Pět nejzbytečnějších podpůrných a asistenčních systémů

132 komentářů

Jaromír
18. ledna • 21:16

Mám k dispozici jak klasickou "ručku", tak elektro. V zimě preferuji klasiku a další auto budu vybírat s mechanickou brzdou. Z tlačítka jsem dost nešťastný...

Danny117
9. února • 23:54

Pekne napísané. Oceňujem a zdieľam na facebooku.
Dĺžka - akurát, stručné a presné. Ideál. Len tak ďalej... :D
Len by ma zaujímalo niečo viac o tejto téme. Vieš mi poskytnúť nejaké ďalšie kvalitné zdroje?Ďakujem
http://goo.gl/jFYYMu...

Janvac
24. ledna • 20:27

Se vším souhlasím, kromě nesmyslnosti el. parkovací brzdy. Nevím, kolikrát autor, ale určitě 99% řidičů si nikdy parkovací brzdou v zatáčce nepomohla a pravděpodobně nikdy nepomůže. To chce totiž hodně dlouho trénovat a být na něco podobného připraven. Věřím, že většina řidičů by auto dostalo do přetáčivého smyku.
Moderní auta vybavená stabilizačním systémem pomohou řidiči "zatočit" nedotáčivé auto do zatáčky automaticky a podstatně citlivěji.

Jaromír
18. ledna • 21:24

Pak jsem asi to 1%. Pokud dostanu smyk reaguji reflexivně. Pokud zasáhne elektronika, auto se zachová jinak než očekávám a vzniká problém. V zimě preferuji klasiku. Auto s el. brzdou zůstává doma.

Zdenek
22. listopadu • 12:02

1. Dálková světla: Souhlasím s článkem. Automat nepotřebuji.
2. Sjíždění ze svahu: Nemám zkušenosti, ale věřím tomu, že se bez asistenta obejdu.
3. Tempomat: Já osobně vidím užitečnost jen v obci, abych nepřekročil 50. To proto, že když jedete dlouhým úsekem, kde je minimální provoz, tak je obtěžující tu padesátku dodržet. Pokud pojedete více, tak vás ti, co vám mají pomáhat, oberou o peníze, a když jedete 40 tak si připadáte jako otvor lásky.
4. Rozpoznání značky bych nezatracoval. Jde ale o to, kolik za to zaplatím!
5. Ruční elektronickou brzdu považuji za fíčovinu, jejímž účelem je zvýšení ceny vozidla.

Václav
19. listopadu • 10:11

Adaptivní tempomat mám v nové Octavii, a ve spojení s automatickou převodovkou je to naprosto skvělá věc. Speciálně pro jízdu v kolonách po městě. Prostě se přilepíte za auto před vámi (vzdálenost se dá jednoduše nastavit a upravovat kolébkou na ovladači), a nemusíte se dál o nic starat. Funguje to až do úplného zastavení. Pokud se kolona dá hned zase do pohybu, auto se rozjede. Jinak dá najevo, že máte šlápnout na brzdu. Samozřejmě to není na to, aby si člověk za jízdy četl noviny, ale pokud se třeba pohybujete v neznámém prostředí, a musíte se starat kudy jet, tak vám tohle ušetří hlídání vzdálenosti od auta před vámi, a můžete se snáz rozhlédnout. Je to pohodlné i notoricky známých trasách, kde z nudy ztrácíte obezřetnost. Výborná věc.

jan
17. listopadu • 21:52

Ke kvalitě článku a potřebnosti rúznych systému se vyjadřovat nebudu ,každy ma svůj názor ,ale přidal bych jeden podle mého názoru nesmyslný doplněk a to rozsvěcování pomocnýchsvětel do zatáčky . V noci při ostrém odbočování proč ne ,at vidim kam zatáčím ale přes den je to poněkud humorné když auto odjíždí od chodníku tak se rozsvítí levé a hned při přeočení kol pravé,

x12345678
18. listopadu • 11:37

Humorné možná jo ale na druhou stranu to takto funguje ve dne jen ve dvou případech: a) u levnějších verzí, kde není čidlo světla a s ním spojené automatické rozsvícení světel. ŘJ pak používá přisvícení i za dne. Což by snad nikomu nemělo vadit...
b) u aut s čidlem, pokud je okolní osvětlení pod nastaveným limitem, kdy se automatická světla aktivují. To zdánlivě paradoxně může nastat i za jasného slunce, protože systémy reagují odečtem jasu protisvětla v silně kontrastním prostředí. ŘJ pak používá přisvícení i za dne. Což by snad nikomu nemělo vadit...ˇ
Pozitivní vliv na bezpečnost je u "Kurvenlicht" jednoznačný. V podstatě zadarmo se krátkodobě osvětlí prostor, kam potkávací světlo nesvítí, ať už samostatným světlometem nebo mlhovkou. Místo naslepo pak řidič vidí, kam jede.

Jan
17. listopadu • 13:02

Myslim si ze el.brzda sa vie tak isto pokazit ako aj rucna. Skor by mali pridat do toho clanku nocne videnie. Uplny nezmysel ani raz som ho nezapol

Memorex
17. listopadu • 20:45

Jan: ked si ho ani raz nezapol, ako vies, ze to je uplny nezmysel? :)
btw. moja najzbytocnejsia funkcia: el. parkovacia brzda Opel, ktora sa neaktivuje sama automaticky po zdvihnuti sa zo sedadla vodica... Fakt nechapem, ked odistit sa vie sama, musi sa vediet aj zaistit...
Ani nehovorim o kufri, ktory sa seriovo elektricky sam dovrie, ale za kompletne elektricke zatvaranie sa musi doplacat...

Jan
17. listopadu • 21:05

Memorex: nocne videnie som vyskusal hned ako som si auto kupil(bolo uz vo vybave) a poviem ti neda sa v noci sustredit aj na cestu aj na displej takze preto ho nezapinam. :))) to len aby si vedel

x12345678
18. listopadu • 12:00

Noční vidění bych nezatracoval. Tedy v výjimkou BMW bez HUD, kde je naprosto k ničemu díky idiotskému umístění displeje uprostřed auta mimo zorné pole řidiče, který by místo před sebe měl zírat na displej vpravo. S HUD už je to lepší, protože identifikaci osoby zobrazí žlutě v zorném poli. Bohužel, BMW neumí identifikovat zvířata ale jen postavy lidí.
U ostatních aut s displejem nočního vidění v zorném poli řidiče je to v pohodě a dramaticky to zvyšuje bezpečnost jízdy. Navíc Audi a M-B mají rozpoznání jak postav lidí, tak zvířat, na která - na rozdíl od BMW - taky upozorní.

Jan
18. listopadu • 21:20

X12345678910111213....... : ok ako povies je to tvoj nazor co sa tyka nocneho videnia. ja jazdim na MB a je dost problem sa sustredit aj na soferovanie aj na pozeranie palubovky.nocne videnie dost skresluje a osvetluje oci a to nehovorim pri rychlej jazde kde sa na 100% sustredis na cestu. Radsej vypnuta ako zapnute

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
jogurt
18. listopadu • 22:55

To je věc osobních preferencí každého soudruha. Alespoň ho máš přímo před sebou a když ti rozsvítí žlutého "teplouše", máš šanci to periferním viděním postřehnout. Já mám tu horší variantu - uprostřed auta a tam není nejmenší šance to vidět. U teploušů to ještě nevadí, na ty upozorní gong a žlutý symbol na předním skle, pokud mám zapnutý hud, zvířata ale nehlásí, takže pokud nečumím na displej místo na silnici, srnu v příkopě nemám šanci vidět, přestože tam vpravo před fofrklackem na obrazovce žlutě září jak supernova. Takže u BMW použitelné jen s bdícím spolujezdcem.

Palo
13. listopadu • 21:43

autor je mudry ako chrobak truhlik

stanley
13. listopadu • 12:44

neviem, bol som dost prekvapeny z tohoto clanku.. mam v mojom aute (BMW F10) vsetky systemy a ak mam pravdu priznat, jediny "neuzitocny" system je citanie znaciek, ktore nefunguje na Slovensku kvoli chybajucim mapovym podkladom.Adaptivny tempomat ako neuzitocny? To snad nemyslite vazne... okrem toho, ze mi par krat fakt zachranil auto (ked zacne nejaky pako v meste brzdit z nicoho nic, tak garantujem, ze to zareaguje o pol sekundy skor, ako akykolvek vodic), tak je fakt skvely na jazdu v kolone v style "prejdem 2 metre a zasa stojim". To len tuknem do tlacidla a auto sa pekne same rozhybe a zastane. Adaptivny tempomat je najlepsia vec, co som kedy mal v aute!! Jazdim s tym 3 roky a uplne spokojnost.
A este daco - na BMW ho nejde vypnut, teda spon nie bez nejakeho hackovania softwaru.Parkovacia brzda? Super, ak mate automat na BMW - automaticky zastavi auto po spomaleni na nulu, nemusite stat na brzde a ani davat tam Pecko. Jazdil som na inych automatoch a toto mi teda chybalo (napr. Mercedes to ma spravene silnejsim potlacenim pedalu, co je tiez fajn - na BMW nizsich ako 5 toto vobec nenajdete)Automaticke svetla - detto, v 99% pripadov idu fajn a ked mi to vadi a niekoho mam oslnit, tak ich proste vypnem docasne packou, ako na normalnom aute...Nic, nebudem dalej pisat - je sice pekne, ze jazdite na 50tich autach za rok, ale co takto skusit nejake auto dlhodobejsie a zistit, ze nie je vsetko take zle a zbytocne.

Petr
13. listopadu • 14:20

Ještě k funkci automatické nebo elektronické brzdy. BMW to má vyřešené tak, že používá automatické brzdění k tzv. elektronickému diferenciálu u xdrive (brzdí jednotlivá kola zvlášt podle podmínek) a také umí jemným přibrzděním vysoušet kotouče. Kromě pomocníka rozjezdu a parkovací brzdy to tedy řeší mnoho jiných věcí (např při jízdě zatáčkou přibrzďuje vnitřní kolo apod).

jogurt
13. listopadu • 16:47

To jistě, má to spousta aut včetně octavie a bez ohledu na pohon jedné nebo obou náprav. Nijak to ale nesouvisí s elektromechanickou parkovací brzdou, ta s tím nemá vůbec nic společného.

stanley
13. listopadu • 17:04

to mas pravdu, ale napr. rozjazd do kopca je pri bmw naozaj kombinovany s "fyzickym" zatiahnutim rucnej brzdy a nie je to len akcia ESP, ako to bezne maju auta.
Tzn. auto zostane normalne "zaparkovane" na kopci a "nestoji" stale na normalnej brzde.

runner42
14. listopadu • 12:26

Není to tak. Můžeš si to sám vyzkoušet. Stáhni si okýnko, zastav se zapnutým asistentem v kopci a poslouchej... nic neuslyšíš. Pak si rozepni pás... uslyšíš hlasitě zvuk serva, jak auto zatahuje čelisti parkovací brzdy, na kterou v tu chvíli přechází.
Druhým test můžeš udělat tak, že zapneš asistenta a na volnoběh na rovince nebo z mírného svahu necháš auto zastavit. Těsně před samovolným zastavením na to asistent dupne a ty jasně ucítíš úder do brzdového pedálu způsobený skokovým zvýšením tlaku brzdové kapaliny.

jogurt
13. listopadu • 17:40

To jako že hillholder je realizován mechanickou aktivací actuatoru za zadním diferenciálem přes lana na čelisti parkovací brzdy? To tedy není. Dělá to hydraulika brzdového systému. V dokumentaci BMW doslova píše, že akčním prvkem je systém DSC.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Zelí
14. listopadu • 14:40

U bmw se normálně sama zatáhne ručka ruční brzdy. Kdo není slepý tak to vidí. Nesmí ti samozřejmě zareznout bowdeny. :-D

Dan
15. listopadu • 15:31

A nesmis se drbat na zadku aby ti ta paka nezlomila ruku.

Petr
13. listopadu • 14:15

Na BMW ho právě vypnete. Zmenšujete odstup až je jen jednu čárečku a potom zase zmenšíte a asi 3 sec podržíte a on se vám vypne. U Jaguaru nejde vypnout. Mj víte že máte v F10 programovatelných 8 tlačítek? Tlačítka předvolby "radia" mají zdvojenou funkci - u radia jsou to předvolby stanic ale jinak tomu lze přiřazovat celkem hodně možností z i-drive. Pokud to víte, tak se omlouvám, ale potkal jsem už asi 5 lidí, kteří o tom nevěděli.
Petr

stanley
13. listopadu • 14:23

O programovani tlacitiek samozrejme viem... aj ked to nepouzivam skoro vobec. Jedina vec, co sa mi na nich paci, je ten kapacitny senzor - aj ked je to skor na efekt. Divne, ze tempomat mi vypnut nesiel, mozno je to preto, ze moje auto je 03/2010 a odvtedy BMW spravilo asi tak 100 revizii CIC, vratane zmeny hardwaru (kazde 2 mesiace je tam nieco ine.. kto sa ma v tom vyznat).Inak na BMW uz od cias E90 som mal aktivovane servisne menu a aj to obskurne menu, co sa spustalo krutenim iDrivu (nie, ze by na nieco bolo - ale chcel som vidiet, aka je GPS rychlost :)Ten tempomat skusim este raz, mozno som nieco zle robil.

jogurt
13. listopadu • 16:44

s CIC to nijak nesouvisí, ecu adaptivního tempomatu není součástí infotainmentu. Vypnout adaptivní fci tempomatu výše popsaným postupem funguje u E i F aut a je popsané v uživatelském manuálu k autu.

stanley
13. listopadu • 17:01

ja som nevravel, ze je to sucastou cic, len pisem, ze bmw meni elektroniku kazde 2 mesiace. cic bol len priklad. Napr. ked som si kupil auto (03/2010), tak o pol roka vymenili cely Combox a toto robia neustale. Clovek si objedna auto a ani nevie co dostane + navyse tie problemy s nekonecnymi cakacimi dobami na nahradne diely. Ale to je uz riadne off topic.
Ten tempomat skusim.

Petr
13. listopadu • 10:37

Pane Duchoni,
chtěl bych Vás poprosit aby jste se omluvil Vašim čtenářům za tento velmi podivný článek. Přispívám do diskuzí zcela omezeně, ale taková snůška nepřesnotí a zavádějících názorů, mě vyprovokovala k napsání. Pokud Vy, jako novinář, který ročně testuje desítky aut napíše takové bludy, nerozumím tomu. Vážení čtenáři, nevěřte tomu co je v článku napsáno. Jediný důvod vidím v závisti i u pana Duchoně i u některých přispěvatelů, že nemohou mít uvedené věci v autě.
Pokud můžete, kupte si auto s co nejvyšší výbavou včetně všech asistentů, které jsou v článku pomluveni. Všichni Vám více či méně mohou pomoci...Sám mám auto se všemi uvedenými asistenty a alespoň občas je používám a aktivní tempomat je naprosto geniální věc.
Přeji mnoho šťastných kilometrů.

Kankunen
13. listopadu • 11:11

Nevěřte nikomu co má tyhle věci v autě a chválí je, protože sám sebe potřebuje přesvědčit, že udělal dobře. Kolikrát si nejde ani posvítit dálkovýma, když to člověk potřebuje, protože čidlo vidí někde nějakou lampu. Nemám pouze čtení značek. El. ručka brání hlavně blbnutí na sněhu, takže většině to nevadí.

x12345678
13. listopadu • 12:10

Blábol. Pokud dosud někdo pochyboval, že jsi s ničím takovým nikdy nejel, teď už pochybovat nelze. Přepnout na dálková, mžikově i trvale při asistentu dálkových světel samozřejmě jde. A to úplně stejně jako bez něj. Liší se podle značky auta jen to, zda se přitom asistent vypne nebo zda zůstane aktivní.

Kankunen
13. listopadu • 12:42

Vůbec to stejně nejde. Přece pokud máš asistenta, tak si můžeš zapínat dálkové jak chceš, ale asistent rozhoduje, jestli ty dálkové pustí. Vydrbat s tím jde jedině, že světla přepneš na hlavním zapínání světel z automatu do manuálu. Ten pitomý asistent funguje na základě světel v protisměru, takže napřed někomu posvítím do očí a pak se mi to teprve přepne. Tímto se omlouvám všem, které jsem už vyfotil dálkovýma.

runner42
13. listopadu • 13:06

Totální nesmysl. Nevíš o čem píšeš.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Kankunen
13. listopadu • 13:20

Napiš i co blbě píšu.
A ten adaptivní tempomat vůbec nedokáže posoudit situaci jako člověk, vše řeší jak je naprogramován. I nastavení na nejnižší odstup je mezera příliš velká. Já se podívám se do zpětného zrcátka a hned vím jestli mám dát nohu z plynu nebo to vše krásně vyjde. Tohle tempomat nedokáže, vždy ubere plyn.

jogurt
13. listopadu • 16:40

Asistent dálkových světel nijak neomezuje možnost řidiče kdykoli přepnout ručně z potkávacích na dálková, bliknout dálkovými nebo přepnout z dálkových na potkávací. Manuální volbu má řidič vždy, i když je asistent aktivován. To, jak to ty popisuješ, je nesmysl.
Adaptivní tempomat má volbu řidiče v čase odstupu za vozidlem vpředu, čtyři hodnoty od jedné do dvou sekund. Odstup jedna sekunda je na samé spodní hranici bezpečné jízdy a je umožněn jen proto, že radar v kolizní situaci aktivuje brzdy rychleji než sebelepší řidič. Pokud sám jezdíš s odstupem jedna sekunda a méně, pak nepatříš za volant. Například v Německu či Rakousku bys byl bez papírů za chvilku. A už tu asi desetkrát bylo napsáno, že zpomalení můžeš eliminovat lehkým sešlápnutím plynu, má mezipolohu kdy motor nezabírá, ale tempomat nebude brzdit, pokud nevyhodnotí rozdíl tvé rychlosti a auta vpředu jako kritický. Takže sorry chlapče ale to, co tu šíříš, jsou opravdu nesmysly.

Kankunen
14. listopadu • 8:40

1. Jestli si chceš v noci posvítit v obci do dálky, tak musíš přidržet světelnou houkačku nebo manipulovat s hlavním ovladačem světel.
2. Odstup 1 sek je bezpečný, při stovce teda 30m, v praxi do takové díry ti vjede jeden němec a jeden rakušák, oba z papíry
3. Když motor nezabírá ve 140ti, tak rychlost celkem rychle padá.Prostě to auto řídí dva šoféři, ale věřím, že někomu se to může líbit.

Dan
15. listopadu • 15:27

To je ale snuska nesmyslu.....

Kankunen
13. listopadu • 8:23

Adaptivní tempomat je vhodný pouze na jízdu bez špetky radosti z jízdy. Osobně musím být soustředěný na nechtěné zásahy ad. tempomatu, aby nedocházelo k zbytečnému spomalování a pak podřazování při zrychlování.

x12345678
13. listopadu • 9:36

Fakt?

Kankunen
13. listopadu • 11:04

Fakt, neumí to jet ani klidně v koloně, protože si nechá takovou mezeru, že ti tam někdo vjede a zase zpomalí. Naopak máš navoleno 140, tempomat se drží auta před tebou co zpomalilo na osmdesátce, auto ti odbočí a tempomat zmateně se snaží dostat na 140. Dokonce je to nebezpečné, když sám odbočíš z kolony v odbočce, namísto brždění motorem jako by ti spolujezdec sešlápl plyn. Než si člověk uvědomí co se děje může být pozdě.

x12345678
13. listopadu • 12:05

V jakém autě? Protože všechny systémy, co znám, v koloně klidně jet umí. A pokud máš na tempomatu navoleno 140, je docela logické, že se snaží jet 140. Nebo bych chtěl, aby při nastavení na 140 jel 70?
Možná by bylo dobře u aut číst manuál uživatele. Třeba se tam dočteš, že lze nastavit odstup mezi vozidly a dynamiku reakce tempomatu. Pro mnohé by to bylo překvapivé.

runner42
13. listopadu • 13:03

No, se všemi tvými příspěvky k tempomatům tady souhlasím, ale u tohodle bych se rád zastavil a částečně s předchozím přispěvovatelem souhlasil.
Několikrát se mi stalo, že jsem při jízdě na tempomat převzal plyn, zrychlil a pak pokračoval vyšší rychlostí... třeba i dvacet minut bez brždění. A tempomat zapomněl zapnutý. No a na konci rychlejší části cesty jak jsem zvyklý pustil plyn na dojetí a zařazení se třeba před křižovatkou... a ejhle ono auto najednou nezpomaluje. Čím nižší byla rychlost na tempomatu, tím větší průšvih, protože se ti to stane nejspíš v okamžiku řazení v provozu a na reakci máš opravdu tak možná vteřinu.
Samozřejmě to byla moje chyba, ale na druhou stranu chybujeme všichni a po dvaceti minutách by to že tam ten tempomat pořád číhá překvapilo každého. A být překvapen znamená průšvih.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
x12345678
13. listopadu • 13:20

Jasně, to se může stát, i když u naprosté většiny aut je jeho činnost dost výrazně signalizovaná v přístrojovém štítu a případně i na HUD, takže šance neuvědomit si aktivovaný tempomat je omezená. Na druhou stranu ale totéž bude i u neadaptivního tempomatu, ten se za daných podmínek zachová stejně, u adaptivního máš výhodu, že pokud před tebou bude pomalejší auto, dům, strom, člověk, osel,... tak na brzdu šlápne.
Větší riziko u adaptivního tempomatu s brzdovým asistentem vidím v tom, když na něj řidič začne vědomě spoléhat, že za něj vždy spolehlivě zastaví, což nemusí nastat. Například některé starší nákladní vozy bez zadní zábrany, traktory apod. mohou být příliš vysoké a paprsek se včas neodrazí....

runner42
13. listopadu • 18:01

Ano je to tak. V tomto směru je adaptivní tempomat bezpečnější řešení.
Já tu signalizace vždy viděl.... ale nevnímal :)

Jerry.Gunman
13. listopadu • 8:08

5 nejzbytečnějších "inovací"na www.autorevue.cz:(1) hloupé rozsekávání článků do několika kapitol, kdy každá kapitola je na nové stránce, byť obsahuje jenom několik vět a jeden či dva obrázky, zato však větší než malé množství hloupé reklamy(2) trapné rozsekávání článků do několika kapitol, kdy každá kapitola je na nové stránce, byť obsahuje jenom několik vět a jeden či dva obrázky, zato však větší než malé množství trapné reklamy(3) nesmyslné rozsekávání článků do několika kapitol, kdy každá kapitola je na nové stránce, byť obsahuje jenom několik vět a jeden či dva obrázky, zato však větší než malé množství nesmyslné reklamy(4) pitomé rozsekávání článků do několika kapitol, kdy každá kapitola je na nové stránce, byť obsahuje jenom několik vět a jeden či dva obrázky, zato však větší než malé množství pitomé reklamy(5) přiboudlé rozsekávání článků do několika kapitol, kdy každá kapitola je na nové stránce, byť obsahuje jenom několik vět a jeden či dva obrázky, zato však větší než malé množství přiboudlé reklamy

MOJE JMÉNO
13. listopadu • 6:53

Přiznejme si podstatné. Všechny asistenti jsou na dvě věci, když polovina řidičů i leckdy moderních aut jede v zimě se škrabkou, či hadrem v ruce a snaží se alespoň trochu vidět přes ojíněné, či zamlžené čelní sklo. Vzhledem k nízkým spotřebám je topení ve většině aut nedostatečné na počátku jízdy v zimě. Proč žádný výrobce pro tyto případy nevyužívá například vysokou teplotu výfukového potrubí ihned po nastartování ?

kubajz
12. listopadu • 22:17

nepozorný řidič za volant nepatří! Ano bezpečnost bezpečnost....ale tak nějak se mi zdá,že se nám to zvrhlo v to se za koláč nějak uvelebit a dělat 50 000 věcí, jen né se věnovat řízení - ...vždyť já mám ty namakaný systémy, ty se o všechno postaraj ne? .....ano vážení, to to eurořidič skutečně dopracoval! Ty rozdělený kapitoly mě serou,ale jinak s tím souhlasím. Člověk řídí stroj a né obráceně! Náš život má bejt v našich rukou(i těch ostatních) a k řízení máme přistupovat svědomitě, plně se mu věnovat aby jsme neohrozili ostatní a sebe(jak kdo chce) !!!

jogurt
12. listopadu • 22:41

Fajn. Co zrušíme jako první? ABS? Stěrače? Bezpečnostní pásy? Pozorný řidič přeci nic z toho nepotřebuje.

kubajz
13. listopadu • 17:48

jogurte Ty jsi fakt dement dementů, víš proč to píšu k tomuhle článku? protože jsem tam napsal,že s článkem souhlasím a souhlasím s těma 5ti věcma, co jsou zde uvedeny ! Má to něco společnýho se stěračema, nebo abs,či pásama? Nezlob se na mě,ale jsi klasická ukázka trumbery, co nemá co na práci, než psát debility do fóra a chytat se u každýho příspěvku za slovo. Dělá se mi zle ztvejch myšlenkovejch pochodů a i z tebe!

jogurt
13. listopadu • 20:25

A proč s dementem dementů vůbec diskutuješ?

Rodin
13. listopadu • 22:26

Klid kubajz, to uz jsou jen osobni kydance jogurtu proti panu Duchonovi, s clankem ani realitou to nijak nesouvisi...

xyz
12. listopadu • 18:53

A víte který systém je nejzbytečnější? Systém webů Mladé fronty na členění článků do stovky kraťoučkých oddílů, bohatě prokládaných reklamou! Chápu že reklamní proklik je reklamní proklik, ale číst se to nedá. A tento trend je poslední dobou dost průhledně všude nasazován. Jediný web z rodiny, který zatím odolává je snad Mobilmania.

Joker
12. listopadu • 20:38

Berte to pozitivně. Ke každým pár větám v samostatné kapitole dostanete zdarma mnohem více reklam k prohlížení. Když se na stejný článek podíváte na adrese m.autorevue.cz , tak je to sice bez kapitol a také bez reklamy, ale na větší obrazovce to pak zase vypadá poněkud prázdné až odfláknuté. ;-)

Radek33
13. listopadu • 13:47

Je to fakt otravný to členění, kdyby ty články aspoň stály za něco a byly delší...
Každopádně reklamy je obecně v Česku už neúnosný množství, kdyby existovalo všude tak jednoduchý řešení jako na webu: Chrome + AdBlock....

Radim
12. listopadu • 17:53

Nemám rád když se v diskuzích používají sprostá slova.. ale už mě opravdu sere to rozdělování článků na mikro kapitoly..asi sem skze to přestanu chodit úplně..

Bennie
12. listopadu • 16:46

1) elektronická parkovací brzda obvykle funguje i jako asistent rozjedu do kopce, to mechanická neumí a je to velice užitečná funkce, zejména pro začátečníky2) jistě že elektronickou parkovací brzdu můžete používat i za jízdy, rozdíl je (alespoň u mého vozu) v tom že zabere jen na chvíli a pak ji zřejmě stabilizace odpojí a zase připojí, takže Vás sice ze smyku dostane také, ale nevrhne Vás do dalšího na rozdíl od manuální, kterou stejně proti smyku umí použít jen pár znalců a zbytek když na ni ve smyku sáhne letí do škarpy, akorát možná do té druhé než původně :)3) automatický přepínač dálkových a tlumených Vás nezbavuje možnosti/povinnosti světla přepínat ručně.... v tom Vám nic nebrání... nicméně pokud zachrápete, tak to udělá za Vás.. obvykle dříve, bohužel v případech temného horizontu možná o desetinu sekundy později než byste to udělal vy

jogurt
12. listopadu • 20:04

Ad 1, to není funkce parkovací brzdy ale systému ABS/ESP, který pošle do zadních brzd kapalinu pod tlakem. Parkovací brzda se v těchto případech neaktivuje.Ad 2. Podobně jako 1, ne vždy tuto funkci, byť to tak vypadá, dělá systém elektromechanické parkovací brzdy. Pokud za jízdy stisknete tlačítko parkovací brzdy, u většiny vozů tím aktivujete tlak v provozním brzdovém systému, Máte tak například možnost zastavot auto ze sedadla spolujezdce, pokud řidič zkolabuje a je to i v manuálu.Ad 3. Jo. Přesně tak.

bennie
13. listopadu • 5:55

Ad 1 a 2 Děkuji za vysvětlení to jsem netušil nicméně na mem argumentu to nic nezmění ne?Pan redaktor si stěžuje ze elektrickou ruční brzdu nelze použít za jízdy a tady i vy tvrdíte ze lze ze auto na tlačítko za jizdy reaguje.Jestli příslušný brzdný účinek auto dosáhne simulací ručky přes daleko silnější kapalinové brzdy je spis dobře ne? Navíc jejich obložení je na takove zacházení spíš stavěné :)aspoň ten už vím proc mi ta ručka za jízdy brzdí tak ostře a rychle :)

x12345678
13. listopadu • 8:16

Tlačítko za jízdy slouží k nouzovému zastavení pomocí standardního brzdového systému. Například skutečně při výpadku řidiče nebo třeba pokud se pod pedál brzdy zakutálí lahev vodky. Elektromechanika je pro takový účel příliš málo účinná a příliš pomalá, takže tu systém použije až u vozidla v klidu.

Fireman
12. listopadu • 16:45

Ad Adaptivní tempomat.
Říkáte že v hustém provozu nefunguje, nebo funguje špatně. V hustém provozu se tempomat nemá používat vůbec. Pokud tedy odhlédnu od faktu, tak v hustém provozu je klasický tempomat na prd a adaptivní nemusí fungovat správně. Takže adaptivní tempomat je na prd, přestože funguje lépe než klasický.

jj
12. listopadu • 15:30

Podle mě je článek ve většině bodů laciným hospodským plácáním a machrováním. třeba ad Systém pro sjíždění svahu - kecy o tom, že auto bez redukce nemá v těžkém terénu co dělat jsou hrozně silácké ale je to prostě tak, že s tímhle systémem prostě má více lidí šanci bezpečně překonat nějaké nepěkné místo aniž by museli trávit čas tréningem jízdy v terénu a pořizovat si extra auto pro terén. Prostě může pomoct. V autě ho mám a za celou dobu jsou ho použil asi 4x. Bylo v základu tak co to řešit že. Jinými slovy 4x bych měl velký problém a buď nedojel kam jsem musel nebo by to odneslo auto. šlo vždy o sjetí kopce, po kterém za normálních podmínek jezdí i felicie, ale co čert nechtěl, přišel slejvák a příjemná cesta po louce se během hodiny změnila v bahnité kluzké koryto. ABS neměl šanci, o řízení ani nemluvě. Tohle bylo naprosto excelentní - prostě to jelo dolů a zatáčelo i na tom klouzku. Navíc to není jen o ježdění na nízký stupeň jak zjednodušuje autor ... je to přenosu točivého momentu, nezávislém přibžďování kol atd.ad adaptivní tempomat - jasně by bylo lepší mít možnost přepnutí na neadaptivní, ale to neznamená, že tak jak je, je "zbytečný". Zrovna na té D1 musím neadaptivní tempomat zapínat a vypínat, respektive neustále zapínat, protože se vypíná bržděním a/nebo spojkou. Když tam jedu druhým autem s adaptivním, tak vypínat nemusím a obstará i to zpomalování a přibržďování. Je-li účelem tempomatu pohodlí, pak mám s adaptivním tempomatem pohodlí větší. Fňukat nad tím, a nazvat to zbytečností jen proto, že nemá další funkci, kterou bych chtěl je trochu krátkozraké, atd.

x12345678
12. listopadu • 15:59

Tím spíš, že tu funkci má, jen pan "redakor" to neví.

venouch
12. listopadu • 15:59

Já bych rád k tématu asistentu sjíždění svahů doplnil, že v článku zmíněný názor je úplně vedle. Víte, že BMW dává stejný asistent třeba do řady šest? Že by počítalo s jízdou v terénu? Těžko. Stačí se zamyslet a hned je na světě pěkný příklad. Zasněžený trochu více prudký svah na silnici (!). V tu chvíli je pro spoustu řidičů ten odepisovaný nesmysl věcí k nezaplacení.

Honza
13. listopadu • 13:45

Naprosto souhlasím, myslím, že autor s asitentem sjíždění svahu nikdy nejel, jinak by nemohl napsat, že je to totéž, jak mít zařazenou jedničku nebo redukci. Kouzlo asistenta (mám ho v autě) je v tom, že přesně udržuje na začátku zvolenou rychlost, tj. auto se vlastní vahou víc nerozjíždí. Což je k nezaplacení třeba v zimě, když sjíždím úzkou zmrzlou silničkou od garáže a končím na křižovatce. Asistent perfektně auto přibrzďuje a nehrozí, že půjde do smyku, kterému nezabrání ani ABS/ESP. Právě na této horské cestě to u aut bez asistenta velmi často vidím. Proto tohoto asistenta všem vřele doporučuji! Jinak pokud jde o kritiku ostatních asistentů - ještě jsem neslyšel nikoho, kdo je v autě má, aby na ně nadával. Je to typický článek typu, když nemá auto "ručku", není to auto. Zajímalo by mě, jak autor vidí technologický pokrok? Používá smartphone nebo má na stole bakelitový telefon a vytáčí čísla kulatým číselníkem??

Vana666
14. listopadu • 10:46

Honza: asistent sjížení svahů snad využívá nějaké jiné systémy než zmíněné ABS/ESP ? Nebo jak to udělá že auto nesmykuje ?Jinak ten technologický pokrok není vždy jen pokrokem. Smartphone taky využívám velmi rád, ale chybí mi u něj báječná mechanická odolnost nebo dokonce vodotěsnost starších neinteligentních mobilů.

Zelí
14. listopadu • 14:33

Samozřejmě, že brzdí s využitím ABS. Nic jiného než čidla abs v kolech nemá. Mám pocit, že esp je v malých rychlostech nečinné.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Rejpal
10. prosince • 23:10

ESP je v mnoha případech činné i v nízkých rychlostech. Někdy, když třeba na kopci stojí auto jedním kolem na ledu a druhým na něčem pevnějším, tak se se zapnutým ESP/ASR neodkáže rozjet (točí se pouze to kolo na ledu a to druhé s ním drží rychlost). Pak nezbývá než ESP vypnout nebo si pořídit vůz s těmi novými asistenty rozjezdu do kopce a sjíždění z kopce.

Pavel F.
12. listopadu • 11:59

Se všemi uvedenými se dá polemizovat, mám vyzkoušené téměř všechny uvedené asistenty, ale co tam z mého pohledu rozhodně nepatří je adaptivní tempomat.
Manželka ho v autě má a když jedeme do Alp, tak v Plzni na dálnici zapnu 140kmh a přes Mnichov až do Salzburgu téměř nemusím šahat na plyn či brzdu. Sice pozor se musí dávat stále (neřeší to všechny situace, které mohou na silnici nastat), ale jako řidič jsem výrazně méně unaven, když nemusím regulovat rychlost dle dojížděných vozidel.
Třeba automatická dálková světla prakticky nezapínám, protože je dost hodně situací, kdy nefungují. Typicky protijedoucí kamion za horizontem nebo protijedoucí kamiony na dálnici.

závod dobrých a zlých...
12. listopadu • 12:21

Adaptivní tempomat - aspoň dle mé zatím malé zkušenosti - dost ovlivňuje styl jízdy. Žádné lepení na zadek, předjíždění na poslední chvíli... Naopak, chce to bezpečné rozestupy a vůbec plánovat dopředu.
To chápu, že se mnoha střelcům nelíbí.

pibpo
12. listopadu • 13:52

dik!
tak teraz mi konecne doslo preco sa oktavkari a passataci na mna lepia a vyblikavaju ako o dusu, ked obieham po dialnici pri nejakych 130-135kmh (takze nebrzdim a ani im neskacem do cesty, oni maju potom po obiehani problem sa nejako rozbehnut)
a same lepsie auta ako audi ci bmw a pod. tak ti maju odstup a neblikaju ako splaseni

Ernie
12. listopadu • 14:49

Podla mojej malej sukromnej statistiky, bezkonkurencne najviac "inteligentov" jezdi v BMW a v Hajundajoch...

mudrlant
12. listopadu • 15:07

podle mé malé soukromé statistiky, bezkonkurenčně nejvíc "inteligentů" na českých serverech je z SK B-]
ještě že mám dost normálních kamarádů z SK kteří nesežrali všechnu moudrost

x12345678
12. listopadu • 14:31

Nemyslím, že existuje souvislost mezi značkou auta a chováním řidiče. Debila můžeš najít v kterémkoli voze.
Pokud jde o adaptivní tempomat, tak naprostá většina používaných aplikací má několik nastavitelných vzdáleností odstupu vyjádřené hodnotou času, zpravidla 1- 1,3 - 1,8 a 2sek. za vozidlem vpředu. Například německé povinnosti "Halbes Tacho" odpovídá ta třetí, tedy 1,8s., což bývá i defaultní hodnota, měnitelná stiskem jediného tlačítka. Přepnutí adaptivního na obyčejný tempomat je podržením jediného tlačítka, nebo přepnutím v menu (znovu ovšem opakuji, že nevidím důvod proč to vůbec přepínat). například u Audi i u BMW si přitom lze zvolit, zda protinárazový systém nebo brzdový asistent zůstanou nadále pod dozorem radaru, nebo ne.

Jiří  Duchoň
12. listopadu • 10:44 • redaktor AutoRevue.cz

Milí čtenáři, věřte, že s různými auty vybavenými podobnými asistenty v rámci běžných testů toho najezdíme docela dost. Tento článek je jen vyjádřením názoru vzešlého právě z těchto zkušeností. Je jasné, že jiní uživatelé mohou mít u konkrétních aut a konkrétních systémů názor jiný. A já slibuji, že když jej vyjádří v diskusi, nebudu o něm hovořit jako o "dalším z amatérských záchvatů diletantství".

stealth
12. listopadu • 12:11

A proč tedy píšete, že, cituji: "Jinými slovy: pokud vám adaptivní režim nebude vyhovovat, budete zkrátka jezdit s autem bez tempomatu…"To jako, že si nemůžu zapnout tempomat na běžný režim dodržování rychlosti a zároveň nepoužívat radar?

x12345678
12. listopadu • 12:56

Samozřejmě že ano. Jen pan Duchoň to neví.

stealth
12. listopadu • 17:56

Tak kdyby pan Duchon nekdy testoval novou petku, pak poradim: stavi dat nejdelsi rozestup a tlacitko drzet tak dlouho dokud se neobjevi hlaska "radar function deactivated"

jogurt
12. listopadu • 19:59

Myslím, že pro budoucnost tohoto webu by bylo lepší, kdyby pan Duchoň už nikdy nic netestoval a žádný článek nepsal.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Šebesta
17. listopadu • 9:23

Naprosto souhlasim....!
Duchoň - synonymum hlouposti, arogance a amaterismu.

Grey
12. listopadu • 13:50

Napr. u Volva XC60 adaptivita vypnut nesla (rv 2009 alebo 10). Takze ano, konkretne u tohoto auta mi bud sadol adaptivny tempomat alebo som bol bez tempomatu (neviem, ci bola moznost objednat iba obycajny tempomat).
Mne nesadol, a pre mna je adaptivny tempomat (pokial sa adaptivita neda vypnut) diskvalifikacia auta z vyberu. Proste mi nevyhovuje, ze
- v lavych zatackach tempomat obcas zareaguje na predbiehane auto v pravom pruhu
- minimalna vzdialenost, na ktoru adaptivny tempomat je prilis velka
- auto pri zasahu audaptivneho tempomatu "panicky" brzdi / "sialene" zrychlujeMozno to uz u Volva vymakali, mozno je to u inych vyrobcov ine, ale moja doterajsia skusenost mi vravi, ze adaptivny tempomat nie.

x12345678
12. listopadu • 14:23

Záleží na způsobu umístění radaru a na SW v autě. Prémiovky bez výjimky radar vypínatelný mají Volvo dnes už taky. Otázkou ovšem je, proč bych měl radar vypínat?
Jediný důvod bych našel u BMW, kde je nevyhřívaný kryt senzoru těsně nad zemí a za sněžení to má problém, tam snad ano. U Audi, Mercedesu, VW, Volva jsem k tomu nikdy neměl důvod. Adaptabilitu si v případě potřeby kdykoli mohu odstavit dotykem plynového pedálu, kdy první milimetr zdvihu odpojuje závislost na radaru.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Grey
12. listopadu • 15:39

Preco by som mal radar vypinat?
Pretoze su situacie, kde to dava zmysel. Napr. slaby provoz, idem v pravom pruhu, priblizujem sa k pomalsiemu autu, ale v lavom ide dalsie auto, ktore ide este rychlejsie ako ja. V aute s obycajnym tempomatom sa priblizim k autu predo mnou (nie, nemusim sa mu lepit na zadek; pokial je treba, mozem na tempomate ubrat par km/h), auto v lavom ma predbehne a ja plynule mozem predbehnut najpomalsie auto. V aute s adaptivnym mi to vyplo tempomat a brzdilo ako blazon... Napriek tomu, ze medzi mnou a autom predo mnou bola medzera na 3 kamiony...

x12345678
12. listopadu • 15:57

Ti jistě píšeš o dosti starém Volvu nebo BMW s pravěkým systémem od Teves-Conti.. Dnes to funguje tak, že se blížíš v pravém k pomalejšímu autu, tempomat napřed jen ubere plyn. Ty mírně zpomaluješ a pokud se nepřiblížíš pod nastavenou minimální vzdálenost, tempomat nebrzdí. V levém tě rychlejší auto předjede, ty dáš levý blinkr, přejedeš do levého a pokračuješ zrychlením do původní rychlosti. Nemusíš šlápnout ani na brzdu ani na plyn.
Pokud bys dojel pod limitní vzdálenost za pomalejší auto před sebou, pak to samozřejmě začne brzdit. To můžeš vyřadit tím, že lehce stiskneš pedál plynu, čímž brzdění znemožníš (pokud tempomat situaci nevyhodnotí jako nárazovou, pak samozřejmě brzdí naplno). U většiny aut navíc i levý blinkr snižuje citlivost radaru, předpokládá, že měníš pruh a taky nepřibrzdí. Opět s výjimkou kolizního rozdílu rychlostí.
U takto fungujícího adaptivního tempomatu opravdu nevidím řádný důvod radar vypínat.

stealth
12. listopadu • 17:54

No ja mam adapt tempomat v BMW 5 (MY2012) a radeji uz na nej moc nejezdim. Auto jede na kamion a pak zacne dost prudce brzdit. Kdyz dam levy blinkr, ma tendenci se rozjet. Neprijemna je pak situace kdy se predjizdi treba dva kamiony, ten v levem pruhu se pak zaradi a trva tak sedm osm sekund nez tempomat pochopi ze uz je pruh prazdny. Ti za mnou se nestaci divit, proc nezrychluju.

jogurt
12. listopadu • 19:36

BMW MY2012 má pořád ten nesmysl od continentalu. Ale pravda je, jak píše x12345, že každý adaptivní tempomat v těchto případech umravníš lehkým stiskem pedálu plynu. V takové situaci nebrzdí, pokud nejsi v kolizní situaci. Já to u GT5 MY2013 dělám při míjení kamionů v sousedním pruhu. Pravda ovšem je, že systémy u audi fungují daleko líp než ty v BMW, plynuleji a s jasným rozdílem mezi pouhým ubráním plynu a brzděním. Navíc radary u audi jsou vyhříívané a neodstaví je z provozu pět vloček sněhu jako ty u bmw.
Každopádně se přidávám na stranu těch, co žvanění páně Duchoňovo v tomto článku řadí mezi nemalý počet jeho hodně slabých výstupů, ostatně od patrně nejhoršího motoristického "novináře" v tomto státě je opak vždy velkým překvapením.
Žádný z uvedených systémů není zbytečný. Všechny mají svůj smysl. Je nutno ovšem vědět a znát, jak se mají používat. To ovšem od pana Duchoně těžko můžeme čekat.

Tomáš Pilch
12. listopadu • 23:22

No už se u mi Audi stalo několikrát, že mi adaptivní tempomat přestal fungovat. Nebylo to sice 5 vloček ale husté sněžení, těžké mokré vločky. Prostě z ničeho nic přestal fungovat tempomat, zastavím na benzínce podívám se na čidlo, bylo jen mokré, nikde sníh. Naštěstí stačilo pouze vypnout a zapnout motor.

x12345678
13. listopadu • 8:12

Chybový stav radaru, způsobený vrstvou sněhu se za jízdy z celkem logických důvodů sám neresetuje, takže když projedeš tak hustým sněžením, že vyhřívání nestačí sníh roztavit, musíš opravdu restartovat systém (= vypnout zapnout zapalování). Pro zachování funkce tempomatu bez radaru ale stačí čidlo vypnout i za jízdy v MMI.

Atlis
12. listopadu • 11:33

V principe by som docela rad vedel, kolko km rocne priemerne redaktor testovanymi autami najazdi. 10-15-20tis? Alebo 5tis?

Jiří  Duchoň
12. listopadu • 12:11 • redaktor AutoRevue.cz

Dobrý den, každý redaktor to má jiné, ale jestli Vás to zajímá, u mě je to takto. Zhruba 50 aut ročně, s každým 900 až 1600 km, což vychází v průměru na 62 500 km ročně. Plus krátkodobé jízdy při prezentacích a ježdění soukromými auty.

Šebesta
17. listopadu • 9:34

ctrl c, ctrl v, k tomu googl prekladac a je 1000 clanku za rok hotovo !
A kdyz ten clanek rozdelime do deseti kapitol, tak mame hnedle 10 000 inzetrnich clanku.
Jeste jsem nevidel v zadnem testu foto auta a "autora" clanku Duchone.
Duchoň - synonymum hlouposti, arogance a amaterismu.

Palo
13. listopadu • 20:06

tak tento clanok musel pisat riadny umelec. tolko blbosti po kope som davno necital

mudrlant
12. listopadu • 13:32

50 aut ročně jen vy...
takže zhruba každý týden test jednoho auta jen od vás? + něco od kolegů..
Kde jsou ty testy? Vždyť je to tady samý "článek" ve stylu toho, u kterého jsme nyní.
5-10 stránek a co stránka to dvě tři věty a obrázek :-(

x12345678
12. listopadu • 12:55

Pak ovšem nechápu, proč do článků píšete takové nesmysly. Viz například vaše blábolení o adaptivním tempomatu.

JirkaK
12. listopadu • 10:44

Rozpoznávání značek by v té naší džungli značek, reklam a zmateného značení mohlo být užitečné. Už v sedmdesátých letech se na základě věděckého průzkumu zadaného po jedné vážné bouračce vědělo, že průměrný řidič dokáže zpozorovat maximálně DVĚ dopravní značky v jednom místě, zbytek prostě vypustí. Ty dnešní aleje z dopravních značek jsou jen alibistická šaškárna, kterou stejně řidiči nevnímají. Spíš kvůli nim přehlédnou ty skutečně důležité. Jinak sám bych v autě určitě nechtěl elektrickou ruční brzdu, protože auto má být podle mě jednoduché a spolehlivé. O zbytečně drahá a poruchová řešení nestojím.
Pokud jde o výbavu, docela se divím, proč třeba autobusy, malé rozvážkové sedmituny nebo i dodávky nemají povinně couvací kameru nebo aspoň parkovací senzory. Vždyť to dnes stojí pár korun, vidět z těch škatulí dozadu není, přitom se s nimi často manévruje ve městě a průsery kdy jejich řidič na někoho nacouvá jsou na denním pořádku.

Abcd
12. listopadu • 9:26

Vývoj nezastavíš, takže čím dál víc asistentů tu bude ať chceme nebo ne. Samozřejmě že to zvyšuje komford jízdy a bezpečnost, ale zároveň do dělá z řidičů "kroutiče volantem", kteří se tím pádem míň soustředí na provoz takže nakonec mohou být nebezpečnější než řidiči bez asistentů. A co potom když vlezou do "obyčejného"auta a ani neví kde zapnout světla.

Tom
12. listopadu • 9:18

No, pan autor jezdil nekdy s temito asistenty? Myslim jezdil, ne na uzavrenem okruhu nebo letisti... Samozrejme to o adaptivnim tempomatu je uplna blbost, u zminovaneho BMW je to volitelne zapinatelne, pane autore. A jel jste nekdy napric Evropou po dalnicich, ktere neznate v hustejsim provozu? Predpokkladam ze ne, jinak byste celkem ocenil cteni dopravnich omezenich, ktych je opravdu hodne... Ach jo

Andrej
12. listopadu • 9:02

No ked to tak citam tak vsetky asistenty su zbytocne...
Osobne ich pouzivam a nesuhlasim s tymito tvrdeniami:
1. Adaptivny tempomat - asi najlepsi asistent aky kedy kto vymyslel.
2. Automaticke svetla - zlepsuju urcite komfort.
Pisal to novinar ktory tie asistenty pouzival mozno 2-3 dni, ja ich pouzivam niekolko rokov a viem ze su urcite uzitocne ( teda aspon tie od Mercedesu, ine neviem posudit...)

M!
12. listopadu • 10:39

Naprostý souhlas!
Adaptivní tempomat je naprostá bomba.
asistent světel, krom dálnice, funguje dokonale a je neskutečně příjemný.
Ale je třeba to používat déle a ne týden s pár kilometry kde si to dotyčný novinář ani nestačí správně nastavit a vyzkoušet. U mne zkušenost s Audi.

x12345678
12. listopadu • 11:05

A naprosto skvělý je v případě A6/A7/A8 se segmentovými LED světly, kde pracuje s různými směry vyzařování, pokud máte online navigaci, tak umí podle google maps přisvítit zatáčku ještě než otočíte volantem, na dálnici volí několik různých dosvitů, jinak pro levou a jinak pro pravou stranu, umí neoslňovat protijedoucí a přitom vám podstatně lépe nasvítit silnici včetně levého okraje, kdy ubere pouze ten segment projekce, odkud kamera vidí světla protijedoucího auta a do zbytku vlastně svítíte téměř dálkovým světlem, jen směrovaným tak, že protijedoucího neoslňuje. Podle pana Duchoně zbytečnost......

uši
12. listopadu • 21:18

Tak jen houšť! Hlavně by ty asistenční systémy měly implementovat bez možnosti vypnutí bič na piráty. Tzn. blokace problikávání, najíždění na kufr, pojdíždění, apod. To je česká neřest.

x12345678
12. listopadu • 9:38

Souhlas.

Krabat
12. listopadu • 7:57

Tak opět další stupidně nasekaný článek do pěti nepojmenovaných kapitol, který prostě nebudu číst. Jen tak dál Autorevue. Spolehlivě mě odrazujete stále častěji!

Počítadlo
12. listopadu • 9:43

Po přečtení 1. kapitoly číslo 5 stačí to úvodní "www." v adrese přepsat na "m." a všech 5 kapitol je pohromadě na jedné stránce (tedy m.autorevue.cz/...). Nejkratší "kapitola" má 4 věty ve 2 odstavcích a mezi nimi jeden obrázek. Nejdelší "kapitola" má 7 vět ve 2 odstavcích. A v jedné kapitole jsou dokonce i 2 obrázky mezi těmi úžasnými "odstavci" o 2-3 větách!
Že by zde probíhala soutěž o nejkratší kapitolu či odstavec? ;-)

Phoenix
12. listopadu • 8:53

já jsem si přečetl první a na další mě to nepustí s poukazem, že stránka nepřesměrovává korektně... že by se už ji můj prohlížeč bránil téhle sekané?

Jas
12. listopadu • 8:58

Nejste sám, mě to zlobí taky.

Tom
12. listopadu • 8:28

taky jsem si přečetl jen první kapitolu :-/
ale redakce nám opět napíše, že podle jejich průzkumu takto rozmrdaný článek přečte více lidí, než jeden dlouhý v kuse :-/
Jako by v úvodu nemohl být žebříček a v dalších kapitolách vysvětlení.

dup
13. listopadu • 21:14

a to, že se 5x zobrazí reklama je samozřejmě jen vedlejší efekt :-D

Pepe______
12. listopadu • 7:55

"koncepce všechno vpředu + zatažení mechanické ruční brzdy v nedotáčivém smyku" = pretacivy smyk -> srazka s nulovou deformacni zonou -> SMRT, ne? Jak todle muze zachránit kůži? :-/

JakubF
13. listopadu • 8:00

Třeba mě. Jednou v zimě jsem "inteligentně" jel zkratkou přes hory. Samořejmě, že to byl skoro jeden velký led a sjezd s vracečkama. Do jedné takové jsem brzdil co to šlo, avšak auto jelo pořád rovně. Tak jsem přestal brzdit, zatáhl ručku a otočil auto dveřma napřed a v půlce zatáčky to vytáhl předním náhodem naštěstí. Takže kombinace mojí debility, manuální ruční brzdy, malého auta notné dávky štěstí mi uštědřila lekci. Jinak bych pokračoval rovně ze srázu.

beda
12. listopadu • 8:18

máte naprostou pravdu. někomu kdo neumí řídit to opravdu pomoc nemůže. raději to ani nezkoušejte.
to, že vy takovýto manévr nezvládnete, neznamená, že jinému nemůže zachránit kůži.

Pepe______
12. listopadu • 8:55

Prominte, zapomnel jsem ze to je forum je pro vsevedouci profi zavodniky. Jenom nerozumim proc profici resi prave takove pitomosti.

beda
12. listopadu • 14:01

když vás řízení otravuje a nechcete to umět, je to váš problém.

Jakub
12. listopadu • 7:52

To vypadá, že elektronická brzda suveréně vede :-D :-D
Asi by stálo za pokus udělat anketu kdo co používá a jak je s tím spokojen. Nebo třeba komu "lane asistant" zachránil krk, když dřímnul na dálnici. nebo komu adaptivní tempomat zachránil nárazník, když kouknul na bloncku na chodníku. Nebo která příslušnice něžného pohlaví je spokojená, že povolí ruční brzdu poté, co jí auto zaparkuje manžel v kopci...?

qwertyuop
12. listopadu • 7:20

Pouzivam el. brzdu v kombinaci s funkci autohold denne a z vlastni zkusenosti mohu rict, ze bych manualni rucni brzdu v aute uz nikdy nechtel.

Bobby Deerfield
17. listopadu • 23:06

Používám oba typy brzd. A ta elektrická není zas tak úžasná, abych mohl tvrdit, že už jinou nechci.;-)

x12345678
18. listopadu • 11:49

Úžasná určitě není ale nabízí některé vymoženosti, které ruční nebo nožní parkovací brzda nedokáže. Například automatické zajištění vozu při zařazení P. Nebo například eliminuje riziko nedostatečného zatažení (občas subtilní dámy řidičky) či extrémního zatažení (občas dřevodubci a spol.). A pár dalších výhod...
Pravdou ovšem je, že piruety se s tím závodníkům nedělají zrovna snadno. Ale pořád lépe než u pedálové parkovací brzdy na americký způsob (US-Cars, Mercedesy, Touaregy, Q7, Lexusy,...)

Bobby Deerfield
18. listopadu • 12:51

Já ti nevím. Mimo to, že je zbytečně komplikovaná a tím náchylnější k poruchám bude samozřejmě i dražší. To, co pak u elektrické brzdy vyzdvihuješ jako výhody já považuji spíš za nevýhodu.

jogurt
18. listopadu • 22:46

Proč složité? Ja to naopak prachjednoduché. Čtyři kablíky (canbus+power), dva krátké lanovody, jedno servo na zadní nápravě, tlačítko. Nic víc. Jednodušší než dlouhé lanovody do interiéru, pákový mechanismus, aretace, čidlo polohy, zatěsnění průchodů. U integrovaných systémů jen kablíky a servo přímo na zadních třmenech.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Bobby Deerfield
18. listopadu • 23:09

Canbus je evidentně jednodušší než páka mezi předními sedačkami.:-P Proto ho taky samozřejmě opraví každý garážista. I když řada z nich tohle slovo možná nikdy neslyšela.;-) Možná jsi ale špatně pochopil moje předchozí příspěvky. Nejsem zásadní odpůrce el.brzd. Jen ji nepovažují za úžasný zázrak. Spíš jen za další prvek, který ruší souznění mezi řidičem a vozem.

x12345678
19. listopadu • 9:59

Moderní televizi už taky neopraví každý, kdo má páječku a říká si radioamatér. Je jiný letopočet, táhla holt už dávno začaly nahrazovat vodiče CANLow a CANHigh. A nepamatuji, že by na canbusu zarezly lanovody. Obecně je spolehlivost CANbus jednotek velice vysoká. Souhlasím s tím, že elektromechanická parkovací brzda možná ruší souznění řidiče s vozem. Ale ruku na srdce: kolik řidičů z tisíce souzní s vozem taháním za ručku v zatáčkách? Jeden? Žádný? Nežijeme v americkém akčním filmu, kde se skákajícím autem sestřelují vrtulníky.
Představa, že s Mercedesem GL bude někdo házet zadkem v zatáčce za pomoci tahání za klacek mezi sedadly mi připadá směšná i kdyby tam ten klacek byl.

Karel
26. září • 15:33

Moderní televizi mám od roku 2009 a za celou dobu jsem opravu nepotřeboval. Moderní auto s takovými vymoženostmi jako el. parkovací brzda, se jak vidím kazí docela dost a ty opravy jsou pořádně drahé. Už jen vidina toho, že když se el. brzda pokazí a dám 80 000 za opravu, jak tu někdo psal, mě od takové věci odrazuje. Pak se mi pokazí automatická převodovka, dalších 80 000, pak DPF 20-50 tisíc atd. Děkuji pěkně.

Martas
1. prosince • 23:39

Mám tuhle brzdu a ani jedna závada. A 80.000, - oprava fakt nestojí. Větší hovadinu jsem snad neslyšel.

jan
14. ledna • 23:43

Mám známeho, mal Lagunu. Za krabičku pri zadnej náprave z ktorej trčia dva bovdeny a nejaký drôt chceli v Renaulte 25 000 korún bez montáže. To je ako teraz 1000 Eur. Takže tých 80 000 nemusí byt pri niektorých autách až taká hovadina. "To viete pánko keď to už máme rozhádzané, bolo by aj nové obloženie aj kotúče by nebolo na škodu"

honza
5. října • 10:42

Máte pravdu, ale těch 80k ho pravděpodobně nestála oprava brzdy, ale spíš následky jejího náhlého uvolnění :D

Lada
12. listopadu • 8:06

Přesně :-)) kamarádovi na audi se neodbrzdilo jedno kolo a nemohl odjet. Musel jsem odpojit dráty co vedou do serva a přes externí zdroj kolo odbrzdit. Ani nevím kolik ho stála oprava, ale bylo to někde v eletrice.

Janvac
12. listopadu • 21:33

Co to bylo za auto? Oni výrobci totiž nejsou až takoví pitomci, aby s tímto nepočítali. Kola se nebrzdí každé zvlášť, ale centrálně, takže neodbrždění pouze jednoho kola poruchou el. brzdy prakticky nepřipadá v úvahu. Při poruše, nebo například totálního vybití autobaterie jde el. brzda uvolnit (pro možnost odtažení vozu) mechanicky.

Pavel
17. listopadu • 13:17

Ja teda myslel ze na kazdym kole je servo a kdyz se jedno podela tak zustane jedno kolo zabrzdene :-P

x12345678
18. listopadu • 11:45

Jak u kterého auta. U některých je servo skutečně na každém kole, u jiných jedno společné a lanovody se to přenáší na kola.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Autobrzdar
23. března • 8:54

servo je vždy na kazde brzde zvlast chytroline ;-)

runner42
12. listopadu • 7:32

Z vlastní zkušenosti, kdy u el. brzdy selhalo servo, brzda povolila a oprava mě se štěstím přišla jen na 80 tisíc, mohu říci, že už bych jinou než klasickou nechtěl.

x12345678
12. listopadu • 9:31

S elektronickou brzdou souhlasím. I její banální závada auto znehybní nebo naopak zpohybní, kdy nemá. Omezeně bych souhlasil s automatickými dálkovými světly, ale pouze u dvoustavových systémů, tedy u xenonů. V případě LED světlometů nejde jen o stav potkávací/dálková, ale o podstatně více funkcí a ty bez elektronického asistenta nedostanete.
Ostatní, promiňte - mi upřímnost, je ale další z amatérských záchvatů diletantství pana Duchoně.
Adaptivní tempomat je jednoznačným přínosem k pohodlí a bezpečnosti provozu, pokud řidič ví, jak jej používat. V běžném provozu ve městě i na dálnici k nezaplacení. V krizových situacích umí napřed upozorněním gongem a pak dupnutím na brzdu zabránit nárazu zezadu a reaguje lépe a rychleji, než nepozorný řidič. A pane Duchoni, u řady aut, například u BMW i Audi vypnout adaptivní funkce a přepnout na klasický tempomat jde, i když postrádám smysl, proč bych to dělal. Snad jedině při zasněženém radarovém čidle....
A stejně tak jde používat ve Stau, kdy sám auto zastaví a když se kolona pohne, tak zase rozjede. Jen k tomu musíte mít tu nenáviděnou elektronickou brzdu zapnutou v režimu Auto-Hold. Stačí si před blábolením přečíst manuál, že pane Duchoni.A rozpoznávání dopravních značek za pár euro, je už vypracované do jakžtakž funkční podoby, může řidiči docela pomoci, pokud nedává úplně pozor na naši přemíru zmatených dopravních značení. Má ovšem jeden problém: neumí (zatím) zrušit platnost omezení rychlosti za křižovatkou a nepočítá s bordelem na českých silnicích, kdy začátek omezení se osadí, ale jeho konec už ne, takže třicítku signalizuje ještě stovky metrú za sekačkou příkopů. Za to ovšem nemůže systém v autě....

To je fuk
12. listopadu • 14:11

Rušení platnosti rychlostního omezení křižovatkou je český (československý) výmysl. Většina zemí v Západní Evropě to tak nemá a za křižovatkou musí nejprve následovat konec rychlostního omezení, což pak systém rozpoznávání značek akceptuje...

x12345678
12. listopadu • 15:27

Je to tak, byť naše i opačná varianta mají své argumenty pro a proti.

Doporučujeme

Články odjinud