Peugeot 2008 DKR: působivá zbraň na videu a v oficiální fotogalerii

Peugeot před časem způsobil menší rozruch, když oznámil, že se vrací zpět do dakarské rallye. Dnes byl představen závodní speciál, který možná způsobí další rozruch. Vypadá opravdu velmi dobře, i když původní 2008 v něm budete hledat velmi složitě.

Video | Fascinace | Sport | Peugeot

Pozdě, ale přece: Ari Vatanen a jeho úžasná jízda na Pikes Peak

Je to dáno přístupem, jaký u Peugeotu zvolili. Na místo roubování speciálu do tvarů známého automobilu si designéři vzali 2008 jen jako vzdálenou předlohu a tu upravili podle potřeby. Automobilka samotná přiznává, že výsledek připomíná spíše kupé než malé SUV, nicméně to je v celku jedno. Na design se nejezdí.

Video | Design | Sportovní auta | Premiéry | Peugeot

Peugeot Exalt kompletně představen. Místo karbonu používá čedičové vlákno

Přestože se v tiskové zprávě nepíše prakticky nic, jednu podstatnou věc ještě zmínit můžeme. Speciál 2008 DKR používá pouze pohon zadní nápravy. Peugeot se tak rozhodl po důkladném zhodnocení technických předpisů. Ty povolují pro automobily s pohonem 4x2 použití většího odpružení a větších kol, což nakonec inženýři vyhodnotili jako výhodnější, než nasadit čtyřkolku. V případě pneumatik má výsledek průměr 94 cm, přičemž se o ně postarala společnosti Michelin.

Technické podrobnosti Peugeot nechal „zahaleny rouškou tajemství“. Tak snad je brzy odhalí.

Peugeot 5008 1.56
Rok výroby: 2013
Stav: 138 942 km
Cena: 179 000 Kč
Peugeot 308 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 128 191 km
Cena: 125 000 Kč
Peugeot 308 1.56
Rok výroby: 2013
Stav: 130 234 km
Cena: 140 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků