Pětkrát „nej“ roku 2011 podle Jaroslava Matějky

Co mne v roce 2011 nejvíce zasáhlo? Bylo toho mnoho, ale s výběrem pěti nejdůležitějších momentů, musím přiznat, jsem byl hodně rychle hotový. Byly totiž úzce spjaté s mým novým působením v AutoRevue.

Redakci AR jsem začal vést 1. února. A od první chvíle jsem se snažil, aby se náš web odlišoval od bezpočtu jiných webů zaměřených na motorismus, na automobily. Od první chvíle jsem chtěl, aby jeho obsah dostál jeho názvu. Vždyť revue by měla mít hodnotnější, náročnější obsah, přitom by ale měla i bavit, měla by mít přesah. 

Co se týká mých pěti „nej“, snažil jsem se je vybírat tak, aby právě ukázaly vcelku široký záběr, jaký dnes AR má.    

Konec legendy

Nemohu začít paradoxně ničím jiným než koncem, smutným koncem Saabu. Sice se neustále objevují zprávy (i v těchto dnech), že ten a ten investor má o slavnou švédskou automobilku zájem, ale zřejmě už ani ti nejvěrnější příznivci značky nevěří v její zmrtvýchvstání. Přitom kolik jen přinesla skvělých modelů – zmíním jen 93, 99, 900. Opravdu smutek…

Klepněte pro větší obrázek

Svět podle pana Forda

Tento rok jsem si hodně zajezdil. A to i s některými z nejúžasnějších nejnovějších aut. Nejvýše však stavím návštěvu garáží v londýnské čtvrti Dagenham, kde parkovaly staré fordky. Vznikl z toho článek Báječný svět pana Forda ožil v Dagenhamu. Když jsem kdysi dávno pracoval v Anglii, tak jsem na ostrovech za dva roky ujel s automobily tisíce kilometrů, promiňte, mil. Ale nikdy to nebyl takový adrenalin, jako když jsem zasedl v Dagenhamu postupně za volanty několika historických fordek a vyrazil s nimi do ulic Londýna (ostatně je to asi vidět na fotografii zcela nahoře). 

Klepněte pro větší obrázek

Bouračka s Jaguarem

A stejně divoce mi pulsovala v žilách krev, když jsem jezdil na Salzburgringu s nadupaným Jaguarem XKR-S. Úžasný zážitek. Horší to bylo o chvilku později, když jsem se na sedadle řidiče vystřídal se svým spolujezdcem. Byl to Ir, který jízdu na závodním okruhu dostal za odměnu, protože si koupil den předtím v Německu model XJ. Vyjevený chlápek, jenž byl dosud zvyklý jen na luxusní limuzíny, havaroval s nadupaným sporťákem hned v první zatáčce. S patřičně zkormouceným výrazem jen hlesl: „Sorry, guy. My first experience…“

Klepněte pro větší obrázek

Pocta podnikateli

Můj skutečný obdiv si u mne letos vysloužil pan Jan Zvelebil, který k nám přivezl vozy legendární značky Morgan. Činorodý, chytrý, nebojící se riskovat. Rozjel velmi úspěšný byznys. Všechna čest.  

Klepněte pro větší obrázek

Přelud jménem Mustang

A na závěr jsem si nechal honičku z filmu Bullitův případ. Možná si pamatujete na sérii čtrnácti filmových honiček - postupně jsme vám je představili v první polovině roku. Začínala úchvatným soubojem dvou vozů ve filmu se Steve McQueenem a skončila „modernou“ – scénou z The Matrix Reloaded. A právě Bullitův případ natočený v roce 1968 slavil největší úspěch. V naší celoroční hitparádě nejčtenějších článků se vyšvihl na jednu z nejpřednějších příček. Tohle byla trefa do černého!

A věřím, že stejné trefy do černého se nám budou dařit i v roce příštím. V roce 2012, do kterého PŘEJI ČTENÁŘŮM AUTOREVUE VŠE NEJLEPŠÍ.

 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků