Pagani Zonda Cinque: 678 zběsilých koní

Pagani nás nedávno šokoval okruhovým speciálem Zonda R. Nyní přichází limitovaná edice uzpůsobená pro běžný provoz.

Hned na úvod vás však zřejmě zklameme. Přívlastek Cinque, což v překladu znamená pět, totiž udává počet vyrobených kusů. V praxi to znamená, že koupit si tenhle vůz bez nějakých známostí na správném místě bude téměř nemožné. Na druhé straně se však bude hodnota takového vozu léty zvyšovat a vůz se stane velmi vděčným objektem sběratelů. Podívejme se však nato, co dělá tento vůz tak výjimečným.

V zadní části se nachází dvanáctiválec z dílny AMG, který najdeme i v modelu Zonda R. A jelikož je Zonda Cinque označena za umírněnější verzi, výkon motoru byl z původních 750 koní upraven na 678 koní a hodnota maximálního točivého momentu se ustálila na 780 Nm. Maximální rychlost je ale i tak velmi slušná a činí něco přes 350 km/h, sprint z 0 na 100 km/h zvládne vůz za 3,4 sekundy a hranici 200 km/h pokoří za pouhých 9,6 sekund. Výkon z motoru je na kola zadní nápravy distribuován prostřednictvím šestistupňové sekvenční převodovky, pod volantem tedy nechybí ani řadící pádla.

Pagani Zonda Cinque zdědila drtivou většinu prvků od své „okruhové sestry“, avšak i zde najdeme několik rozdílů. Příď byla mírně prodloužena novým aerodynamičtějším nárazníkem a v zadní části najdeme nový spoiler. Výrobce se rozhodl použít pevné kompozitní materiály a karbonové vlákna, vyznačující se svou nízkou hmotností, díky nim se podařilo ušetřit 20 kg. Profil vozu zkrášlují 20-ti palcová kola z titanu obouvající si pneumatiky Pirelli PZero. Karbon pak najdeme ve sportovně laděném interiéru.

Sečteno a podtrženo, Pagani Zonda Cinque má všechny vlastnosti supersportu a k tomu všemu na ni nebude problém dostat EČV. Problém bude jen s její koupí…

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek 
Pagani Zonda Cinque
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků