Pět indických aut propadlo v nárazových testech Global NCAP

Požadavky na extrémně nízkou cenu některých aut si vybírají svoji daň na pasivní bezpečnosti. Takto dopadla pětice indických aut.

Organizace Global NCAP se zaměřuje na hodnocení pasivní bezpečnosti vozidel především na rozvojových trzích. Snaží se také zavést jednotný celosvětový standard pro bezpečnost aut a hodnocení v mnohém vychází z poznatků získaných při nárazových testech Euro NCAP.

Nyní se organizace Global NCAP zaměřila na pět indických aut, konkrétně šlo o modely Renault Kwid dvou generací, Maruti Suzuki Celerio, Maruti Suzuki Eeco, Mahindra Scorpio a Hyundai Eon. Ani jedno z testovaných aut nezískalo aspoň jednu hvězdičku za ochranu dospělých, všechny testované vozy naprosto propadly.

Ojetiny | Bezpečnost | Škoda | Video | Ford | Volkswagen | Mercedes-Benz | Renault | Hyundai | BMW

Oblíbené levné ojetiny: Jak (ne)jsou bezpečné?

Ostatně, podívejte se na přiložená videa z nárazových testů Global NCAP. To, jak se celá konstrukce některých aut beznadějně hroutí, vypadá opravdu hrozivě. Jediný, kdo na to reagoval, byl Renault, a slíbil u modelu Kwid do konce května nápravu.

Renault Kwid I bez airbagu

Renault Kwid III bez airbagu

Renault Kwid III s airbagem řidiče

Mahindra Scorpio

Suzuki Maruti Eeco

Hyundai Eon

Suzuki Maruti Celerio

Renault Mégane 1.5
Rok výroby: 2005
Stav: 162 542 km
Cena: 40 000 Kč
Renault Laguna 1.995
Rok výroby: 2010
Stav: 152 905 km
Cena: 129 000 Kč
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2011
Stav: 139 720 km
Cena: 124 000 Kč
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků
Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Nahlédli jsme pod pokličku vývoje nejpopulárnějších sportovních aut světa a osobně několik z nich přímo v technologickém komplexu v Nardò vyzkoušeli.

22.  12.  2016 | Stanislav Kolman | 1 příspěvek