Pan prezident by rád zakázal rallye. A to jako vážně?

Dnes jsem narazil na vyjádření našeho nově zvoleného pana prezidenta týkající se bezpečnosti silničního provozu. Receptem, jak udělat silnice bezpečnější, je úplný zákaz rallye na území ČR. Také vám to přijde jako trochu zvláštní nápad?

Pokud byste náhodou nevěděli, o co přesně jde, na přiloženém videu si to můžete poslechnout.

Podle Miloše Zemana rallye vedou ke smrtelným úrazům řidičů a diváků. Aby toho nebylo málo, řidiči díky rallye získávají dojem, že jsou mistři světa a stejně tak se chovají na silnici. Řešení? Celý tento sport v České republice zakážeme. Nejsem přímo zaměřený na rallye, ale s tímto bych si dovolil nesouhlasit.

Video | Volkswagen | Sportovní auta | Sport

Volkswagen na Rallye Monte Carlo: druhé místo a velká nehoda

Že se v České republice udála řada tragických nehod v souvislosti s rallye, to je smutný fakt. Otázkou, kterou si v této souvislosti vždycky musím pokládat, je, jak je možné, že v seriálu WRC, kde se jezdí na trochu jiné úrovni, se takové věci nedějí. Tedy způsob, jak pořádně zabezpečit závod, evidentně existuje. Řešení není v tom celou věc zakázat, ale udělat taková opatření, aby se podobné věci nestávaly. Nedávno jsem v rádiu poslouchal podrobnou reportáž o tom, co všechno se připravilo v souvislosti s bezpečností českých rallye pro tento rok. Chci věřit, že odpovědní lidé ví, co dělají a že bude bezpečnosti učiněno za dost.

Co mě ale štve ještě více, to je vyjádření v souvislosti s televizními přenosy a jejich vlivy na mladé lidi. Pokud bychom chtěli tento problém odstranit, tak buď kromě toho, že zakážeme české rallye, zakážeme také světovou sérii WRC a všechny ostatní, nebo zakážeme televizím tento sport vysílat. Jsem poměrně mladý a naštěstí mě léta před rokem 1989 minula (a jsem za to opravdu vděčný), ale pokud vím, tak podobné zakazování vysílání jsme tu už snad měli a já doufám, že to je definitní minulost.

Tiskové zprávy | Toyota

Toyota partnerem uměleckého animačního projektu „Rallye Kampa Petřín“

Abych se zbytečně nerozepisoval, podobné vyjádření považuji za naprosto neopodstatněné. Stejně tak bychom mohli zakázat veškeré závody na okruzích. Třeba takové mistroství cestovních vozů může být přece také dost dobrou motivací. No a o závodech motocyklů ani nemluvě. Mimochodem když už se bavíme o smrtelných úrazech, co takové kouření? Nemotivuje náhodou mladé lidi (samozřejmě kromě jiných podnětů), když vidí, jak nejvýše postavený člověk České republiky kouří, kde může a ani to nijak neskrývá? A jak je to s kouřením, vlivem na zdraví a přímými a nepřímými účinky?

Doufám, že stále žijeme v demokratickém státě. Osobně kouření přímo nesnáším. Rád bych, když někdo může vesele kouřit ve stylu uhelné elektrárny, abych se také já osobně dočkal určité tolerance a mohl se občas podívat na (samozřejmě patřičně zabezpečenou) rallye, respektive aby všichni lidé, kteří tento sport milují, si jej mohli vychutnat se stejným potěšení, jako si kuřák vychutnává svou cigaretu.

Volkswagen Golf 1.4
Rok výroby: 2009
Stav: 116 657 km
Cena: 140 000 Kč
Volkswagen Golf 1.6
Rok výroby: 2012
Stav: 105 800 km
Cena: 160 000 Kč
Volkswagen Golf 1.6
Rok výroby: 1999
Stav: 174 397 km
Cena: 40 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

včera | Milan Lažanský | 50 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

včera | Stanislav Kolman | 16 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků