Peking se dusí: takhle vypadá automobilová apokalypsa

V Pekingu je situace hodinu od hodiny horší. Už tři dny zde překračují hodnoty znečištění ovzduší nebezpečné limity. Úřady jsou však v klidu. Kromě proklamace, aby lidé vycházeli z domovů jen v nejnutnějším případě, nevydaly zákaz provozu aut ani žádné omezení výroby v továrnách.

Přitom auta jsou hlavním viníkem smogu v druhém nejlidnatějším městě Číny. Situace v dvacetimilionovém Pekingu připomíná to, co jsme zažívali v 70. a 80. letech minulého století v Praze nebo co dodnes občas postihne Ostravsko nebo Ústecko. 

Podle amerického velvyslanectví se index škodlivých látek v ovzduší vyšplhal přes rekordní hranici 600 mikrogramů na metr čtvereční. Odpoledne místního času bylo u obzvláště zdraví škodlivého polétavého prachu dosaženo dokonce čísla 699.

Měření bylo podle agentury DPA provedeno na americké ambasádě. Dříve končila stupnice ambasády USA vždy na 500. Jen při koncentraci nižší než 50 je přitom vzduch považován za "dobrý", vyšších než 300 už za "nebezpečný".

 

 

 

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 19 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků