Pařížské překvapení: Volkswagen potvrdil zájem o Alfu Romeo

31 komentářů

goro
1. října • 12:31

nechápu, proč se tolik lidí čertí při představě, že alfu bude vlastnit vw...
vždyť to je její jediná možnost, jak se vrátit ke své osobnosti a důstojně dál existovat.
alfa byla "alfa" do konce sedmdesátých let, potom padla finančně na dno, protože pánové nevychytali politiku konkurence, až násladně (1986) spadla pod křídla státnímu velkovýrobci podprůměrných sociálních modelů, kde se v podstatě plácá pětadvacet let, protože fiat, majíc dost problémů sám se sebou, ji neměl, nemá, a nikdy nebude mít co nabídnout.
takže tady hledejte ten problém, a jestli komu, tak fiatu můžete poděkovat, že dehonestoval alfu na podprůměrného, nespolehlivého, jinak karosovaného fiata s příplatkem a spoustou nesplňených reklamních slibů...
ono je dobré se vrátit k tomu, co byla alfa v době své slávy vlastně zač, to byla relativně drahá top-tech auta v menších sériích, v podtstatě něco jako bmw v německu. a co je alfa dnes? kolik má modelů, jak vypadají, jaké jsou tam motory, koli se jich prodává...? vždyť to je ostuda...

mmm
1. října • 15:10

fiat teď podle mne alfu určitě neprodá. to by bývalo mělo smysl před nějakými 3 lety, kdy to s fiatem vypadalo vážně zle. dnes mu sice klesají prodeje v evropě, ale současně vlastní chrysler, kterému se daří a připravuje ve spojení s ním spoustu nových modelů - mj. i alfy (hlavně chybějící SUV, ale i novou giuliu atd.). má vývoj v podstatě grátis, protože to co by u alfy nikdy nedokázal zafinancovat (např. SUV) se mu v pohodě zaplatí prostřednictvím vývoje nových jeepů atd. proč prodávat značku, kde mám rozdělanou celou novou modelovou řadu ? spíš myslím, že tlak vw na koupi je - kromě toho, že si němci honí ego (když jim to všichni ti, co tak vynášejí "koncernová auta do nebe" platíte, resp. je v tom podporujete) - i tak trošku msta za to, že vw u chrysleru ujel vlak - mohl udělat s chryslerem to co fiat (kapitálově na tom byl nesrovnatelně lépe) a mohl dnes ovládat trh v USA (ne že by ho chrysler dnes ovládal, ale s kapitálem vw by to bylo možné). neměli na to koule, fiat ano - tak dnes marchionneho stírají kde mohou a tlak na koupi alfy je k tomu ideální prostředek, protože o italská auta se každý rád otře (zvlášť ti, co je nikdy neměli - já jezdím fiaty už 6 let a neměnil bych). a ještě k těm, co tady zmiňovali to, co fiat s alfou dělá - myslím, že období 156 a 147 patří k nejlepším v dějinách značky - a bylo to za fiatu ...

chytrak
1. října • 18:27

no, 156 byla sice designový skvost, který navrhoval De Silva, toho času šéfdesigner koncernu VW. Ale její příšerná kvalita odlákala i ty poslední nadšemce co doufali že je to auto nádechem značky k nové moderní a spolehlivé alfě. A on to byl kvalitativně prů.... Od té doby jdou prodeje dolů a dolů. A to je dílo fiatu.Myslím že kdyby prodali alfu VW, tak alespoň po dobu co tam bude De Silva tak bych o emoce značky neměl strach. A to je asi ten největší důvod proč fiat alfu nechce prodat - ne kůli alfě, ale protože by se v plné nahotě ukázalo jak tu značku dodrbali a že jsou úplně neschopní.

no.problem
8. října • 12:04

De Silva navrhol aj design Seatu Leon a tomu autu to ziadne emocie (co sa jazdnych vlastnosti tyka) nepridalo. To auto je mozno "sportovo" tvrde, ale vodicsky tupe, a to vratane ostrych verzii. A v novej generacii sa este nieco usetri na zakladnych verziach a jazdne vlastnosti pojdu este blizsie k nudnemu priemeru. Takze co da De Silva Alfe? Giugiaro im urobi design minimalne na rovnakej urovni...

Stefan
1. října • 7:59

tomu sa hovorí nenežranci,dufam,že buducoročná kríza pristrihne kridla aj nemcom!!B-]

Radek
30. září • 12:50

Myslím, že FIAT ještě rád prodá. Klesá mu zisk a AR je ztrátová, prodává moc málo aut tak si nemůže na sebe vydělat. Design je výborný, ale kvalita mizerná. VW ji může pozdvihnout a začít masově vyrábět ve velkém. Řada Italů si přeje vyrábět pod koncernem VW, než dopadnout tak, že se bude zavírat jedna továrna za druhou a AR pomalu, ale jistě zanikne. Má poslední šanci v USA a jestli tam neoživí prodeje tak je s ní amen. Ráda ještě prodá VW. Pak si ji lidé možná zase začnou kupovat a Alfě to opět přivede na výsluní. Na autosalonech je sice obletovaná, ale prodeje tomu neodpovídají. A jak tady někdo komentoval, že Lamborghini není co bývalo? Máte snad jedno v garáži, že to tak tvrdíte? Můj názor je, že upadající automobilku dokázal vrátit na výslunní. Mít dostatek peněz už mám jedno v garáži, ale bohužel je to jen krásný sen. Jsem jednoznačně pro koncern VW při koupi ALFY ROMEO.

no.problem
8. října • 11:57

Co konkretne je na alfach nekvalitne? alebo z cias nedavnych - o kolkych vyslovene poruchovych motoroch sa aktualne hovori u Alfy/Fiatu a o kolkych u VW koncernu? Kam moze koho VW vyzdvihnut? V com konkretne? Asi ako Seat? Ak hladaju len dalsiu karosaren pre svoju techniku, tak tomu uz nerozumiem, uz so Seatom narazili na strop v ramci Europy.

Ice
29. září • 14:05

Jasně :-D takové kecy :-D fauvé je tak nudné a neví čím by už zaujalo, bo je bez nápadu, tak řekne že chce koupit dalšího itala... Ehm proč má Koncern Fiat 61 % akcií amerického chrysleru? :-D že by na tom byl tak špatně aby jeho divizi kupoval nějaký skopčák? :-D :-D :-D Stačí že totálně dodrbali Lambo. Kdyby koupili skopčáci AR tak jim vyhlásí Itálie vyhlásí válku :-D Kde bylo celé vw když alfa romeo vyhrávala předválečné závody ? VW níkdy nebude mít na to aby se vyrovnalo Alfě v emocích. Alfa je srdcovka, VW je kus plechu bez duše.

Skyline
1. října • 22:30

Alfa je uplne stejna plechovka jako VW, dusi to fakt nema (uz dlouho jsou pneu u aut bezdusove, skoda, ze se to k tobe nedoneslo - i tvoje herka ma ale nejspis na boku napis "tubeless", to je to, co hledas). Doporucuji navstevu psychologa, mozna rovnou psychiatra, ten by te z te personofikace nezivych veci mohl za par let dostat (nebo jsi jen buran z ucnaku a tak mas 50% sanci, ze se z toho casem dostanes sam proste tim, ze z puberty vyrostes).:-D

Kottri
7. října • 22:10

Ano Alfa je stejnej kus plechu jako VW, ale pokud si tu Alfu a VW nekoupíš a nesrovnáš je nepodíváš se na ně zblízka neprojdeš si je kolem dokola ze všech úhlů nesedneš za volant a neproženeš to esíčkama tak nepoznáš ten rozdíl (Máme doma Alfu a Škodu a VW sem taky už řídil hodněkrát). Ten rozdíl je v tom, že kolikrát mám prostě chuť si jen tak vyjet s mojí Ájou(AR) na výlet a ani nevim proč ani nevim kam jen si sednout a prostě jet v tom je to kouzlo nebo duše Alfy prostě je to kus plechu, stejnej křáp jako golf, sypeš do toho prachy máš na to vztek ale je to prostě jiný. Pokud si nevlastnil alfu tak to nepochopíš. Btw: dřív sem na to taky nevěřil, že alfy mají něco jako duši.

Kottri
7. října • 22:16

Jo a k článku, abych jenom nekecal tak s tím problém nemám pokud VW nebude vůbec kecat do alfy jen jí bude financovat vývoj a PR, žádná zbouchnutá kastle a technika od VW protože TDI bych asi v Alfě nerozdejchal. Tak s tím nemám problém. ať si jí VW koupí.

ipa
6. října • 10:53

Skyline zajímalo by mě čím vším jsi jezdil že můžeš takle porovnávat a urážet?

fsadf
29. září • 17:06

VW ma prachy a Alfa napady. Mohlo by to fungovat jedine pokud by nechali Alfy kompletne navrhovat Italy a vyrabeli to v nemecku. Coz by vlastne Fiat mel udelat i kdyz je alfa jeho a byl by za vodou :D

darksome
6. února • 11:41

Když tady vychvaluješ že auta vyrobená v Německu jsou kvalitativně lepší, tak proč si každej kdo autům trochu rozumí, a chce si kupit VW, tak si objednává jen to vyrobené na Slovensku. Popřemýšlej nad tím.
Pro Ty co tvrdí že přední náprava u AR vydrží jen 30t km. Moje 147 má natočeno poctivých 260t km. a ramena jsem měnil jen 2x. Kdyby u nás nebyly tankodromy tak jistě vydrží ještě víc.
Jakmile Alfu skopčáci koupí tak veškeré emoce a krása auta půjde do kytek. Zplzněj to jak vše ostatní auta co koupili. DAS (hnus) AUTO :-D

Zelí
1. října • 7:08

Už je to hodně dávno co je něco napadlo. A to je problém AR.

jogurt
30. září • 8:21

Je úplně jedno, kde to vyrábí. Podstatné je kdo a jak to vyvíjí a jak kontroluje výrobu. VW Hannover má horší kvalitu výroby než montovna stejné značky v Polsku.

Tuji
29. září • 11:25

Kdyby VW koupil Alfu, tak už jsme uplně v prdeli. To by bylo další unylí auto bez emocí. Vždyť se podívejte co dělá Audi za sportovní auta, je to hrozně trapný. Corado/Schiroco je humáč. Má to emoce jak excelovská tabulka!!!!!! Kurva vždyť Alfa je o emocích, které skopčákům chybí a strašně by si je chtěli koupit u Italů.

Dave
26. října • 19:04

Ty troubo Corrado se nedela uz 17 let;-)

hugo
30. září • 14:27

VW vlastni take Bugatti, Lamborghini, Bentley a nevsimnul jsem si ze by to melo nejaky spatny vliv na identitu nebo technologii techto automobilu. Myslim ze kdyby VW koupil Alfu, necha ji zit si svym zivotem.

x12345678
1. října • 15:08

A to nezmění ani klouby ramen přední nápravy, co jsou ve 30tkm vytlučené jak u Žigula 1985 po 120tkm?

no.problem
8. října • 11:48

mas nejaku alfu z poslednych 5 rokov? ja mam, 159 SW, predna naprava je tam z vyroby a ma najazdene viac ako 30kkm, geometria v pohode a servisak len skonstatoval, ze vsetko je v toleranciach a vyzera to ako nove, ziadne vole, hmmm.

jogurt
30. září • 8:19

Bohnice, Chánov nebo úpatí Hlávkova mostu? Internet je dnes všude.

josephko
29. září • 10:01

Všetko je na predaj - je to len otázka ponúknutej ceny. A Volkswagen si môže dovoliť dať takú ponuku, že Fiatu nezostane nič iné len ju prijať. Stačí len počkať, kým sa znovu Fiat dostane do problémov.
Ale odmietanie Talianov si možno vyložiť aj inak - ako obchodnú taktiku a nátlak na koncern VW na zvýšenie ponúknutej ceny.

Zelí
1. října • 7:55

Správný postřeh. Faktem asi je, že AR je v situaci, kdy je prodej aktuální. VW pouze signalizuje, že má o AR zájem, což je možná lepší než prodej do číny, což je momentálně jediný další solventní investor.

Jigg
29. září • 11:02

Je pravda, že AR celkem skomírá... krom MiTa a Giulietty nemá co prodávat. Nicméně teď by jí neprodal snad ani ten největší dilent. Fiat má možnost vrátit AR na US trh. Nemusí se to podařit, ale i když s tím vstupem jen začne, tak už jen to zvedá cenu a to významně.

Fantomas
29. září • 11:15

"teď by jí neprodal"? Komu - jí? Slyšíte ten nesmysl ve vaší větě?

Fantomas
1. října • 22:18

Zajímavé. Tři lidé si zřejmě myslí, že "jí" je správně.
Naprosto nechápu, že poslední dobou stále víc lidí píše dlouze. Jí místo ji, naší místo naši, mojí místo moji. Co se to s vámi děje?

RadunnaCZ
2. října • 17:01

www.ucitelskenoviny.cz tohle je asi web pro tebe, chytraku.

Diakon
29. září • 10:34

je to otazka debility pokud alfu fiat proda sam se potopi ke dnu snad nejsou tak hloupi
dost ze ducati uz neni cistokrevna italka ale uz jsem se s tim smiril a presedlam na moto guzzi

Tom
29. září • 10:52

Podívej se na statistiku prodejů. Fiat už svoje dno dávno našel.

josephko
29. září • 11:14

Nepopieram, že Fiat je na tom lepšie ako pred pár rokmi. Ale na rozdiel od koncernu Volkswagen, ktorý 50 rokov prakticky neustále rastie, s Fiatom je to ako na horskej dráhe - chvíľu je hore a pár rokov zase dolu. Takže je len otázka času, kedy zase bude dolu. Rozhodnutie o presunutí výroby z Poľska do Talianska či investície do fabrík v južnom Taliansku, ktoré sú legendárne svojou nekvalitou, alebo problémy s talianskymi odbormi naznačuje mnohé.
Otázka tak neznie, či Fiat bude mať opäť ekonomické problémy, ale kedy sa tak stane.

Doporučujeme

Články odjinud