Papež Benedikt XVI. jde s dobou, dostal nový vůz

Dieter Zetsche, šéf koncernu Daimler a nejvyšší představitel automobilky Mercedes-Benz, osobně předal papeži Benediktovi XVI. ve Vatikánu nový vůz. Mercedes-Benz třídy M byl postavený speciálně pro papeže. Pokračuje tak již osmdesátiletá tradice.

„Pro značku Mercedes-Benz je to velká čest, že na svých dalších cestách bude papež Benedikt XVI. používat náš nový papamobil,“ řekl Zetsche při slavnostním předání vozu.

Papež využije opancéřovaný vůz vážící pět tun poprvé již dnes v Římě, když v něm pojede na slavnostní obřad k svátku Neposkvrněného početí Panny Marie, který se bude konat na Piazza di Spagna (Španělských schodech).

Vůz pro papeže má nyní nový interiér. Kabina z neprůstřelného skla byla rozšířena, je prostornější. To papeži umožní lepší pohyb v ní a příjemnější nastupování. Nejvyšší hlava římskokatolické církve bude mít také lepší rozhled, protože na nástavbě byly použity větší skleněné panely. V centrální části je umístěný elektricky nastavitelný trůn. 

Stejně jako dříve i nyní je vůz vyvedený v diamantové bílé. Kvůli tomu, že automobil je často přepravovaný letecky, byla snížena jeho výška o několik centimetrů. Přitom ale vnitřní výška zůstala zachována. Vůz pohání benzinový motor o výkonu 400 koňských sil.

Práce na novém papamobilu započaly před devíti měsíci a byl vyrobený v německé automobilce. Na jeho vzniku se podíleli pouze specialisté Mercedesu-Benz.  

První vůz německé automobilky obdržel nejvyšší představitel katolické církve před osmdesáti lety. Byl to Nürburg 460 Pullman, používal ho papež Pius XI. v roce 1930. 

Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2010
Stav: 111 635 km
Cena: 340 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.699
Rok výroby: 2008
Stav: 166 877 km
Cena: 98 000 Kč
Mercedes Vito 2.2
Rok výroby: 2010
Stav: 125 833 km
Cena: 289 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 67 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků