Pavel Valoušek v Českém Krumlově: ulomené kolo a rozpaky

Hovořit se závodníkem krátce po dojezdu do cíle soutěže, v níž neuspěl, není snadné. Takové to bylo i s Pavlem Valouškem z Peugeot Delimax Total Teamu. Hned ve druhé rychlostní zkoušce Rally Český Krumlov ulomil přední kolo a do cíle dojel druhý den jen v rámci tzv. Super rally, aby získal alespoň nějaké body.

Pavel Valoušek hleděl na vítězné vozy, které najížděly na cílovou rampu a odpovědi ze sebe soukal obtížně. „Nevím.“ „Těžko říct.“ To byly jeho nejčastější reakce. Závodníka, který měl bojovat o přední místa. Přesto se nakonec rozmluvil o svých výkonech, soupeřích, dominanci Jana Kopeckého a týmu Škody, plánech...  

Klepněte pro větší obrázek
Pavel Valoušek na trati Rally Český Krumlov, kterou vyhrál Jan Kopecký a poznamenala tragická smrt navigátora Aleše Zimolky.

AR: Jak byste zhodnotil svůj výkon?

Bylo to pro nás těžký… první den jsme udělali chybu, poškodili kolo. Takže nastupovat do další etapy pro nás nebylo jednoduché. Ale už kvůli fanouškům jsme do toho šli. Chtěl bych poděkovat Peugeotu Česká republika, a hlavně panu Venturinimu, který to celé zbuntoval, za to, že jsme dneska mohli startovat, pokračovat.

AR: Nechtěli jste to v prvním okamžiku zabalit?

Tak v týmu jsme byli rozhodnuti, že skončíme. Ovšem pan Venturini rozdmýchal tady ten plamínek naděje. Za to mu ještě jednou děkuji. Pro nás s Lukášem to pak byly další velmi cenné kilometry a zkušenosti. Někde jsme jeli dobře, někde ne. Snažili jsme se zase posunout auto a naše ovládání z auta. Což se někde dařilo, někde ne. Ale celkově jsem rád, že jsme v cíli. Ta soutěž je velmi náročná. Těžká. Je důležité, že jsme v pořádku v cíli.

AR: Jan Kopecký jede se škodovkou vlastní ligu?

Honza jede úplně jinou ligu. Ten má naježděno to, co nikdo z nás. Je dobrý. Má super tým, všechno za sebou. Startuje na zahraničních podnicích, což je také důležité.

AR: Ta jeho technika je trochu jiná?

Těžko říct. Tak samozřejmě, ten tým pořád pracuje, vylepšuje. Protože se soustředí hodně na IRC.

AR: A jaké jsou tedy vaše ambice?

Pro nás je tento rok takový trochu přestupný. My čekáme na nové auto, na novou skupinu R5, na kterou se vlastně připravuje i Peugeot. Takže jsme vlastně v očekávání, jaké to auto bude, jak konkurenceschopné. Máme informaci, že podobné auto staví i škodovka, tak uvidíme.

AR: Druhý den jste dojížděl v rychlostních zkouškách druhý až pátý. To odpovídá vaší výkonnosti?

Odpovídá, neodpovídá... samozřejmě je to velmi složité a těžké. Kluci jsou hrozně vyjetí. Hrozně dobří. A prostě u nás v mistráku se jede rychle. Porazit je není jednoduché. 

AR: Loni jste utrpěl vážné zranění na Barum Rally. Máte s tím nějaké problémy?

Ne ne ne! Bez problémů.

AR: Opravdu? Že byste někde třeba více přibrzdil…

Ne ne.

AR: Jaký je váš nový navigátor Lukáš Kostka?

Luki je perfektní. Pro něj to také není jednoduché. Já ho musím pochválit, protože tuhle soutěž zvládl perfektně. Tady je to rychlé, moc zatáček, zorientoval se v tom dobře. Samozřejmě on má chuť pracovat, což je nesmírně důležité. Za to mu děkuji. Je to super.

AR: Jak vidíte konkurenční auta?

To je hrozně těžké říct… Skupině S2000 se hlavně věnuje Peugeot a Škoda. Potom tady má Vašek Mini, což je taková malinko nově vzniklá kategorie. Je to sice S2000, jak máme my, ale je to s přeplňovaným motorem, takže je to třída zase malinko jiná. Konkurence je tady rozmanitá. U toho mistráku, takže je to dobře.

AR: V čem má váš Peugeot 207 S2000 navrch a kde ztrácí?

Je to těžko říct... Český mistrák je specifický v cestách, které tu jsou. Jsou hodně rozskákané, je to hodně o podvozku. Máme dobrý motor. Samozřejmě Peugeot je první S2000, nebo jedna z prvních S2000, takže oni nemohou už nic extra homologovat. Zásadního, co dneska se už ví, že je správně.

AR: Na které trati to Peugeotu vyhovuje?

To je jedno jestli rychlá. Ale rovný asfalt si myslím, že tomuhle autu sedí více. 

AR: Takže z tohoto pohledu, která je u nás pro vás dobrá? 

U nás žádná. U nás není taková. U nás prostě ten charakter je takový rozskákaný, rozbitý. To je auto do Francie, do Itálie… A tak…

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Velký problém...
 


 

 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Peugeot 5008 1.56
Rok výroby: 2013
Stav: 138 942 km
Cena: 179 000 Kč
Peugeot 308 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 128 191 km
Cena: 125 000 Kč
Peugeot 308 1.56
Rok výroby: 2013
Stav: 130 234 km
Cena: 140 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků