Pětiválcové Audi RS Q3 je zatraceně rychlý crossover [první dojmy]

Audi připravilo facelift pro model Q3. Ten představuje několik menších novinek, ale hlavně nám přinesl možnost svézt s vrcholnou verzí RS, což je věc, která se neodmítá.
Seznam kapitol
  1. RS jako každé jiné, Velmi ostrý crossover
  2. Má charakter!, Pro koho?, Technické údaje
  3. Fotogalerie

S Audi RS Q3 to bylo poněkud složité. Už je to přibližně rok a půl od doby, kdy jsme zuřivě psali o revoluci týkající se řady RS z dílny Audi, protože Q3 představuje historicky první model s písmenem Q mezi RS. Jenže po premiéře, která proběhla v Ženevě 2013 následovala menší odmlka.

Tedy upřímně, o tomto autě jsme neslyšeli až do tohoto faceliftu. Ale údajně se na českém trhu prodávalo. V současnosti se doprodávají poslední exempláře verze před modernizací. Ty nové dorazí na jaře příštího roku, přičemž auto už můžete objednávat.

SUV | Design | Autosalony | Sportovní auta | Příslušenství | Premiéry | Audi | Ženeva 2013

Audi RS Q3: první RS mezi SUV Audi naživo

V čem se nové RS Q3 liší od toho starého? Tak především má jinou masku chladiče, na auto se nastěhovala také nová světla s „běhajícími“ blinkry, pár detailních úprav objevíte v interiéru, měnil se i podvozek a to hlavní najdete pod kapotou. Benzinový přeplňovaný pětiválec dostal výkon 250 kW (340 koní), sprint na stovku se zrychlil na 4,8 sekund a zároveň údajně klesla spotřeba. Tolik teoretický úvod.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Facelift poznáte především podle nové masky chladiče navazující na přepracované světlomety. Nová světla najdeme také vzadu.

RS jako každé jiné

Prozatím jediný crossover v řadě RS se k této příslušnosti hrdě hlásí, takže na něm najdete prvky typické pro všechna ostatní RS. Agresivní přední nárazník, stříbrná zpětná zrcátka, difuzor, výrazný výfuk. Vše? Ano, ona vlastně také ostatní RS to nijak s designem nepřehání.

Facelift pro základní Q3

Změn se dočkaly také standardní verze. 
Do nabídky přibyly nové odstíny karoserie, 
xenonová světla s diodami pro denní svícení 
jsou standardem, dokoupit lze světla kompletně 
složená z diod. Upravený je také podvozek a 
stabilizace. Nabídka zahrnuje šest motorů, 
přičemž výkon začíná na 88 kW (120 k) a 
končí u 162 kW (220 k). Výkon vzrostl až o 
sedm procent a spotřeba se snížila až o 17 %. 
Motory 2.0 TDI a 1.4 TFSI COD dostaly
označení „Ultra“. V interiéru očekávejte nové
materiály nebo možnost připojit se na internet
přes Wi-Fi, k dispozici je také Google Earth a
Google Street View, stejně jako například 
rozpoznávání dopravních značek. 

U malého Q je celkem škoda, že Audi nasadilo sice pořádnou, ale pouze jednu koncovku výfuku. Vypadá úplně stejně jako to, co předvádí RS 6. Dvě menší koncovky by byly efektnější. Mimochodem, obyčejná verze s benzinovým motorem dvě koncovky má. Škoda... Každopádně od pohledu nebudete na pochybách, že se nedíváte na klasickou Q3.

O interiéru platí naprosto to stejné co o vnější karoserii. Také zde se odehrávají změny, jakými prošla ostatní RS. Audi nasadilo malý sportovně tvarovaný volant, přidalo karbonové dekory, výborně tvarovaná sedadla, kvalitní čalounění a tím jsme opět výčet novinek vyčerpali. Ale nakonec ono vlastně nic víc ani není potřeba. Důležité je, že z interiéru budete mít pocit výjimečnosti, což byste u takto malého crossoveru s tak vysokou cenou (1,4 milionu korun) mít měli.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Interiér je kvalitní a relativně nenápadný. Potenciál auta naznačuje malý volant a sportovní sedačky. Nic víc. 

Velmi ostrý crossover

Dobře, povinný úvod jsme si odbyli, startujeme. Pod kapotou je přeplňovaný pětiválec o objemu 2480 cm3. Základní parametry 250 kW (340 k) a 450 Nm dávají jasně tušit, že motor bude s Q3 důkladně cvičit a to se také děje. V prvních chvílích ale svůj potenciál tají. Pokud sedíte uvnitř, nevšimnete si ničeho výjimečného.

Testy | Kombi | Fascinace | Audi | Audi A6

Test Audi RS 6 Avant: zatraceně schopné kombi  

A stejně tak si zřejmě ničeho nevšimnete i v případě, když se rozjedete. RS Q3 si můžete nastavit do režimu jízdy Auto, Comfort nebo Dynamic. V režimu Comfort je řízení jak z nějakého elektromobilu, umělé, můžete točit jedním prstem, a motor pracuje s veškerou leností. V tomto režimu se snad i dostanete se spotřebou pod deset litrů. Jenže náš presstrip je příliš krátký na to, abychom zjišťovali, jak je auto pohodlné v režimu Comfort. Je to přece RS a to si zájemci kupují ze zcela jiných důvodů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Motor nabídne nejen hodně zajímavé parametry, ale také moc pěkně vypadá. Audi si dalo záležet...

Jednou z novinek faceliftu, o které jsme se ještě nezmínili, je nový výfuk opatřený klapkou. A ta se otevře spolu s aktivací režimu Dynamic. Škoda, že zcela chybí režim Individual, kde byste si zvuk užívali i při normální jízdě. I když na druhou stranu zas o tolik nepřijdete, protože i v režimu Dynamic je vše snad až příliš utlumeno.

Zajímavosti | Technika | Sportovní auta | Audi | Audi A4

Potvrzeno: Příští Audi RS4 přijde o osmiválec

Model RS Q3 vám mnohem více zvedne náladu, pokud ho budete poslouchat zvenku. To uslyšíte, jak z výfuku prská, bručí, jak do něj práská. O tohle všechno v interiéru skoro přijdete. Slyšíte, že se něco děje, ale slyšíte to dost z dálky. Dynamic ovšem přináší i důležitější věci. Reakce na plyn jsou ostřejší, řízení se absolutně změní a ztuhne také podvozek. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. RS jako každé jiné, Velmi ostrý crossover
  2. Má charakter!, Pro koho?, Technické údaje
  3. Fotogalerie
Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 759 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 70 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2006
Stav: 188 530 km
Cena: 174 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků