Paříž živě: Nové Audi Q5 se nafouklo a dostalo vzduchový podvozek(+ galerie)

Nové Audi Q5 se nakonec ukázalo a my vám přinášíme první dojmy přímo z Paříže. Nejstarší model Audi už volal po nástupci. Ten se představuje v designu inspirovaném větší Q7. Konkurent BMW X3 či Mercedesu GLC se oproti předchůdci o něco zvětšil, aby udělal místo pro modely Q2 a Q3. Nejzajímavější novinkou je vzduchové odpružení s adaptivními tlumiči.

Druhá generace ingolstadtského SUV střední třídy se na „koncernovém večeru“ těsně před začátkem pařížského autosalonu i přes veškerá očekávání nepředstavila. Na stánku Audi přímo v hale však má své čestné místo. Z klasicky strohých linií nejvíce zaujme větší maska chladiče „single frame“ a celkově agresivnější styling. Světlomety jsou na přání dodávávány s diodami LED nebo s technologií Matrix LED s vysokým rozlišením a funkcí dynamických ukazatelů směru. Jinak se jedná o typické Audi — designéři se na novince příliš nevyřádili, a tak se vzhled ve výsledku od předchůdce příliš neliší. Audi nabízí nový model Q5 se 14 barvami karoserie. Zákazníci budou mít na výběr pět nově koncipovaných výbavových linií – Sport a Design, sportovní paket S line, Design selection a exteriérový paket S line.

Video | Autosalony | Premiéry | Audi | Paříž 2016

Audi Q5 odhaluje světla, kufr a interiér. Bude to zmenšená Q7

V interiéru je však ve srovnání s předchůdcem znát svěží vítr. Opět zde nenajdeme žádné designové výstřelky, ale architektura převzatá z modelu A4 vozu prospěla. Na přání dodávaný panel přístrojů Audi virtual cockpit, který interiér příjemně oživuje, nabízí na svém 12,3“ displeji s vysokým rozlišením nejrůznější informace se dvěma režimy zobrazení. Jeden s klasickými kruhovými budíky, druhý s dominancí navigace. Vůz je také vybaven poslední generací infotainmentu MMI. Zaujmout v nabité třídě středně velkých SUV by Audi chtělo především protorností, která plyne z větších vnějších rozměrů. Novinka nabízí více prostoru pro nohy zadních cestujících a větší zavazadlový prostor o objemu 550 až 610 litrů, po sklopení zadních sedadel až 1550 litrů.

Zajímavosti | SUV | Byznys | Mercedes-Benz

Konkurent BMW X4 přichází. Mercedes zahájil výrobu GLC Coupé

Pod karoserií se skrývá technika z nové A4. Q5 by po tomto svém dárci orgánů měla podědit něco z vylepšeného chování podvozku, který je oproti minulým generacím agilnější. Nové Q5 je s délkou 4,66 metru, šířkou 1,89 metru, výškou 1,66 metru a rozvorem 2,82 metru v porovnání s předchůdcem v téměř všech rozměrech větší, přesto klesla jeho pohotovostní hmotnost až o 90 kilogramů. Motorová paleta se skládá ze čtyř vznětových a jednoho zážehového agregátu. 2.0 TDI bude k dispozici ve verzích s 110 kW (150 k), který bude jako jediný k mání i s pohonem předních kol, 120 kW (163 k) a 140 kW (190 k). Vrcholný diesel 3.0 TDI dosahuje nejvyššího výkonu 210 kW (286 k) a je vybaven osmistupňovou automatickou převodovkou. Zážehový 2.0 TFSI má 185 kW (252 k). Kromě třílitru lze vybírat mezi mechanicky řazenou šestistupňovou převodovkou a sedmistupňovým S Tronicem. V plánu je v budoucnu také plug-in hybridní verze. Jak ve verzích s pohonem předních kol, tak i ve variantách s pohonem quattro je ve standardu systém selektivního rozdělování točivého momentu mezi jednotlivá kola. Pro vznětový motor V6 dodává výrobce na přání sportovní diferenciál na zadní nápravě.

Ojetiny | SUV | Audi

Test ojetiny Audi Q5: Prémiové neznamená bez chyb

Co se týče odpružení, mají zákazníci na výběr dvě varianty. Podvozek s adaptivními tlumiči nabízí nastavení v sedmi jízdních režimech, která si může řidič vybírat prostřednictvím systému Audi drive select. Vzduchové odpružení nabízí krom stejných adaptivních tlumičů i možnost regulace světlé výšky.

Výrobu nového modelu Audi Q5 zajišťuje nově vybudovaný závod v Mexiku. Nové Audi Q5 se objeví na německém trhu a dalších evropských zemích začátkem roku 2017. Termín uvedení na český trh, ani ceny pro český trh zatím nebyly stanoveny.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Audi A6 2.698
Rok výroby: 2008
Stav: 149 795 km
Cena: 200 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2010
Stav: 183 526 km
Cena: 325 000 Kč
Audi A4 Allroad 1.968
Rok výroby: 2011
Stav: 151 877 km
Cena: 370 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků