Peugeot 107 a Citroën C1 s faceliftem pro rok 2012

Francouzská část trojčat z českého Kolína právě prošla čerstvým omlazením, v pořadí již druhým.
Seznam kapitol
  1. Peugeot 107 a Citroën C1 2012
  2. Fotogalerie

Trojice Peugeot 107/Citroën C1/Toyota Aygo, představená již v roce 2005, je po technické stránce identická a její členové se liší pouze vzhledem karoserie a detaily interiéru. Toyota se však přesto drží od produktů francouzského koncernu PSA přeci jen trochu stranou, takže nepřekvapí, že vozy 107 a C1 přicházejí s faceliftem takřka ve stejnou chvíli.

Testy | Toyota

Toyota Aygo: prcek z Kolína (megatest)

Citroën C1 2012

Dosud se vozy prodávaly ve verzích Peugeot 107 2009 a Citroën C1 2009, nyní však prošly další modernizací. V případě Citroënu si všimneme především ostřeji tvarovaného předního nárazníku s mlhovkami a svisle orientovanými denními světly LED (které odkazují hlavně na novější modely Citroën DS3 nebo Citroën C4 Aircross), kratší kapoty a omlazenými značkovými emblémy.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Citroën C1 2012

Lépe vybavené vozy dostaly nový, kůží obšitý volant a jiné hlavice řadicí páky, za příplatek jsou k mání modernější audiosoustava a čalounění v kombinaci kůže a Alcantary. Pohonná jednotka v podobě litrového tříválce (jiná volba není) dosahuje i nadále výkonu 68 koní (50 kW), ale s manuálně řazenou převodovkou klesla díky dílčím modifikacím průměrná spotřeba paliva z 4,5 na 4,3 l/100 km.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

U „automatu“ byla spotřeba snížena v průměru o 0,1 na celkových 4,5 l/100 km. Podle vyjádření automobilky Citroën dostal vůz také nový elektrický posilovač řízení a nově odladěné pérování, jež má přispět ke zlepšení komfortu a stability jízdy v nízkých rychlostech.  

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Peugeot 107 2012

Úpravy nejmenšího ze současných Peugeotů pro modelový rok 2012, což nás zřejmě nepřekvapí, z převážné míry kopírují výše popsané modifikace Citroënu C1. Také vylepšený Peugeot 107 se vyznačuje především novou přídí s členitějším nárazníkem a světly LED pro denní svícení, jež jsou ale v tomto případě uloženy vodorovně.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Peugeot 107 2012

Peugeot zároveň sjednotil systém označování výbavových stupňů s ostatními Peugeoty současnosti, tedy na verze Access, Active a Allure. V závislosti na konkrétním trhu bude klimatizací standardně vybavena již verze Active, zatímco Allure nabídne palubní soustavu Peugeot Connect s konektivitou Bluetooth a USB, litá kola a otáčkoměr.

Modernizované vozy Citroën C1 a Peugeot 107 se u nás začnou prodávat již na jaře letošního roku.

Následující kapitola
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Citroën C3 1.398
Rok výroby: 2005
Stav: 115 322 km
Cena: 60 000 Kč
Citroën Berlingo 1.56
Rok výroby: 2011
Stav: 162 147 km
Cena: 145 000 Kč
Citroën C3 1.124
Rok výroby: 2005
Stav: 116 326 km
Cena: 52 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

včera | Radek Pecák | 46 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 27 příspěvků