Papež Benedikt XVI. chce jezdit elektro-papa-mobilem

Současná hlava katolické církve si již od svého nástupu na Svatý stolec systematicky buduje pověst „zeleného papeže“. Jeho Svatost věnuje obnovitelným zdrojům energie velkou pozornost, již v roce 2008 se na střeše vatikánského auditoria objevily první solární panely. Nejvýraznějším projevem ekologického cítění se však má stát první papamobil s pohonem na elektřinu.

Pravdou je, že papež jezdí svým vozem především na krátkých vzdálenostech během přehlídek, takže krátký dojezd nebude v tomto případě problémem. Zatím se však zdá, že žádná z oslovených automobilek o tuto zakázku nestojí. Milan Nitzchke ze společnosti SolarWorld, jež instalovala solární panely na auditorium, by to „vzal“, nicméně poukazuje na bezpečnostní rizika. Uvědomme si, že papamobil je díky svému pancéřování velmi těžký, takže rychlá akcelerace v případě napadení a následný únik z kritické zóny by mohly být problematickými. Postavit papamobil s elektrickým pohonem jistě nemožné není, ale další enormní nárůst hmotnosti při instalaci výkonných akumulátorů si bude jistě žádat důmyslné řešení…

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 740 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 65 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2010
Stav: 182 951 km
Cena: 220 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

dnes | Jiří Švamberk | 6 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků