Panda se konkurence VW Up! (Škody Citigo a Seatu Mii) nebojí

Fiat plánuje prodat příští rok 230 000 vozů Panda. Bude nabízet současně starý i nový model evropského miniauta č.1.

"Příští rok plánujeme prodat 180 000 až 190 000 kusů nové Pandy, zbytek bude tvořit současný model,“ řekl Gianni Coda, odpovídající za prodeje Fiatu v Evropě, na Středním východu a v Africe v rozhovoru pro Automotive News.

Coda řekl, že cena nové Pandy, která bude v prodeji od února 2012, začne na 10 200 eur. Současná Panda dostane přídomek Classic a výrazně zlevní na 8500 eur v Itálii, nyní stojí 10 250 eur.

Klepněte pro větší obrázek
Panda byla představena v roce 1980, v roce 2003 se objevil vůz druhé generace (na snímku), který si za 8 let pořídily více než 2 miliony lidí. 

Panda se drží na vrcholu segmentu miniaut od roku 2004, nyní ale čelí nejtěžší výzvě za poslední roky. Vyrostl jí velký konkurent VW! Up (plus Škoda Citigo a Seat Mii), který startuje v Itálii s cenou 10 600 eur.

Do konce září zatím evropské prodeje Pandy padly podle JATO Dynamics o 22 procenta na 140 285 kusů. V Česku se těchto malých fiatů prodalo za prvních jedenáct měsíců 628, což znamenalo první místo. 

Nejlépe se současná Panda prodávala v Evropě roce 2009, tehdy si tohle mini pořídilo 299 992 zájemců. Výsledek byl ale zdeformovaný, velký zájem o nejmenší automobily v tomto roce totiž vyvolalo šrotovné. 

Klepněte pro větší obrázek
Nová Panda sjíždí z linek bývalého závodu Alfy Romeo v Pomigliano d'Arco nedaleko Neapole. Za vývoj vozu a rozšíření závodu Fiat utratil 800 milionů eur. 
 
 
Fiat Punto 1.242
Rok výroby: 2006
Stav: 161 810 km
Cena: 35 000 Kč
Fiat 500 L 1.368
Rok výroby: 2015
Stav: 4 759 km
Cena: 280 000 Kč
Fiat Stilo 1.91
Rok výroby: 2004
Stav: 205 530 km
Cena: 37 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků