Pátá generace Discovery: Bez rámu, ale s Wi-Fi (+galerie)

Během dnešního dne začaly internetem kolovat snímky nového Land Roveru Discovery. Teď už je vše oficiální a my se o páté generaci tohoto vozu dozvěděli více informací.

Jedná se o sedmimístné SUV se třemi řadami sedadel, které je možné konfigurovat pomocí aplikace v mobilním telefonu. To vše díky technologii dálkového ovládání Intelligent Seat Fold. Vůz je vyroben z lehké hliníkové konstrukce a jeho hmotnost se snížila o 480 kg.

SUV | Off-roady | Premiéry | Land Rover | Paříž 2016

První pařížský únik: Máme fotky Land Roveru Discovery!

Land Rover Discovery přináší nižší spotřebu a emise CO2 (asi 159 g/km). Motorová nabídka se rozrostla o vznětový čtyřválec s výkonem 240 koní a točivém momentu 500 Nm. Tenhle nový model dokáže utáhnout až 3 500 kg a nechybí ani poloautonomní systém, který má řidičům pomáhat při couvání. Za zmínku jistě stojí i zavazadlový prostor o objemu 2 500 litrů.

Kompletní motorová nabídka

  • Dvoulitrový vznětový čtyřválec Ingenium Td4 s výkonem 180 koní přináší kombinovanou spotřebu paliva 6,0 l/100 km. Ve srovnání s podobnou motorizací minulé generace jde o snížení o 22 %.
  • Výkonnější vznětový čtyřválec Ingenium Sd4 se dvěma turbodmychadly disponuje výkonem 240 koní a točivým momentem 500 Nm, spotřebou 6,3 l/100 km a emisemi CO2  okolo 165 g/km.
  • Vznětový šestiválec Td6 přináší výkon 258 koní a točivý moment 600 Nm.
  • Zákazníci, kteří dávají přednost zážehovému motoru, mohou zvolit třílitrový kompresorem přeplňovaný V6 Si6. Ten poskytuje výkon 340 koní a točivý moment 450 Nm. 

„Nové Discovery znovu definuje podobu velkého SUV. Týmy designérů a inženýrů Land Roveru uchopily DNA Discovery revolučním způsobem. Jsme přesvědčeni, že výsledek je radikální odklon v konstrukci, který k rodině Discovery přivede novou a širší základnu zákazníků,“ uvedl k představení nového vozu Gerry McGovern, šéfdesignér Land Roveru.

Testy | SUV | Video | Land Rover

Test Land Rover Discovery Sport SD4: Má velký potenciál

Naráží tím na zásadní změnu techniky. Novinka na rozdíl od předchůdce s žebřinovým rámem spoléhá pouze na samonosnou karoserii. Díky tomu je však lehčí o podstatných 480 kg.

Tvůrci vozu mysleli i na moderní technologie a proto v novém Discovery nechybí devět USB portů, šest 12V zásuvek a 3G Wi-Fi hotspot až pro osm zařízení. Prodej vozu Land Rover Discovery bude zahájen na jaře 2017, cena by podle předběžných odhadů měla startovat na 1,4 milionu korun.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

 

Land Rover Freelander 1.951
Rok výroby: 2003
Stav: 177 959 km
Cena: 95 000 Kč
Land Rover Range Rover Evoque 2.179
Rok výroby: 2011
Stav: 63 771 km
Cena: 620 000 Kč
Seat Exeo 1.998
Rok výroby: 2013
Stav: 140 560 km
Cena: 160 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků