Peraves MonoTracer: finální podoba „motoauta” do roka a do dne

12 komentářů

Tagpx
24. dubna • 10:19

Ano, tyto stroje se v Brně opravdu vyrábějí.

Ondra S.
6. března • 0:12

Proboha co to píše Autorevue? Jaká senzace? Jaká novinka? Takové motoauto přece není žádnou senzací. Je to vlastně tzv. dálník. Takové stroje už tady dávno vyrábí Brněnská firma Bohemia mobil spol. s r. o. v Brně Medlánkách v areálu sportovního letiště a já sám jsem ho v okolí Brna už několikrát na vlastní oči viděl jezdit. Mají i vlastní stránky, zde je odkaz pro případné zájemce: http://www.bohemiamobil.cz Snad to na autorevue nebudou brát jako reklamu a nesmažou mi to, protože tohle tady fakt už aspoň 10 let existuje! Tyhle stroje mají motocyklové motory BMW a bohatou příplatkovou výbavu. Pro běžného občana jsou však bohužel hodně drahé. Je to tím, že je to v podstatě kusová výroba na objednávku.

miro
21. dubna • 7:38

To že si to videl v Brne neznamená, že sa to tam vyrába. Výrobcom je švajčiarska firma Peraves viz http://www.peraves.ch/ . Inak pravdu máš v tom, že sa to vyrába už hodne dlho a Auto revue znova objavuje Ameriku. Vôbec sa ale nečudujem, ja byť na mieste pisálka z AR a uvidieť po prvý krát MonoTracer tiež by som mal potrebu sa s tým každému pochváliť.

Ondra S.
21. dubna • 11:42

Nejsem opravdu tak blbý, abych si myslel, že když jsem to v Brně viděl, že se to tam vyrábí! Jenže oni to na tom letišti v Brně Medlánkách opravdu stavěli. Vím to, však se podívejte už sakra na ten odkaz v mém prvním příspěvku. Kamarád našeho fyzikáře tam dělal. Možná měli od těch Švýcarů licenci, to nevím přesně, ale na jejich stránkách to asi bude.

bad boy
2. srpna • 16:35

Arnold Wagner, byvaly svycarsky mistr letecke akrobacie 1965, 68, 69 a 70, technicky vedouci firmy Hirt v Kirchheimu (NSR) a byvaly letecky kapitan Swissairu, se pres sveho ceskeho ucitele akrobacie seznamil s Jenem Anderlem, tehdy zijiciho na letisti v Habsheimu(F). Ten mu ukazal sve konstrukce, ktere zacinal stavet jiz pred valkou.
Panu Wagneru se ten napad zalibil, pustil se do toho a zacal tak 1985 ve Winterthuru CH vyrabet dalniky pod jmenem 'Ecomobil'. Potom se vyroba presunula do Medlanek, kde Ing. Gusta Prochazka v byvalych stavbach po Luftwaffe rucne stavel Ecomobily na zakazku, kus po kuse, pro Wagneruvu firmu Peraves. Ty drevene boudy na letisti v roce 2005 shoreli a pan Wagner spolu s designerem Tobiasem Wuelsnerem vypracovali novejsi verzi jmenem 'Monotracer'.
Vyhledejte si ve webu 'Jan Anderle', 'Peraves' a 'Bohemiamobil' - tento posledni odkaz ma prehled cele ceske historie dalniku vcetne osoby Jana Anderleho, jachymovskeho vezne. Jeho bratr, Leo Anderle, bojoval v druhem odboji jako pilot Kralovskeho letectva. Cest jejich pamatce.

bad boy
11. března • 9:12

kompletni historii najdete zde:
http://logistika.ihned.cz/1-10002800-14470310-B00000_detail-83
nazdar! :-)

Tom
3. března • 20:01

Tak mi připadá, že autor je opravdový odborník, ale přes petržel! Dálník do města? Proč se asi jmenuje Dálník? Hm?

Matej Klamo
3. března • 20:44

Ale ved, nikde sa predsa nepise, ze je to urcene primarne do mesta. "za originalitu do mesta" myslel som tym skor to, ze aj v meste si najde vyuzitie vdaka rozmerom a ovladatelnosti. Samozrejme, ze cisto do mestskej premavky je takeho vykonu skoda, ale vzhladom na dobre jazdne vlastnosti (moznost prudku zatacat a pod.) a "stabilizacne kolieska" by v meste urcite nezostal nevyuzity.

delph
3. března • 16:07

aneb malá inspirace :)

mabosk
3. března • 11:52

Keby to stalo polovicu tak by to bolo aspon trochu zaujmave.

Kenny
3. března • 2:27

Revoluce se nekoná...

Doporučujeme

Články odjinud