Papež Benedikt XVI. jde s dobou, dostal nový vůz

Dieter Zetsche, šéf koncernu Daimler a nejvyšší představitel automobilky Mercedes-Benz, osobně předal papeži Benediktovi XVI. ve Vatikánu nový vůz. Mercedes-Benz třídy M byl postavený speciálně pro papeže. Pokračuje tak již osmdesátiletá tradice.

„Pro značku Mercedes-Benz je to velká čest, že na svých dalších cestách bude papež Benedikt XVI. používat náš nový papamobil,“ řekl Zetsche při slavnostním předání vozu.

Papež využije opancéřovaný vůz vážící pět tun poprvé již dnes v Římě, když v něm pojede na slavnostní obřad k svátku Neposkvrněného početí Panny Marie, který se bude konat na Piazza di Spagna (Španělských schodech).

Vůz pro papeže má nyní nový interiér. Kabina z neprůstřelného skla byla rozšířena, je prostornější. To papeži umožní lepší pohyb v ní a příjemnější nastupování. Nejvyšší hlava římskokatolické církve bude mít také lepší rozhled, protože na nástavbě byly použity větší skleněné panely. V centrální části je umístěný elektricky nastavitelný trůn. 

Stejně jako dříve i nyní je vůz vyvedený v diamantové bílé. Kvůli tomu, že automobil je často přepravovaný letecky, byla snížena jeho výška o několik centimetrů. Přitom ale vnitřní výška zůstala zachována. Vůz pohání benzinový motor o výkonu 400 koňských sil.

Práce na novém papamobilu započaly před devíti měsíci a byl vyrobený v německé automobilce. Na jeho vzniku se podíleli pouze specialisté Mercedesu-Benz.  

První vůz německé automobilky obdržel nejvyšší představitel katolické církve před osmdesáti lety. Byl to Nürburg 460 Pullman, používal ho papež Pius XI. v roce 1930. 

Mercedes GLK 2.987
Rok výroby: 2008
Stav: 148 800 km
Cena: 385 000 Kč
Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2011
Stav: 191 508 km
Cena: 191 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.498
Rok výroby: 2010
Stav: 33 868 km
Cena: 150 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

dnes | Jiří Švamberk | 11 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků