Pagani Zonda Cinque: 678 zběsilých koní

Pagani nás nedávno šokoval okruhovým speciálem Zonda R. Nyní přichází limitovaná edice uzpůsobená pro běžný provoz.

Hned na úvod vás však zřejmě zklameme. Přívlastek Cinque, což v překladu znamená pět, totiž udává počet vyrobených kusů. V praxi to znamená, že koupit si tenhle vůz bez nějakých známostí na správném místě bude téměř nemožné. Na druhé straně se však bude hodnota takového vozu léty zvyšovat a vůz se stane velmi vděčným objektem sběratelů. Podívejme se však nato, co dělá tento vůz tak výjimečným.

V zadní části se nachází dvanáctiválec z dílny AMG, který najdeme i v modelu Zonda R. A jelikož je Zonda Cinque označena za umírněnější verzi, výkon motoru byl z původních 750 koní upraven na 678 koní a hodnota maximálního točivého momentu se ustálila na 780 Nm. Maximální rychlost je ale i tak velmi slušná a činí něco přes 350 km/h, sprint z 0 na 100 km/h zvládne vůz za 3,4 sekundy a hranici 200 km/h pokoří za pouhých 9,6 sekund. Výkon z motoru je na kola zadní nápravy distribuován prostřednictvím šestistupňové sekvenční převodovky, pod volantem tedy nechybí ani řadící pádla.

Pagani Zonda Cinque zdědila drtivou většinu prvků od své „okruhové sestry“, avšak i zde najdeme několik rozdílů. Příď byla mírně prodloužena novým aerodynamičtějším nárazníkem a v zadní části najdeme nový spoiler. Výrobce se rozhodl použít pevné kompozitní materiály a karbonové vlákna, vyznačující se svou nízkou hmotností, díky nim se podařilo ušetřit 20 kg. Profil vozu zkrášlují 20-ti palcová kola z titanu obouvající si pneumatiky Pirelli PZero. Karbon pak najdeme ve sportovně laděném interiéru.

Sečteno a podtrženo, Pagani Zonda Cinque má všechny vlastnosti supersportu a k tomu všemu na ni nebude problém dostat EČV. Problém bude jen s její koupí…

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek 
Pagani Zonda Cinque
Ford Focus 0
Rok výroby: 2004
Stav: 146 554 km
Cena: 40 000 Kč
Volkswagen Golf 1.4
Rok výroby: 2009
Stav: 116 657 km
Cena: 140 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2011
Stav: 112 302 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků