Parkovací asistent – jak to funguje?

V loňském průzkumu zadaném Fordem přiznala třetina evropských řidičů, že má s podélným parkováním problémy. Mnozí ho dokonce označili za více stresující než návštěvu zubaře.
Parkovací asistent – jak to funguje?

Podobné průzkumy si zadaly i jiné automobilky a výsledky byly shodné. Už nejen ženy se děsí parkovacích manévrů, ale i muži. Nezvládají velké vozy, stěžují si na výhled. Navíc města jsou přecpaná, ulice jsou plné vozidel, neustále se na vás někdo „lepí“, nedá vám vydechnout…

Proto stále více lidí dává přednost tomu, aby měli ve voze důmyslnou technologii, jež dokáže spočítat optimální natočení volantu a hladce navést vůz do volného parkovacího místa. A hlavně zbaví řidiče veškerého stresu z parkovaní.

Bezpečnost | Technika | Život řidiče | Volkswagen

Parkovací asistent - nejen pro začátečníky

Třeba u Fordu si od uvedení systému v modelech C-MAX a Grand C-MAX na konci roku 2010 aktivní parkovací asistent objednalo již 102 460 evropských zákazníků této značky. V případě rodiny C-MAX volí aktivní parkovací asistent každý třetí zákazník, u nového Focusu je to přibližně každý pátý.

„Zájem o aktivního parkovacího asistenta je skutečně překvapující,“ říká Gunnar Hermann, technický ředitel Fordu a muž, který řídil vývoj nového Focusu. „V budoucnu bude z předností tohoto systému těžit ještě více zákazníků, protože ho zavedeme do dalších modelů. Jako první přijde na řadu nový Ford Kuga.“

Aktivní parkovací asistent Ford_02.jpg


Jak se parkuje s aktivním parkovacím asistentem Ford?

  • Řidič nejprve aktivuje systém stiskem tlačítka. Ultrazvukové senzory potom měří mezery mezi objížděnými vozidly a hledají dostatečně velké místo pro podélné zaparkování.
  • Po nalezení místa vyzve systém řidiče, aby potvrdil zahájení parkovacího manévru.
  • Elektronika převezme kontrolu nad řízením. Na řidiči zůstává obsluha pedálů.
  • Řidič je informován o vzdálenosti od překážek a dostává pokyny prostřednictvím obrazového i akustického rozhraní.
  • Přestože je řízení ovládáno automaticky, odpovědnost za bezpečné zaparkování zůstává na řidiči. Do manévru lze kdykoliv zasáhnout pevným uchopením volantu.

     
Sledujte AutoRevue na Facebooku Další článek
Ford Focus 1.6
Rok výroby: 2010
Stav: 177 992 km
Cena: 125 000 Kč
Ford Fiesta 1.3
Rok výroby: 2006
Stav: 119 023 km
Cena: 53 000 Kč
Ford Focus 2
Rok výroby: 2010
Stav: 162 948 km
Cena: 105 000 Kč
Test ojetiny: Volkswagen Golf by byl skvělý, nebýt nemocí motorů TSI

Test ojetiny: Volkswagen Golf

Šestá generace Golfu představuje jistotu s dieselem nebo atmosférickým benzinovým motorem. U jednotek TSI je potřeba vybírat opatrně.

včera | Dalibor Žák | 23 příspěvků
Test Seat Ibiza Cupra: Vstupenka do světa radosti a rychlosti

Seat Ibiza Cupra

Seat z povzdálí útočí na přední příčky mezi rychlými kompaktními hatchbacky. Bez velkého tyjátru Ibiza Cupra přezbrojila na větší motor a vyměnila automat za manuál. Jak moc skvělá je?

26.  6.  2016 | Ondřej Lilling | 8 příspěvků
Test ojetiny: Najít pěkný Citroën C4 Picasso vám dá dost práce

Test ojetiny: Citroën C4 Picasso

Zapomeňte na obvyklá klišé o francouzských autech. MPV Picasso není špatné, ale bude vám trvat, než najdete povedený kus s dobrým motorem.

19.  6.  2016 | Dalibor Žák | 36 příspěvků