Pagani Zonda Cinque: vítr ve vlasech i peněžence

Existuje lepší auto než nové Pagani Zonda Cinque? Ano, Zonda Cinque Roadster. A dražší? Odpověď je stejná...

Pokud toužíte po exkluzivním, ručně vyráběném supervoze a oslovuje vás italská produkce, máte možnost. Jmenuje se Pagani Zonda Cinque, jež patří k tomu vůbec nejexkluzivnějšímu, co je dnes v automobilovém světě k dostání.

Neodepřete-li si však jízdu bez střechy, Pagani pro vás nyní připravilo otevřené provedení svého nejnovějšího typu Cinque s označením Roadster. Podobně jako výchozí kupé (podrobně jsme vás s ním seznámili na tomto místě), tak i Roadster byl zkonstruován u společnosti Modenese Atelier a jeho produkce bude omezena na pouhých pět exemplářů. Prestižní novinka od značky Pagani je po technické stránce takřka shodná s loňským kupé Zonda Cinque, rozsáhlých úprav však doznal podvozek z uhlíkovo titanových slitin, aby převzal část nosných povinností z chybějící střechy. I přes tyto modifikace se konstruktérům podřilo pohotovostní hmotnost tohoto tuhého celku udržet na velmi solidních 1 210 kg.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
 
Tohoto klenotu si u Paganiho cení na plných 1,3 milionů Eur, ale můžete si být jisti, že se vám stane působivým a spolehlivým společníkem při řadě příležitostí. Vynecháte zřejmě síť českých tankodromů, ale vytříbený styl vozu oceníte jak při pohodlných projížďkách v okolí Monte Carla, tak i při ostrém svezení na Nurburgringu. Ovládání vozu usnadňuje instalace nové převodovky s automatizovaným, sekvenčním řazením a plně stavitelného pérování. Zonda Cinque Roadster navíc disponuje titanovým výfukovým traktem značky Inconel, kůží čalouněnými sedadly s konstrukcí z uhlíkových kompozitů, uhlíkovo keramickými brzdami Brembo nebo devatenácti, resp. dvacetipalcovými litými ráfky s pneumatikami Pirelli PZero.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Pod zadní kapotou se nachází podélně uložený a mírně oslabený dvanáctiválec Zonda 7,3 l, který však stále dává slušných 678 koní (505 kW) a točivý moment až 780 Nm. Tyto hodnoty umožní tomuto unikátu, vážícímu pouze 1 200 kg, zrychlit z 0 na 100 km/h za 3,4 s a překračovat rychlost 320 km/h.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Pagani Zonda Cinque Roadster i Coupe
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Škoda Fabia 1.9
Rok výroby: 2002
Stav: 178 493 km
Cena: 40 000 Kč
Ford Mondeo 1.8
Rok výroby: 2005
Stav: 124 553 km
Cena: 60 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků