Pagani Zonda R vytvořilo nový rekord Nordschleife, časem hluboko pod 7 minut

Když jsme vám koncem dubna představili video, na kterém závodní Ferrari 599XX zdolává Severní smyčku Nürburgringu za 6 minut a 58 sekund, mysleli jsme si, že podobného výkonu se jen tak znovu nedočkáme. Jak jsme podrobně komentovali v odkazovaném článku, podobný čas je ve srovnání s jakýmkoli silničním supersportem jak z jiné dimenze, většina produkčních supersportů je ráda i za časy o minutu horší.

Nicméně neuběhly ani tři měsíce a máme tu čas ještě minimálně o půl třídy lepší. Pagani Zonda R totiž tento týden zajela 'Smyčku za neskutečných 6 minut a 47 sekund, čímž nejenže překonala zmiňované závodní Ferrari 599XX, ale i dosavadní absolutní rekord mezi (malo)sériovými vozy - čas 6:48 Radicalu LM z roku 2009.

Aby toho nebylo málo, Zonda R je s tímto časem rychlejší než Nikki Lauda s Formulí 1 Ferrari 312T v roce 1975 a jen 36 sekund za absolutně nejrychlejším zápisem Stefana Bellofa - 6:11 se závodním Porsche 956.

Vůz řídil pilot šampionátu FIA GT Mark Basseng a sám pilot tvrdí, že se mu nepodařilo dostat z vozu maximum a vidí prostor pro další zlepšení až o 8 sekund. Posoudit to sami bohužel nemůžeme, rekordní zápis zatím není dostupný na videu.

Přípomeňme, že i Zonda R je určena pouze pro závodní tratě a se svými 1 070 kilogramy a 740 koňmi dosahuje naprosto jedinečného poměru výkonu a hmotnosti. Vůz jsme vám již dříve podrobněji představili zde.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Pagani Zonda R
Mini Clubman 1.598
Rok výroby: 2013
Stav: 95 052 km
Cena: 220 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2003
Stav: 124 434 km
Cena: 70 000 Kč
Mini One 1.598
Rok výroby: 2005
Stav: 127 642 km
Cena: 75 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků