Pětinu všech nových vozů Ford prodaných v Evropě pohání motor 1.0 EcoBoost

Malý, ale nečekaně výkonný motor 1.0 EcoBoost byl v prvním pololetí roku 2014 nejprodávanějším přeplňovaným zážehovým motorem v Evropě. Vyplývá to z údajů společnosti Ford.

Pětina všech letos prodaných vozů Ford tak měla pod kapotou motor 1.0 EcoBoost*, jehož blok je tak malý, že by se vešel na list papíru formátu A4.

Od ledna do konce června 2014 prodal Ford přibližně 120 000 automobilů poháněných motorem 1.0 EcoBoost. Ve srovnání se stejným obdobím loňského roku to představuje navýšení o více než 15 procent. V případě modelu B-MAX dosahuje podíl této motorizace 47 procent, u Focusu je to 33 procent a u Fiesty 30 procent.**

„Zákazníci zjevně oceňují přednosti malého motoru, který nabízí vynikající hospodárnost bez kompromisů v dynamice a kultivovanosti,“ řekla Barb Samardzich, vrchní provozní ředitelka Ford of Europe. „S uvedením nového Mondea se řada modelů nabízených s motorem 1.0 EcoBoost rozroste v nejbližších měsících na jedenáct.“

Agregát 1.0 EcoBoost byl v červnu opět vyhlášen vítězem prestižní ankety „2014 International Engine of the Year“ (Mezinárodní motor roku 2014). Porota ocenila jeho dynamiku, hospodárnost, technickou vyspělost, kultivovanost i snadno dostupný výkon. Motor má na kontě již 13 významných ocenění.

Pohonná jednotka 1.0 EcoBoost byla uvedena na evropský trh v roce 2012 v modelu Ford Focus. Dnes je k dispozici také v modelech Fiesta, B-MAX, EcoSport, C-MAX a Grand C-MAX, Tourneo Connect, Tourneo Courier, Transit Connect a Transit Courier.

Na vývoji tříválcového EcoBoostu pracovalo více než 200 konstruktérů z vývojových středisek Fordu v německých Cáchách a Merkenichu a britském Dagenhamu a Duntonu. Vývoj jednotky trval celkem pět milionů hodin.

Motor je osazen kompaktním turbodmychadlem s nízkou setrvačností, které dosahuje 248 000 ot./min. – to je více než 4000 otáček za sekundu a bezmála dvojnásobek rychlosti, jakou se otáčejí rotory turbodmychadel v motorech F1.

„Motor 1.0 EcoBoost se stal celosvětovým měřítkem pro konstruktéry pohonných jednotek a slaví velké úspěchy i u ‚porotců‘, na jejichž mínění záleží nejvíc – u našich zákazníků,“ dodala Samardzich.

Agregát je velmi populární zejména v Nizozemsku, kde na něj připadá 38 procent všech prodaných vozů Ford. V Dánsku dosahuje podílu 35 procent a ve Švýcarsku 32 procent. Celosvětově je 1.0 EcoBoost aktuálně k dostání v 72 zemích.

Velkou oblibu si litrový EcoBoost získal i v České republice. Tady totiž pohání neuvěřitelných 75 procent všech prodaných Fordů B-MAX a 50 procent Focusů! Tento agregát představuje zajímavou volbu i pro zájemce o velkoprostorový Ford Tourneo Connect, kde se pro něj rozhodlo 20 procent zákazníků.

Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2007
Stav: 162 305 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 62 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků