Papalášské Hongqi L5 je nejdražší a nejpompéznější auto z Číny

Autosalon v Pekingu sledujeme zejména jako dějiště světových premiér evropských značek. Početně ale převažují novinky místních výrobců, v drtivé většině bez vývozních ambicí. Letos mezi nimi nechybí ani retro limuzína.
Seznam kapitol
  1. Hongqi L5
  2. Hongqi L5: Fotogalerie

Hongqi L5, která se ve světové premiéře představuje na autosalonu v Pekingu, je limuzína nejvyšší třídy pro čínský trh. Svým jménem i pojetím navazuje na tradici luxusních sedanů, které po vzoru ruských Čajek vozily vysoké funkcionáře čínské komunistické strany.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Design nové čínské limuzíny navazuje na modely Hongqi z 50. a 60. let

Retro design modelu Hongqi L5 vzdává nepokrytý hold éře „Velkého kormidelníka“ Mao Ce-tunga. Kulatá světla se stínicími štítky, dominantní chromovaná maska s vertikálním žebrováním i svislé zadní svítilny přímo odkazují na původní Hongqi CA72 z konce 50. let i na modernizovanou verzi CA770.

Vzhledem k délce přes 5,5 m se Hongqi L5 řadí mezi limuzíny nejvyšší třídy, jako je Rolls-Royce Phantom či Bentley Mulsanne. „Luxusní“ je i cena pět milionů jüanů, což v přepočtu činí bezmála šestnáct milionů korun.

SUV | Auta z Číny

HongQi SUV: konečně originální čínská studie

Výměnou za své jüany vydřené poctivou prací pro stranu dostanete kromě pompézního vzhledu a prostoru také vidlicový dvanáctiválec 6,0 l o výkonu 400 koní, šestistupňovou automatickou převodovku a pohon všech kol. Auto s provozní hmotností přesahující tři tuny se podle dostupných informací rozjede na 200 km/h.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Interiér kombinuje tradiční čínské vzory s moderními ovládacími rozhraními

Hongqi je luxusní značka, která patří do průmyslového koncernu FAW Group. Její název v překladu znamená červenou vlajku, symbol vládnoucí komunistické strany. Jak jde komunistická idea vynuceného majetkového rovnostářství dohromady s opulentními sedany pro hrstku vyvolených, se nám zjistit nepodařilo.

Zajímavosti | Video | Paparazzi

Podívejte se, jaká auta měl v garáži ukrajinský prezident Janukovyč

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Hongqi L5
  2. Hongqi L5: Fotogalerie
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků