Paříž možná zavede plošný rychlostní limit 30 km/h

Nově zvolená starostka Paříže už začíná úřadovat. Chce zavést plošný rychlostní limit 30 km/h a další opatření na „zklidnění“ automobilové dopravy.

V Paříži se připravuje scénář, který má postupně zavést plošný rychlostní limit 30 km/h. V současné době třicítka platí na necelé třetině místních komunikací. Plán nově zvolené socialistické starostky Anne Hidalgo počítá i s místními limity 20 km/h a mohutným rozšiřováním pěších zón.

Nové vedení města si od nižšího rychlostního limitu slibuje menší počet vážných dopravních nehod, snížení závislosti na dovážených fosilních palivech a redukci emisí. Pařížská radnice zvažuje také plošné zavedení absolutní přednosti chodců a cyklistů před auty.

Život řidiče | Názory

Chtěli se prodanit k ekologii, skončili s nejvyššími emisemi v EU

Jedinou výjimkou zůstává pověstný pařížský okruh (périphérique), kde bude zachován limit 70 km/h, a několik páteřních komunikací, na nichž se má nadále jezdit padesátkou. Ostatní silnice a ulice spadnou do třicetikilometrové zóny.

Současné vedení města se netají tím, že jedním z cílů navrhovaných opatření má být rovněž motivace občanů k přesednutí z aut do hromadné dopravy a na kola. Město chce například pomocí velkých investic rozvíjet síť veřejných půjčoven bicyklů.

Jeden si možná řekne, že je to stejně jedno, když je to od nás daleko a když je pařížská doprava jen jeden neorganizovaný, pomalu tekoucí štrůdl aut, motorek, cyklistů a chodců... Ale abyste se nedivili. Například magistrát hlavního města Prahy se rád nechává inspirovat moderními trendy organizace dopravy

Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 5 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků
Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Nahlédli jsme pod pokličku vývoje nejpopulárnějších sportovních aut světa a osobně několik z nich přímo v technologickém komplexu v Nardò vyzkoušeli.

22.  12.  2016 | Stanislav Kolman | 1 příspěvek