Pekelná Lada 2107 z Polska má pod kapotou vidlicový osmiválec

Na první pohled vypadá matně zelená Lada jako po zásahu garážového tunera, skutečnost je ovšem mnohem zajímavější. Majitel z polského Gdaňsku vzal přestavbu legendárního modelu 2107 pěkně od podlahy.

Tuning | Video | Sedany | Lada

A Žiguli s motorem ze Subaru WRX STI jste už viděli?

Pod přední kapotou se proto nachází třílitrový vidlicový osmiválec M60B30 z BMW E32, který standardně produkuje výkon 160 kW (218 koní) a 290 Nm točivého momentu. Z těchto čísel se na zadek asi neposadíte, ale nesmíte zapomínat, že hýbe s autem o hmotnosti přibližně jedné tuny.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Na první pohled trochu rozšířená Lada, na pohled druhý velmi zajímavé auto - pod kapotou totiž pracuje vidlicový osmiválec z BMW E32

V BMW E32 má původ také pětistupňová manuální převodovka, z mnichovských modelů dále pochází také podvozek. Přední tlumiče jsou převzaty z BMW E36, ty zadní z E39, pružiny pochází od KW.

Tuning | Zajímavosti | Video | Kombi | Lada

Další Lada prošla radikálním tuningem. Výsledek? 400 koní

Už z fotek si jistě všimnete rozšířeného rozchodu a vykuchaného interiéru, kde se nachází jen to nejpodstatnější - závodní sedačky, závodní volant a hydraulická ruční brzda. Jak nakonec tahle zběsilá Lada 2107 v reálu funguje, můžete docela dobře vidět v přiloženém videu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
BMW Řada 5 2.497
Rok výroby: 1996
Stav: 208 520 km
Cena: 45 000 Kč
BMW Řada 3 1.796
Rok výroby: 2002
Stav: 96 255 km
Cena: 57 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2005
Stav: 172 505 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků