Pět indických aut propadlo v nárazových testech Global NCAP

Požadavky na extrémně nízkou cenu některých aut si vybírají svoji daň na pasivní bezpečnosti. Takto dopadla pětice indických aut.

Organizace Global NCAP se zaměřuje na hodnocení pasivní bezpečnosti vozidel především na rozvojových trzích. Snaží se také zavést jednotný celosvětový standard pro bezpečnost aut a hodnocení v mnohém vychází z poznatků získaných při nárazových testech Euro NCAP.

Nyní se organizace Global NCAP zaměřila na pět indických aut, konkrétně šlo o modely Renault Kwid dvou generací, Maruti Suzuki Celerio, Maruti Suzuki Eeco, Mahindra Scorpio a Hyundai Eon. Ani jedno z testovaných aut nezískalo aspoň jednu hvězdičku za ochranu dospělých, všechny testované vozy naprosto propadly.

Ojetiny | Video | Bezpečnost | Škoda | Volkswagen | Ford | BMW | Mercedes-Benz | Renault | Hyundai

Oblíbené levné ojetiny: Jak (ne)jsou bezpečné?

Ostatně, podívejte se na přiložená videa z nárazových testů Global NCAP. To, jak se celá konstrukce některých aut beznadějně hroutí, vypadá opravdu hrozivě. Jediný, kdo na to reagoval, byl Renault, a slíbil u modelu Kwid do konce května nápravu.

Renault Kwid I bez airbagu

Renault Kwid III bez airbagu

Renault Kwid III s airbagem řidiče

Mahindra Scorpio

Suzuki Maruti Eeco

Hyundai Eon

Suzuki Maruti Celerio

Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2010
Stav: 140 363 km
Cena: 120 000 Kč
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2013
Stav: 95 174 km
Cena: 160 000 Kč
Renault Mégane 1.598
Rok výroby: 2007
Stav: 117 526 km
Cena: 60 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků