Pešek má klid. Za německou stáj pojede španělské mistrovství

Po měsících pochybností má Lukáš Pešek zase úsměv ve tváři. Mistrovství světa silničních motocyklů sice začalo před týdnem bez jeho účasti, ale pražský jezdec má v tuto chvíli konečně jistotu, že bude s motocyklem kubatury Moto2 závodit alespoň ve španělském mistrovství. Jeho zaměstnavatelem je východoněmecký stáj IAMT Factory Racing, s níž uzavřel roční smlouvu.

Při prezentaci nového projektu Pešek poskládal fakta posledních měsícům, které pro něj nebyla právě šťastné. Psali jsme o nich už před časem na tomto místě. „Nejdřív mě v průběhy sezony propustil tým Matteoni Racing, i když jsem s ním měl platnou smlouvu. V prosinci mělo dojít ke stvrzení kontraktu pro mistrovství světa s katarskou stájí  QMMF Racing, ale jednání s mým sponzorem skončilo předčasným odjezdem Asiatů. V té době došlo k prvním kontaktům s IAMT, ale k většímu sblížení došlo až když mě opustil partner Česká pojišťovna,“ shrnul vývoj událostí pětadvacetiletý jezdec, který naposledy závodil 5. září v Misanu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Motocykl s číslem 52 se bude v letošní sezoně objevovat ve španělském mistrovství

Začátkem března už v Barceloně a Aragonu testoval motocykl IAMT. „Líbí se mi, že tým je na profesionální úrovni. Španělský šampionát má v motocyklovém světě zvuk. Startují v něm kvalitní jezdci. Budu tam na očích, vždyť ho stejně jako mistrovství světa pořádá společnost Dorna. Jdu do toho s nadšením, vím, že to není o penězích, ale o práci,“ poznamenal vítěz dvou závodů Grand Prix ve třídě do 125 ccm.

Cílem je vrátit se do mistrovství světa

Za Pyrenejemi ho od dubna do listopadu čeká sedm závodů, do mistrovství světa by mohl letos nakouknout na divokou kartu. „Chtěl bych jet v Brně, možná by to šlo i na německé Grand Prix v Sachsenringu. Určitě se ale nebudu nikam cpát, abych tam hrál druhé housle. Zatím je předčasné něco plánovat, uvidí se až odjedeme pár závodů,“ nechtěl Pešek předbíhat vývoj událostí, neboť první závod ho čeká až 17. dubna v Jerezu.

Jeho cílem je návrat do mistrovství světa. „Udělám maximum, aby mohl zase jezdit s elitou, ale nechci aby to vypadalo, že s týmem IAMT přežiju rok a půjdu dál. Bylo by pěkné jít do šampionátu spolu. Chci dokázat, že patřím do světa. To je moje motivace pro španělské závody. Určitě to nebude nuda, naopak jsem rád, že budu zase jezdit. Vždyť ještě před měsícem jsem neměl vůbec nic,“ dodal.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Lukáš Pešek při nedávném testování na španělských okruzích
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

dnes | Radek Pecák | 18 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků