Palet vozů BlueMotion zasáhla i Volkswagen Caddy

Volkswagen dále rozšiřuje svoji nabídku úsporných modelů BlueMotion o model Caddy Blue Motion. Tato provedení se sníženou spotřebou si zájemci mohou objednat v modelových řadách Polo, Golf, Golf Plus, Golf Variant, Jetta, Passat, Passat Variant a nově také Touran a Caddy. Volkswagen je zároveň jednou z mála značek na českém trhu nabízejících vozidla s ekologickým pohonem na stlačený zemní plyn. Po modelech Touran a Caddy EcoFuel se řada EcoFuel rozšíří o vozy Caddy Maxi EcoFuel a sportovně laděný Passat TSI EcoFuel.

BlueMotion nabízí relativně hospodárný provoz na naftu s minimálními emisemi CO2. Vycházejí z klasických vozů wolfsburgské značky, jejichž konstrukce byla optimalizována za účelem snížení spotřeby paliva a množství vypouštěných emisí. Základem je vždy vznětový motor TDI a v modelech BlueMotion je hospodárnost těchto motorů dále podpořena snížením jízdních odporů (aerodynamický a valivý odpor) a prodloužením tří nejvyšších převodových stupňů mechanické převodovky. Modely BlueMotion mají také odpovídajícím způsobem upravenou řídicí jednotku motoru a filtr pevných částic DPF, takže označení BlueMotion patří vždy nejúspornějšímu modelu dané modelové řady.

Novinkou mezi ekologicky šetrnými užitkovými vozy Volkswagen je Caddy BlueMotion. Vůz vybavený motorem 1,9 TDI s filtrem pevných částic a výkonem 77 kW (105 k) dosahuje díky řadě technických a aerodynamických opatření o 0,6 litru nižší spotřeby - 5,7 l/100 km. Tato hodnota odpovídá úrovni emisí CO2 149 g/km, což znamená snížení o 18 g/km. Caddy BlueMotion je v českých autosalonech k dispozici za 428 572 Kč bez DPH.

Klepněte pro větší obrázek

Jako první vůz z řady BlueMotion bylo v roce 2006 uvedeno na trh Polo BlueMotion, poháněné tříválcem 1,4 TDI DPF s výkonem 59 kW / 80 k a maximem točivého momentu 195 Nm dostupným v rozpětí otáček 1800 až 2200 min-1. Přestože tento model rozhodně netrpí nedostatkem temperamentu, neboť dosahuje největší rychlosti 176 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 12,8 s, je hodnota jeho kombinované spotřeby opravdu působivá: pouhých 3,8 l/100 km. Hodnota emisí CO2 pak vykazuje jen 99 g/km. Kromě upravených převodů se na tomto výsledku podílí také snížený součinitel odporu vzduchu (cx = 0,30) a pneumatiky se sníženým valivým odporem na čtrnáctipalcových litých kolech. Volkswagen Polo BlueMotion stojí na českém trhu 485 200 Kč.

 

Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2010
Stav: 152 891 km
Cena: 160 000 Kč
Volkswagen Golf 1.4
Rok výroby: 2009
Stav: 116 657 km
Cena: 140 000 Kč
Volkswagen Golf 1.6
Rok výroby: 2012
Stav: 105 800 km
Cena: 160 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

28.  3.  2017 | Milan Lažanský | 53 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

28.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků