Peugeot 108 v nových snímcích a informacích, hmotnost od 840 kg

Můžeme vám dále poodhalit podobu nového kompaktního modelu Peugeot 108, jenž se chystá na svoji premiéru na ženevském autosalonu.
Seznam kapitol
  1. Peugeot 108
  2. Fotogalerie

Představujeme vám nástupce minivozu Peugeot 107 vyráběného spolu s technicky spřízněnými modely Toyota Aygo a Citroën C1 v TPCA poblíž českého Kolína. I v tomto případě má jít o racionálně řešený malý automobil, jenž si ale tentokrát troufá zajít poněkud dále. Konstruktéři nejmenší „osmičky“ vsadili na výraznější styl vycházející z větších řad Peugeot 208 a Peugeot 308 v kombinaci s širokou škálou barevných kombinací a nabídkou moderních elektronických soustav. Tedy na podobný recept, na němž staví zejména úspěšné modely Mini a Fiat 500.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Peugeot 108 bude k dispozici jako tří a pětidveřový hatchback, případně s plátěnou shrnovací střechou v modelu 108 TOP!

Svojí délkou 3 470 mm je nový Peugeot 108 dokonce kratší než třeba Hyundai i10 nebo Volkswagen Up!, ale také lehčí, přičemž třídveřové provedení má s pohotovostní hmotností startovat na 840 kg. Také díky tomu se mají všechny připravované verze bez ohledu na počet dveří a typ použitého motoru vejít s emisemi CO2 pod hranici 100 g/km. S dieselem se nepočítá, základní tříválec 1,0 VTi má dosahovat výkonu 68 koní (50 kW) a větší 1,2 VTi nabídne 82 koní (60 kW).

Technika | Premiéry | Design | Peugeot | Ženeva 2014

Peugeot 108 hýří barvami a umí zrcadlit displej mobilu na palubce

Výklopná záď umožňuje přístup k zavazadlovému prostoru se základním objemem 190 l, jenž po sklopení zadních opěradel naroste na 750 l. Tvořena je, jak už se to v této kategorii stává normálem, skleněným dílem zahrnujícím i zadní okno. Nový Peugeot 108 bude k dispozici v třech karosářských verzích, jako tří a pětidveřový hatchback a jako provedení 108 TOP! se shrnovací plátěnou střechou.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Výklopná záď bude i v tomto případě skleněná

Na rozdíl od již zmíněného většího modelu 208 má mít novinka přístrojový štít přímo na sloupku volantu před řidičem, nicméně sedmipalcový dotykový displej na středové konzole (standard ve stupni Allure) ovládá komfortní soustavy vozu podobným způsobem. K dispozici bude osm barev včetně páru dvoutónových řešení, v programu Themes pak najdeme různé sady polepů a dekorů na povrchu karoserie i v jejích útrobách.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Peugeot 108
  2. Fotogalerie
Peugeot 307 2
Rok výroby: 2004
Stav: 125 235 km
Cena: 40 000 Kč
Peugeot 207 1.36
Rok výroby: 2008
Stav: 124 552 km
Cena: 75 000 Kč
Peugeot 5008 1.56
Rok výroby: 2013
Stav: 138 942 km
Cena: 170 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků