Papež usedne do nového papamobilu. Bude to ekologický hybrid

K uživatelům vozů na hybridní pohon se zařadí i papežská stolice. Automobilka Mercedes-Benz totiž připravuje pro hlavu katolické církve Benedikta XVI. nový ekologický papamobil, který se bude od předchozích modelů odlišovat hlavně tím, že bude mít motor jak na klasické palivo, tak i elektrický pohon. Informace o tom jako první přinesl německý týdeník Wirtschaftswoche.

Benedikt XVI., který bývá kvůli svým postojům a sympatiím pro solární energii někdy označovaný jako „zelený papež“, si papamobil na alternativní pohon přál. V Německu, kde je ekologie velikým politickým tématem, považují hybridní automobil „svatého otce“ za součást kampaně k celostátnímu rozšíření „čistých“ elektráren a elektromobilů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Na nabití lithium-iontových baterií papamobilu bude potřeba hodina. Jejich kapacita umožní ujetí třiceti kilometrů. Se samostatným elektromotorem ovšem konstruktéři vozu vycházejícího z Mercedesu třídy M od začátku z bezpečnostních důvodů nepočítali. V případě jakékoliv nepředpokládané události, třeba při ozbrojeném útoku na papamobil s papežem v kabině, musí být vozidlo schopné z kritického místa rychle ujet. A to mu umožní klasický spalovací motor.

Podle mluvčího Vatikánu Federica Lombardiho bude vůz perleťové barvy, s vyvýšenou prosklenou kabinou a s neprůstřelnými třícentimetrovými skly připravený na Benediktovy cesty začátkem příštího roku. Momentálně ho za přísných bezpečnostních opatření ručně montují technici v továrně Mercedesu v Singelfingenu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Mercedes v rámci osmdesátileté spolupráce s Vatikánem připravil pro papeže už celou řadu vozidel. Benedikt XVI. dosud používal bílý Mercedes Benz ML 430, s nímž před dvěma roky navštívil i Českou republiku.

Automobilka s trojcípou hvězdou ve znaku však nebyla výhradním dodavatelem automobilů pro Vatikán. V minulosti přepravovaly nejvyšší představitele římskokatolické církve také vozidla italských značek Alfa Romeo, Lancia či Fiat, ale i Volkswagen, Cadillac nebo Land Rover.

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2010
Stav: 152 891 km
Cena: 160 000 Kč
Volkswagen Passat 1.8
Rok výroby: 2002
Stav: 176 845 km
Cena: 40 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků