Paříž zakázala vjezd autům starším dvaceti let. A omezení bude přísnější

Francie zavádí do praxe další ze svých ekologických opatření. Od července letošního roku nebudou smět do centra Paříže vjet řidiči automobilů registrovaných před 1. lednem 1997. Jinak řečeno, francouzská metropole zakázala vjezd autům starším dvaceti let. A tento zákaz se má ještě dále zpřísňovat. 

Zajímavosti | Život řidiče | Cestování

Dálniční radary? Francie ukazuje, že může být hůře. Chce limit 90 km/h

Jak píše francouzský Le Monde, zákaz platí pro všechny automobily bez ohledu na to, zda mají benzinové, nebo naftové motory. Rozhodující je datum registrace. Řidiči nebudou smět vyjet do ulic s dvacetiletými automobily v pracovní dny, o víkendu zákaz platit nebude. 

Záměr je samozřejmě bohulibý, má se tak snížit znečištění města. Nicméně francouzská média píší o tom, že se tato novinka dotkne pouze deseti procent vozů pohybujících se v pařížském provozu. O pozitivním vlivu takového opatření se dá polemizovat. Ostatně zkušenosti s emisními zónami už dříve ukázaly, že jejich přínos není zrovna významný. 

Život řidiče | Byznys | Palivo

Nutili je kupovat diesely a teď jim dají peníze, aby se jich zbavili

Paříž ovšem plánuje další zpřísňování. Za čtyři roky, tedy v roce 2020, už bude zakázán vjezd všem, kteří budou mít auto starší deseti let, což se dotkne daleko většího počtu řidičů. 

Na celé věci je paradoxní především skutečnost, že znečištění ve městech způsobují papírově úsporné automobily s malými diesely. Kromě jiných se o tom přesvědčil také Londýn. Jenže před lety právě francouzská vláda nákup takových automobilů podporovala různými pobídkami a daněmi podle produkce emisí CO2. Podíl dieselů se tak ve Francii dostal na 80 %. Následně byla ovšem tato taktika na čistší ovzduší označena za omyl. 

Zajímavosti | Život řidiče | Palivo

Francie označila dieselová auta za omyl a chce je vyhnat ze silnic

Paradoxem číslo 2 je skutečnost, že se toto omezení dotkne především lidí s nízkými příjmy, kteří si prostě nové a ekologicky korektní auto dovolit nemohou. 

Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků
Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Nahlédli jsme pod pokličku vývoje nejpopulárnějších sportovních aut světa a osobně několik z nich přímo v technologickém komplexu v Nardò vyzkoušeli.

22.  12.  2016 | Stanislav Kolman | 1 příspěvek