Pekelná sezona na dálnici D1 začíná právě dnes. Zatím jen u Velké Bíteše

Letos hodlá Ředitelství silnic a dálnic rekonstruovat rekordní počet úseků na nejdůležitější tuzemské dálnici mezi Prahou a Brnem.

Úderem 14. hodiny začne dnes platit na dálnici první omezení, které se bezpochyby výrazně projeví na plynulosti dopravy.

Konkrétně mezi kilometry 161,8 a 168,5 u Velké Bíteše ve směru na Brno silničáři uzavřou pravý jízdní pruh a odstavný pruh, pročež se bude jezdit pouze jedním - levým pruhem. Toto omezení potrvá 24 hodin.

Zajímavosti | Video

Australané staví silnice trochu rychleji než u nás. Pět kilometrů za dva dny

Následující den, tedy v pátek 3. března od sedmi hodin ráno až do sobotních 15 hodin nastane analogická situace v protisměru - od Brna na Prahu. Jen s tím rozdílem, že uzavřený bude tentokrát levý pruh a bude se jezdit pouze pravým.

Klepněte pro větší obrázek
Aktuální situace na dálnici D1 od Prahy do Brna

Mezitím se ve směru na Brno vytvoří dva zúžené pruhy na vnější straně komunikace.

Od 5. března až do poloviny června pak bude platit následující setrvalý stav: Pás ve směru na Prahu bude uzavřený a od 168. do 162. kilometru se bude jezdit ve dvou zúžených pruzích v pásu směřujícího na Brno. Ve směru na Brno se bude jezdit opět ve dvou zúžených pruzích ve vnější části tohoto dálničního pásu.

Klepněte pro větší obrázek

Život řidiče | Byznys

Na dálnici D1 už funguje první úsekové měření rychlosti

Bude to také znamenat uzavření levé poloviny exitu 168 Devět křížů, tudíž tudy na dálnici nebude možné vjet ani z ní vyjet. Totéž platí o výjezdové větvi levé poloviny exitu Velká Bíteš (162. kilometr) A navíc, motoristé nebudou moci natankovat, ani se občerstvit na levé části tradiční odpočívky Devět křížů.

Tím ale omezení na D1 teprve začínají. Pracovat se totiž letos bude zcela jistě mezi 34. a 41. kilometrem, dále mezi 49. a 56. rovněž na úseku mezi 75. a 81. kilometrem, mezi exity 112. a 119, 134. a 141 a ještě v úsecích 146. až 153. kilometr a  162. - 168.

ŘSD navíc hodlá po ukončení výběrových řízení na dodavatele odstartovat rekonstrukci také na úsecích 21. - 29. (Mirošovice - Hvězdonice) a 90. - 104 (Humpolec - Větrný Jeníkov).

Problémy brzy začnou kvůli opravám i na dalších stovkách kilometrů jiných dálnic a silnic první třídy.

O začátcích velkých oprav bude Autorevue.cz pravidelně informovat.

Prohlédněte si galerii snímků, které jsme pořídili při zatímních rekonstrukčních pracích na D1:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

včera | Stanislav Kolman | 62 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků