Peugeot 2008 DKR: působivá zbraň na videu a v oficiální fotogalerii

Peugeot před časem způsobil menší rozruch, když oznámil, že se vrací zpět do dakarské rallye. Dnes byl představen závodní speciál, který možná způsobí další rozruch. Vypadá opravdu velmi dobře, i když původní 2008 v něm budete hledat velmi složitě.

Video | Fascinace | Sport | Peugeot

Pozdě, ale přece: Ari Vatanen a jeho úžasná jízda na Pikes Peak

Je to dáno přístupem, jaký u Peugeotu zvolili. Na místo roubování speciálu do tvarů známého automobilu si designéři vzali 2008 jen jako vzdálenou předlohu a tu upravili podle potřeby. Automobilka samotná přiznává, že výsledek připomíná spíše kupé než malé SUV, nicméně to je v celku jedno. Na design se nejezdí.

Video | Sportovní auta | Premiéry | Design | Peugeot

Peugeot Exalt kompletně představen. Místo karbonu používá čedičové vlákno

Přestože se v tiskové zprávě nepíše prakticky nic, jednu podstatnou věc ještě zmínit můžeme. Speciál 2008 DKR používá pouze pohon zadní nápravy. Peugeot se tak rozhodl po důkladném zhodnocení technických předpisů. Ty povolují pro automobily s pohonem 4x2 použití většího odpružení a větších kol, což nakonec inženýři vyhodnotili jako výhodnější, než nasadit čtyřkolku. V případě pneumatik má výsledek průměr 94 cm, přičemž se o ně postarala společnosti Michelin.

Technické podrobnosti Peugeot nechal „zahaleny rouškou tajemství“. Tak snad je brzy odhalí.

Peugeot 307 2
Rok výroby: 2004
Stav: 125 235 km
Cena: 40 000 Kč
Peugeot 207 1.36
Rok výroby: 2008
Stav: 124 552 km
Cena: 75 000 Kč
Peugeot 5008 1.56
Rok výroby: 2013
Stav: 138 942 km
Cena: 170 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků