Pagani Zonda Cinque: vítr ve vlasech i peněžence

Existuje lepší auto než nové Pagani Zonda Cinque? Ano, Zonda Cinque Roadster. A dražší? Odpověď je stejná...

Pokud toužíte po exkluzivním, ručně vyráběném supervoze a oslovuje vás italská produkce, máte možnost. Jmenuje se Pagani Zonda Cinque, jež patří k tomu vůbec nejexkluzivnějšímu, co je dnes v automobilovém světě k dostání.

Neodepřete-li si však jízdu bez střechy, Pagani pro vás nyní připravilo otevřené provedení svého nejnovějšího typu Cinque s označením Roadster. Podobně jako výchozí kupé (podrobně jsme vás s ním seznámili na tomto místě), tak i Roadster byl zkonstruován u společnosti Modenese Atelier a jeho produkce bude omezena na pouhých pět exemplářů. Prestižní novinka od značky Pagani je po technické stránce takřka shodná s loňským kupé Zonda Cinque, rozsáhlých úprav však doznal podvozek z uhlíkovo titanových slitin, aby převzal část nosných povinností z chybějící střechy. I přes tyto modifikace se konstruktérům podřilo pohotovostní hmotnost tohoto tuhého celku udržet na velmi solidních 1 210 kg.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
 
Tohoto klenotu si u Paganiho cení na plných 1,3 milionů Eur, ale můžete si být jisti, že se vám stane působivým a spolehlivým společníkem při řadě příležitostí. Vynecháte zřejmě síť českých tankodromů, ale vytříbený styl vozu oceníte jak při pohodlných projížďkách v okolí Monte Carla, tak i při ostrém svezení na Nurburgringu. Ovládání vozu usnadňuje instalace nové převodovky s automatizovaným, sekvenčním řazením a plně stavitelného pérování. Zonda Cinque Roadster navíc disponuje titanovým výfukovým traktem značky Inconel, kůží čalouněnými sedadly s konstrukcí z uhlíkových kompozitů, uhlíkovo keramickými brzdami Brembo nebo devatenácti, resp. dvacetipalcovými litými ráfky s pneumatikami Pirelli PZero.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Pod zadní kapotou se nachází podélně uložený a mírně oslabený dvanáctiválec Zonda 7,3 l, který však stále dává slušných 678 koní (505 kW) a točivý moment až 780 Nm. Tyto hodnoty umožní tomuto unikátu, vážícímu pouze 1 200 kg, zrychlit z 0 na 100 km/h za 3,4 s a překračovat rychlost 320 km/h.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Pagani Zonda Cinque Roadster i Coupe
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Škoda Fabia 1.9
Rok výroby: 2002
Stav: 178 493 km
Cena: 40 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 53 příspěvků
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT)

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 80 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Honda HR-V vs. Honda Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 9 příspěvků