Pagani Sei Farboud: pobije novou Huayru?

Ardalan Farbound představuje studii Sei, vracející odkaz strojů Pagani k jeho základům, včetně motoru AMG a spousty kevlaru.

Automobilka Pagani, továrnička na sny, si dlouhé roky vystačila se svým radikálním supersportem Zonda, který postupně nabízela v celé škále omezených edicí. Čas ale běží, a tak jsme vám na sklonku ledna oficiálně představili nástupce v podobě dlouho avizovaného modelu Pagani Huayra. Jistě, úroveň techniky posouvá opět výše, nicméně ladné křivky karoserie a komfortně vybavený interiér svým pojetím připomínají spíše Spykery než „čísté“ supersporty typu Ferrari Enzo. Pokud jste podobně jako já svým způsobem z modelu Huayra trochu zklamaní, představíme vám nyní zajímavou studii Ardalana Farbounda s jednoduchým jménem Sei.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Pagani Sei se vyznačuje zcela jednoduchými liniemi, ale tradicím starších modelů Pagani zůstává věrna stylistickým jazykem i rozsáhlým použitím uhlíkových kompozitů. Ardalan Farbound vůz Pagani Sei postavil jako svoji absolventskou práci na designérské univerzitě v Coventry, kterou právě dokončil. A také z tohoto důvodu lze pochybovat o tom, že by se jeho stroj kdy dostal na silnici, ačkoli se to na první pohled nezdá, všechny připojené snímky jsou jen počítačovými kreacemi. Oprostěme se ale nyní od tohoto zjištění a nechme se unášet plány pana Farbounda. Jeho Pagani Sei spočívá na skeletu karoserie z uhlíkových kompozitů doplněném pomocnými ocelovými rámy vpředu i vzadu, které slouží pro zavěšení náprav a pohonné jednotky.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Tou má být v duchu tradice značky Pagani celohliníkový osmiválec Mercedes AMG s objemem 4,8 l naladěný na výkon 1 200 koní (895 kW) a doplněný šestistupňovou poloautomatickou převodovkou, která na změnu rychlostního stupně údajně potřebuje jen 80 ms. Také díky tomu má Pagani Sei zrychlit z klidu na 100 km/h již za 2,9 s. Celý vůz vykazuje pohotovostní hmotnost 1 100 kg a jeho podvozek je opatřen závěsy kol inspirovanými v F1. Kompozitní ráfky o průměru 19 palců vpředu a 20 placů vzadu obouvají pneumatiky s rozměrem 265/35 ZR19 vpředu a 335/30 ZR20 vzadu. Celkový obraz vysněného supersportu završují uhlíko-keramické brzdové kotouče, možnost spalování E85 či nerezová výfuková soustava potažená keramickou vrstvou. Nyní se můžete nechat unášet nejen bohatou fotogalerií a videosekvencí, ale především myšlenkami na svezení.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 


 

 

Mercedes Třídy A 1.992
Rok výroby: 2005
Stav: 144 423 km
Cena: 74 000 Kč
Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2010
Stav: 111 635 km
Cena: 340 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.699
Rok výroby: 2008
Stav: 166 877 km
Cena: 104 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 11 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků