Pět indických aut propadlo v nárazových testech Global NCAP

Požadavky na extrémně nízkou cenu některých aut si vybírají svoji daň na pasivní bezpečnosti. Takto dopadla pětice indických aut.

Organizace Global NCAP se zaměřuje na hodnocení pasivní bezpečnosti vozidel především na rozvojových trzích. Snaží se také zavést jednotný celosvětový standard pro bezpečnost aut a hodnocení v mnohém vychází z poznatků získaných při nárazových testech Euro NCAP.

Nyní se organizace Global NCAP zaměřila na pět indických aut, konkrétně šlo o modely Renault Kwid dvou generací, Maruti Suzuki Celerio, Maruti Suzuki Eeco, Mahindra Scorpio a Hyundai Eon. Ani jedno z testovaných aut nezískalo aspoň jednu hvězdičku za ochranu dospělých, všechny testované vozy naprosto propadly.

Ojetiny | Bezpečnost | Video | Škoda | Ford | Volkswagen | BMW | Mercedes-Benz | Renault | Hyundai

Oblíbené levné ojetiny: Jak (ne)jsou bezpečné?

Ostatně, podívejte se na přiložená videa z nárazových testů Global NCAP. To, jak se celá konstrukce některých aut beznadějně hroutí, vypadá opravdu hrozivě. Jediný, kdo na to reagoval, byl Renault, a slíbil u modelu Kwid do konce května nápravu.

Renault Kwid I bez airbagu

Renault Kwid III bez airbagu

Renault Kwid III s airbagem řidiče

Mahindra Scorpio

Suzuki Maruti Eeco

Hyundai Eon

Suzuki Maruti Celerio

Renault Fluence 1.5
Rok výroby: 2012
Stav: 119 269 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2010
Stav: 140 363 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2007
Stav: 151 327 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků