kategoriím vozů: dvě třetiny zákazníků volí nejvyšší verze výbavy (Allure a Féline)[1]. Více než 20 % zákazníků má zájem o novou generaci tříválcových benzínových motorů, které zastupuje motor 1.2 PureTech 82 k. Pokud jde o evropské trhy, v čele je francouzský trh s více než 62 000 prodaných vozů, následuje Itálie, Velká Británie, Německo a Španělsko.

Peugeot 2008 také získal téměř 10 různých ocenění v různých zemích (v  Irsku, Itálii, Španělsku, Francii, Polsku a v Turecku). Crossover 2008, který získal 5 hvězdiček v testech EuroNCAP, je jediným modelem v segmentu, jenž nabízí díky technologii Grip Control pět režimů řízení. Tato výbava usnadňující pohyb vozu spojuje protiprokluzový systém s pneumatikami Mud&Snow určenými pro zimní provoz (3PMSF: 3 Peaks Mountain Snow Flake).

Mezinárodní charakter vozu Peugeot 2008 byl zapsán již v jeho zadávacích podmínkách. Jde o první vůz značky, na jehož vývoji se současně podílelo několik zeměpisných oblastí, pro které je také určen. Peugeot 2008, který se současně vyrábí ve Wuhanu v Číně, na jejíž trh byl také nedávno uveden, již registruje více než 22 000 objednávek. Tuto mezinárodní dynamiku doplní v roce 2015 výroba vozu Peugeot 2008 v brazilské továrně Porto Real. Na stejném kontinentu se zatím jeho příbuzný Peugeot 2008 DKR s týmem Peugeot Total vydá od ledna na Rally Dakar.

Peugeot 407 2.7
Rok výroby: 2009
Stav: 114 717 km
Cena: 159 000 Kč
Peugeot 307 2
Rok výroby: 2004
Stav: 125 235 km
Cena: 40 000 Kč
Peugeot 307 1.997
Rok výroby: 2003
Stav: 170 389 km
Cena: 40 000 Kč
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků
Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Nahlédli jsme pod pokličku vývoje nejpopulárnějších sportovních aut světa a osobně několik z nich přímo v technologickém komplexu v Nardò vyzkoušeli.

22.  12.  2016 | Stanislav Kolman | 1 příspěvek