Peugeot 107 a Citroën C1 s faceliftem pro rok 2012

Francouzská část trojčat z českého Kolína právě prošla čerstvým omlazením, v pořadí již druhým.
Seznam kapitol
  1. Peugeot 107 a Citroën C1 2012
  2. Fotogalerie

Trojice Peugeot 107/Citroën C1/Toyota Aygo, představená již v roce 2005, je po technické stránce identická a její členové se liší pouze vzhledem karoserie a detaily interiéru. Toyota se však přesto drží od produktů francouzského koncernu PSA přeci jen trochu stranou, takže nepřekvapí, že vozy 107 a C1 přicházejí s faceliftem takřka ve stejnou chvíli.

Testy | Toyota

Toyota Aygo: prcek z Kolína (megatest)

Citroën C1 2012

Dosud se vozy prodávaly ve verzích Peugeot 107 2009 a Citroën C1 2009, nyní však prošly další modernizací. V případě Citroënu si všimneme především ostřeji tvarovaného předního nárazníku s mlhovkami a svisle orientovanými denními světly LED (které odkazují hlavně na novější modely Citroën DS3 nebo Citroën C4 Aircross), kratší kapoty a omlazenými značkovými emblémy.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Citroën C1 2012

Lépe vybavené vozy dostaly nový, kůží obšitý volant a jiné hlavice řadicí páky, za příplatek jsou k mání modernější audiosoustava a čalounění v kombinaci kůže a Alcantary. Pohonná jednotka v podobě litrového tříválce (jiná volba není) dosahuje i nadále výkonu 68 koní (50 kW), ale s manuálně řazenou převodovkou klesla díky dílčím modifikacím průměrná spotřeba paliva z 4,5 na 4,3 l/100 km.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

U „automatu“ byla spotřeba snížena v průměru o 0,1 na celkových 4,5 l/100 km. Podle vyjádření automobilky Citroën dostal vůz také nový elektrický posilovač řízení a nově odladěné pérování, jež má přispět ke zlepšení komfortu a stability jízdy v nízkých rychlostech.  

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Peugeot 107 2012

Úpravy nejmenšího ze současných Peugeotů pro modelový rok 2012, což nás zřejmě nepřekvapí, z převážné míry kopírují výše popsané modifikace Citroënu C1. Také vylepšený Peugeot 107 se vyznačuje především novou přídí s členitějším nárazníkem a světly LED pro denní svícení, jež jsou ale v tomto případě uloženy vodorovně.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Peugeot 107 2012

Peugeot zároveň sjednotil systém označování výbavových stupňů s ostatními Peugeoty současnosti, tedy na verze Access, Active a Allure. V závislosti na konkrétním trhu bude klimatizací standardně vybavena již verze Active, zatímco Allure nabídne palubní soustavu Peugeot Connect s konektivitou Bluetooth a USB, litá kola a otáčkoměr.

Modernizované vozy Citroën C1 a Peugeot 107 se u nás začnou prodávat již na jaře letošního roku.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Peugeot 107 a Citroën C1 2012
  2. Fotogalerie
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Peugeot 307 2
Rok výroby: 2004
Stav: 125 235 km
Cena: 40 000 Kč
Peugeot 207 1.36
Rok výroby: 2008
Stav: 124 552 km
Cena: 75 000 Kč
Peugeot 5008 1.56
Rok výroby: 2013
Stav: 138 942 km
Cena: 170 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků