Parkovací asistent – jak to funguje?

V loňském průzkumu zadaném Fordem přiznala třetina evropských řidičů, že má s podélným parkováním problémy. Mnozí ho dokonce označili za více stresující než návštěvu zubaře.
Parkovací asistent – jak to funguje?

Podobné průzkumy si zadaly i jiné automobilky a výsledky byly shodné. Už nejen ženy se děsí parkovacích manévrů, ale i muži. Nezvládají velké vozy, stěžují si na výhled. Navíc města jsou přecpaná, ulice jsou plné vozidel, neustále se na vás někdo „lepí“, nedá vám vydechnout…

Proto stále více lidí dává přednost tomu, aby měli ve voze důmyslnou technologii, jež dokáže spočítat optimální natočení volantu a hladce navést vůz do volného parkovacího místa. A hlavně zbaví řidiče veškerého stresu z parkovaní.

Bezpečnost | Technika | Život řidiče | Volkswagen

Parkovací asistent - nejen pro začátečníky

Třeba u Fordu si od uvedení systému v modelech C-MAX a Grand C-MAX na konci roku 2010 aktivní parkovací asistent objednalo již 102 460 evropských zákazníků této značky. V případě rodiny C-MAX volí aktivní parkovací asistent každý třetí zákazník, u nového Focusu je to přibližně každý pátý.

„Zájem o aktivního parkovacího asistenta je skutečně překvapující,“ říká Gunnar Hermann, technický ředitel Fordu a muž, který řídil vývoj nového Focusu. „V budoucnu bude z předností tohoto systému těžit ještě více zákazníků, protože ho zavedeme do dalších modelů. Jako první přijde na řadu nový Ford Kuga.“

Aktivní parkovací asistent Ford_02.jpg


Jak se parkuje s aktivním parkovacím asistentem Ford?

  • Řidič nejprve aktivuje systém stiskem tlačítka. Ultrazvukové senzory potom měří mezery mezi objížděnými vozidly a hledají dostatečně velké místo pro podélné zaparkování.
  • Po nalezení místa vyzve systém řidiče, aby potvrdil zahájení parkovacího manévru.
  • Elektronika převezme kontrolu nad řízením. Na řidiči zůstává obsluha pedálů.
  • Řidič je informován o vzdálenosti od překážek a dostává pokyny prostřednictvím obrazového i akustického rozhraní.
  • Přestože je řízení ovládáno automaticky, odpovědnost za bezpečné zaparkování zůstává na řidiči. Do manévru lze kdykoliv zasáhnout pevným uchopením volantu.

     
Sledujte AutoRevue na Facebooku Další článek
Ford Focus 1.6
Rok výroby: 2010
Stav: 177 613 km
Cena: 125 000 Kč
Ford Focus 1.6
Rok výroby: 2011
Stav: 145 375 km
Cena: 155 000 Kč
Ford Fiesta 1.3
Rok výroby: 2006
Stav: 119 023 km
Cena: 58 000 Kč
Rychlý test Hyundai ix20 1.6i 6AT: Stěhovák pro nenáročné

Hyundai ix20 1.6i 6AT

Malé nošovické MPV je na trhu už pěkně dlouho, takže ho zajisté všichni dobře znají. Jak mu sedí kombinace benzinové šestnáctistovky a nového šestistupňového automatu?

3.  5.  2016 | Lukáš Dittrich | 78 příspěvků
Připravujeme: Peugeot 308 GTi vs. Leon Cupra vs. Honda Civic Type R

Peugeot 308 GTi vs. Leon Cupra vs. Civic Type R

Mají výkon kolem tří stovek koní, samosvorný diferenciál, pohon předních kol a ambice stát se tím nejlepší v kategorii „horkých hatchbacků“. No tak se podívejme na to, který z nich je nejlepší.

28.  4.  2016 | Lukáš Dittrich | 34 příspěvků
Srovnávací test Mazda MX-5 vs. Subaru BRZ: Jen tak pro radost

Mazda MX-5 vs. Subaru BRZ

Kdyby nám nedošel benzin, jezdíme v Krušných horách ještě teď. Kromě toho, že nás to ohromě baví, se pořád nemůžeme rozhodnout, kdo je z těchto dvou lepší.

26.  4.  2016 | Lukáš Dittrich | 25 příspěvků