Pagani Zonda Cinque: vítr ve vlasech i peněžence

Existuje lepší auto než nové Pagani Zonda Cinque? Ano, Zonda Cinque Roadster. A dražší? Odpověď je stejná...

Pokud toužíte po exkluzivním, ručně vyráběném supervoze a oslovuje vás italská produkce, máte možnost. Jmenuje se Pagani Zonda Cinque, jež patří k tomu vůbec nejexkluzivnějšímu, co je dnes v automobilovém světě k dostání.

Neodepřete-li si však jízdu bez střechy, Pagani pro vás nyní připravilo otevřené provedení svého nejnovějšího typu Cinque s označením Roadster. Podobně jako výchozí kupé (podrobně jsme vás s ním seznámili na tomto místě), tak i Roadster byl zkonstruován u společnosti Modenese Atelier a jeho produkce bude omezena na pouhých pět exemplářů. Prestižní novinka od značky Pagani je po technické stránce takřka shodná s loňským kupé Zonda Cinque, rozsáhlých úprav však doznal podvozek z uhlíkovo titanových slitin, aby převzal část nosných povinností z chybějící střechy. I přes tyto modifikace se konstruktérům podřilo pohotovostní hmotnost tohoto tuhého celku udržet na velmi solidních 1 210 kg.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
 
Tohoto klenotu si u Paganiho cení na plných 1,3 milionů Eur, ale můžete si být jisti, že se vám stane působivým a spolehlivým společníkem při řadě příležitostí. Vynecháte zřejmě síť českých tankodromů, ale vytříbený styl vozu oceníte jak při pohodlných projížďkách v okolí Monte Carla, tak i při ostrém svezení na Nurburgringu. Ovládání vozu usnadňuje instalace nové převodovky s automatizovaným, sekvenčním řazením a plně stavitelného pérování. Zonda Cinque Roadster navíc disponuje titanovým výfukovým traktem značky Inconel, kůží čalouněnými sedadly s konstrukcí z uhlíkových kompozitů, uhlíkovo keramickými brzdami Brembo nebo devatenácti, resp. dvacetipalcovými litými ráfky s pneumatikami Pirelli PZero.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Pod zadní kapotou se nachází podélně uložený a mírně oslabený dvanáctiválec Zonda 7,3 l, který však stále dává slušných 678 koní (505 kW) a točivý moment až 780 Nm. Tyto hodnoty umožní tomuto unikátu, vážícímu pouze 1 200 kg, zrychlit z 0 na 100 km/h za 3,4 s a překračovat rychlost 320 km/h.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Pagani Zonda Cinque Roadster i Coupe
Ford Focus 0
Rok výroby: 2004
Stav: 146 554 km
Cena: 40 000 Kč
Volkswagen Golf 1.4
Rok výroby: 2009
Stav: 116 657 km
Cena: 140 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2011
Stav: 112 302 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků