Peugeot 108 hýří barvami a umí zrcadlit displej mobilu na palubce

Nová generace nejmenšího Peugeotu bude mít světovou premiéru v Ženevě, ale první fotky a informace zveřejnila automobilka už dnes.

Peugeot 108 přichází jako nástupce modelu 107, který se vyrábí v továrně TPCA u Kolína spolu se sesterským Citroenem C1 a Toyotou Aygo. Zákazníky chce zaujmout především širokou nabídkou barevných provedení interiéru a také plátěnou střechou.

Pokud jde o velikost, nový Peugeot 108 prakticky zachovává rozměry svého předchůdce: měří 3470 cm na délku a 1620 mm na šířku. O miniaturních rozměrech svědčí o hodnoty rozchodu kol: 1425 mm vpředu, 1420 mm vzadu. Poloměr otáčení činí pouhých 4,8 m.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nový Peugeot 108 nabídne výběr ze sedmi barevných „témat“

Nabídka motorů obsahuje dvě jednotky: tříválec 1,0 l (68 koní) a nový PureTech 1.2 VTi o výkonu 82 koní. Menší motor bude k dostání i v extra úsporném provedení e-VTi, popřípadě s „robotizovanou“ převodovkou ETG5. 

Automobilka nicméně předpokládá, že zákazníci se spíš než o motor budou zajímat o možnosti propojení s mobilním telefonem a individualizace interiéru. Peugeot 108 proto nabídne sedm různých „témat“, spočívajících převážně v polepech exteriéru, a tři různá provedení interiéru. Například varianta „Porcelaine Aïkinite“ dostane matně bílou palubní desku a středový panel ve „zlatavé mědi Aïkinite“. A pokud jde o konektivitu?

Zrcadlení mobilu

Vedle tradičního telefonování a přehrávání hudby přes Bluetooth umí Peugeot 108 také zrcadlit obrazovku chytrého telefonu na displeji palubního systému. Výrobce tuto funkci nazývá Mirror Screen. Podporovány jsou mobily s operačními systémy Android, RIM i Windows, které se připojují přes rozhraní MirrorLink, stejně jako iOS – ten k zrcadlení používá technologii AppInCar. 

Za příplatek si budete moci pořídit kromě jiného automatickou klimatizaci, parkovací kameru nebo bezklíčové odemykání. Nově bude k dispozici také shrnovací plátěná střecha po vzoru Fiatu 500C

Předpokládané datum uvedení na trh ani ceny výrobce zatím nezveřejnil. Patrně se tak stane v souvislosti se světovou premiérou nové stoosmičky na blížícím se autosalonu v Ženevě. 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Peugeot 5008 1.56
Rok výroby: 2013
Stav: 138 942 km
Cena: 179 000 Kč
Peugeot 308 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 128 191 km
Cena: 125 000 Kč
Peugeot 308 1.56
Rok výroby: 2013
Stav: 130 234 km
Cena: 140 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

včera | Milan Lažanský | 41 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

včera | Stanislav Kolman | 16 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků