Petra Fulína a jeho závodní vůz SEAT Leon Cup Racer čeká již tento víkend okruh Paula Ricarda

Petra Fulína, dvojnásobného šampiona v Evropském poháru cestovních vozů FIA ETCC (European Touring Car Cup) a dvojnásobného vítěze Zlatého volantu, čeká pouhý týden po druhém závodním víkendu sezony Evropského poháru cestovních vozů 2015 další poměřování sil se silnou konkurencí. První polovinu šampionátu uzavřou dva závody na okruhu Paula Ricarda v Le Castellet na jihu Francie. Petr Fulín se na slavném okruhu postaví na start se svým závodním vozem SEAT Leon Cup Racer coby vedoucí muž průběžného pořadí ETCC 2015 v kategorii Single Make Trophy.

„Všichni fanoušci motoristického sportu mají francouzský okruh Paula Ricarda v Le Castellet spojený se závody Formule 1, které se na něm jezdily v letech 1971 až 1990. O to více vzrušující bude sledovat, jak si na něm již tento víkend povede Petr Fulín se svým závodním vozem SEAT Leon Cup Racer. Věřím, že i s naší podporou bude první muž průběžného pořadí letošní sezony ETCC schopen ve Francii navázat na skvělé výsledky z dosavadních dvou závodních víkendů na Hungaroringu a Slovakiaringu,“ říká Aleš Novák, ředitel divize SEAT společnosti Porsche Česká republika.

O tom, že francouzská zastávka v kalendáři ETCC 2015 bude pořádným testem, se tým Křenek Motorsport přesvědčil brzy po skončení závodů na Slovensku, protože jej čekal náročný přesun do dějiště dalšího podniku ETCC. „Předně musím poděkovat celému týmu. Mechanici se museli už v pondělí vydat na cestu do Francie, takže samotný termín závodů byl pro nás zkouškou funkčnosti týmu. Všechno dopadlo skvěle, Leona máme na místě a vše je připraveno,“ říká k logistice Petr Fulín.

Český jezdec loni na jihu Francie získal 22 bodů z 23 možných. V letošní sezoně plné novinek bude ale podle jeho slov těžké na podobný úspěch navázat: „Čeká nás tvrdá práce s nastavením. Okruh má jiný profil než Slovakiaring, navíc mají panovat tropické teploty, takže nesmíme podcenit otázku výdrže pneumatik.“

Po francouzských závodech je na programu více než dvouměsíční letní pauza, proto je cíl cesty ke Středozemnímu moři jasný. „Za úspěch budu považovat jakýkoliv zisk bodů, který nás před závodním víkendem v Brně udrží ve hře o přední příčky šampionátu,“ shrnuje své ambice Petr Fulín.

Fanoušci mohou sledovat výkony Petra Fulína prostřednictvím časomíry na webové stránce wtcc.motorstools.com. Fulínovy dojmy po jednotlivých jízdách budou průběžně zveřejňovány na facebookových stránkách VEKRA Racing Team či Petr Fulín. Záznam obou závodů na francouzském okruhu Paula Ricarda v Le Castellet odvysílá televizní stanice Eurosport, a to 30. června od 16.00 na kanálu Eurosport 2.

Seat Leon 1.968
Rok výroby: 2013
Stav: 130 519 km
Cena: 250 000 Kč
Seat Exeo 1.998
Rok výroby: 2013
Stav: 140 560 km
Cena: 165 000 Kč
Seat Ibiza 1.39
Rok výroby: 2009
Stav: 141 719 km
Cena: 105 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 62 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků