Peking bojuje se smogem. Všechny taxíky mají být elektromobily

V Pekingu se dlouhodobě potýkají se znečistěním ovzduší. Město chce proti tomu bojovat výměnou taxíků na benzínový pohon za elektromobily.

Hlavní město Čínské lidové republiky se dlouhodobě potýká s velkým znečistěním ovzduší. Nepříjemnou smogovou situaci se snaží město Peking vyřešit různymi způsoby. Například výměnou taxíků.

Klasické taxíky na benzinový pohon by měli zmizet. Místo nich se mají po ulicích prohánět elektromobily. To je cílem návrhu pracovního programu o ochraně ovzduší pro Peking, ale také Tianjin, Hebei a přilahlé oblasti. Tento rok se má do tohoto projektu investovat více než 33 milliard korun. 

Zajímavosti | Byznys

Můžou být emise k něčemu dobré? Ano, lze z nich udělat inkoust

Momentálně je podle statistik jen v Pekingu 70 000 benzínových taxíků. Podle plánu mají být všechny nahrazené elektromobily. 

Tento krok si samozřejmě bude vyžadovat také velké investice do nabíjecí infrastruktury. Když Peking v roce 2014 přidal do flotily 200 elektrických taxi, nekteří řidiči museli čekat na nabíjecích stanicích až šest hodin. 

Znečistění ovzduší se podepisuje hlavně na zdraví zdejších obyvatelů. Fyzici z University of California tvrdí, že v Číně zemře přibližně 1,6 milionu lidí každý rok kvůli tomuto problému. 

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků