Paříž zakázala vjezd autům starším dvaceti let. A omezení bude přísnější

Francie zavádí do praxe další ze svých ekologických opatření. Od července letošního roku nebudou smět do centra Paříže vjet řidiči automobilů registrovaných před 1. lednem 1997. Jinak řečeno, francouzská metropole zakázala vjezd autům starším dvaceti let. A tento zákaz se má ještě dále zpřísňovat. 

Zajímavosti | Život řidiče | Cestování

Dálniční radary? Francie ukazuje, že může být hůře. Chce limit 90 km/h

Jak píše francouzský Le Monde, zákaz platí pro všechny automobily bez ohledu na to, zda mají benzinové, nebo naftové motory. Rozhodující je datum registrace. Řidiči nebudou smět vyjet do ulic s dvacetiletými automobily v pracovní dny, o víkendu zákaz platit nebude. 

Záměr je samozřejmě bohulibý, má se tak snížit znečištění města. Nicméně francouzská média píší o tom, že se tato novinka dotkne pouze deseti procent vozů pohybujících se v pařížském provozu. O pozitivním vlivu takového opatření se dá polemizovat. Ostatně zkušenosti s emisními zónami už dříve ukázaly, že jejich přínos není zrovna významný. 

Život řidiče | Byznys | Palivo

Nutili je kupovat diesely a teď jim dají peníze, aby se jich zbavili

Paříž ovšem plánuje další zpřísňování. Za čtyři roky, tedy v roce 2020, už bude zakázán vjezd všem, kteří budou mít auto starší deseti let, což se dotkne daleko většího počtu řidičů. 

Na celé věci je paradoxní především skutečnost, že znečištění ve městech způsobují papírově úsporné automobily s malými diesely. Kromě jiných se o tom přesvědčil také Londýn. Jenže před lety právě francouzská vláda nákup takových automobilů podporovala různými pobídkami a daněmi podle produkce emisí CO2. Podíl dieselů se tak ve Francii dostal na 80 %. Následně byla ovšem tato taktika na čistší ovzduší označena za omyl. 

Zajímavosti | Život řidiče | Palivo

Francie označila dieselová auta za omyl a chce je vyhnat ze silnic

Paradoxem číslo 2 je skutečnost, že se toto omezení dotkne především lidí s nízkými příjmy, kteří si prostě nové a ekologicky korektní auto dovolit nemohou. 

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2005
Stav: 141 253 km
Cena: 95 000 Kč
Ford Focus 1.6
Rok výroby: 2007
Stav: 162 312 km
Cena: 65 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 11 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků