Pagani Sei Farboud: pobije novou Huayru?

Ardalan Farbound představuje studii Sei, vracející odkaz strojů Pagani k jeho základům, včetně motoru AMG a spousty kevlaru.

Automobilka Pagani, továrnička na sny, si dlouhé roky vystačila se svým radikálním supersportem Zonda, který postupně nabízela v celé škále omezených edicí. Čas ale běží, a tak jsme vám na sklonku ledna oficiálně představili nástupce v podobě dlouho avizovaného modelu Pagani Huayra. Jistě, úroveň techniky posouvá opět výše, nicméně ladné křivky karoserie a komfortně vybavený interiér svým pojetím připomínají spíše Spykery než „čísté“ supersporty typu Ferrari Enzo. Pokud jste podobně jako já svým způsobem z modelu Huayra trochu zklamaní, představíme vám nyní zajímavou studii Ardalana Farbounda s jednoduchým jménem Sei.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Pagani Sei se vyznačuje zcela jednoduchými liniemi, ale tradicím starších modelů Pagani zůstává věrna stylistickým jazykem i rozsáhlým použitím uhlíkových kompozitů. Ardalan Farbound vůz Pagani Sei postavil jako svoji absolventskou práci na designérské univerzitě v Coventry, kterou právě dokončil. A také z tohoto důvodu lze pochybovat o tom, že by se jeho stroj kdy dostal na silnici, ačkoli se to na první pohled nezdá, všechny připojené snímky jsou jen počítačovými kreacemi. Oprostěme se ale nyní od tohoto zjištění a nechme se unášet plány pana Farbounda. Jeho Pagani Sei spočívá na skeletu karoserie z uhlíkových kompozitů doplněném pomocnými ocelovými rámy vpředu i vzadu, které slouží pro zavěšení náprav a pohonné jednotky.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Tou má být v duchu tradice značky Pagani celohliníkový osmiválec Mercedes AMG s objemem 4,8 l naladěný na výkon 1 200 koní (895 kW) a doplněný šestistupňovou poloautomatickou převodovkou, která na změnu rychlostního stupně údajně potřebuje jen 80 ms. Také díky tomu má Pagani Sei zrychlit z klidu na 100 km/h již za 2,9 s. Celý vůz vykazuje pohotovostní hmotnost 1 100 kg a jeho podvozek je opatřen závěsy kol inspirovanými v F1. Kompozitní ráfky o průměru 19 palců vpředu a 20 placů vzadu obouvají pneumatiky s rozměrem 265/35 ZR19 vpředu a 335/30 ZR20 vzadu. Celkový obraz vysněného supersportu završují uhlíko-keramické brzdové kotouče, možnost spalování E85 či nerezová výfuková soustava potažená keramickou vrstvou. Nyní se můžete nechat unášet nejen bohatou fotogalerií a videosekvencí, ale především myšlenkami na svezení.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 


 

 

Mercedes Třídy A 1.992
Rok výroby: 2005
Stav: 144 423 km
Cena: 80 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.991
Rok výroby: 2006
Stav: 190 428 km
Cena: 73 000 Kč
Mercedes Třídy C 2.148
Rok výroby: 2001
Stav: 183 158 km
Cena: 50 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků