Pagani Huayra oficiálně: nástupce Zondy je tu

Doba čekání na velké zjevení skončila. Zonda je mrtvá, nový supersport Pagani Huayra je venku v plné parádě.

O některých automobilových novinkách „víme“, jiné „očekáváme“, ale jsou i takové, kterých se „nemůžeme dočkat“. Do poslední, početně zpravidla nejslabší skupiny patří také nový italský superposrt Pagani Huayra, který navazuje na legendární model Pagani Zonda. Tenza svého aktivního života vznikal v celé škále variant a sérií, přičemž mezi ty poslední patřila Pagani Zonda RAK z loňského prosince.

Vzhledem k významu této novinky, o níž se v dobách její přípravy mluvilo také jaké o projektu C9, jsme se vám o ni snažili postupně přinášet všechny klíčové informace. Nudné postupné „odhalování” automobilky jsme vynechali, neopomenuli jsme ale zmínit jméno této speciality, které zní Pagani Huayra. Její první snímky jsme vám ukázali teprve před několika dny a řada úniků oficiálních materiálů vyvrcholila třetím obrázkem s pohledem na zadní část nového Pagani.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nyní je již všem hrám konec a nastupuje realita. Novinka Horacia Paganiho nahradí ve výrobním programu model Zonda a své jméno si vypůjčil od andského boha větru (Aymara Huayra Tata). I z přiložených snímků je patrné, že tvary Pagani Huayra jsou poněkud měkčí a nikoli tak vyhraněné jako u Zondy, nicméně silueta obou vozů je velmi podobná. Také v tomto případě je však hodnocení vzhledu stroje čistě subjektivní záležitostí, takže se už těším na vaše komentáře v diskusi pod tímto článkem.

Pagani Huayra se vyznačuje párem vzhůru výklopných dveří, které otevírají přístup k luxusně vybavenému interiéru oplývajícím řadou specifických prvků včetně voliče převodovky „vznášejícího se“ na hraně středové konzole. Pagani Huayra stojí na rozvoru náprav 2 795 mm, dlouhý je 4 605 mm, široký 2 036 a vysoký 1 169 mm.   

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Italský plnokrevník spočívá na zcela novém skořepinovém rámy vyrobeném z kombinace uhlíku a hořčíku, přičemž povrchové díly jsou z uhlíkových kompozitů. Díky enormně lehké stavbě váží Pagani Huayra jen 1 350 kg, z nichž 56 % připadá na zadní nápravu.

Za prostorem pro dvoučlennou posádku se nachází podélně uložený šestilitrový dvanáctiválec s dvojicí turbodmychadel, jenž vzniká na zakázku přímo v dílnách AMG, divize Mercedes-Benz. Naladěn je na rovných 700 (515 kW) a točivý moment 1 000 Nm. Síly stuttgartského dvanáctiválce se přenášejí na kola zadní nápravy skrze sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku.

Cenové relace dosud zveřejněny nebyly, ale předpokládá se, že Pagani Huayra ve vaší garáži nezaparkuje do chvíle, kdy do Horaciu Paganovi nepřevedete zhruba 25 milionů korun...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Pagani Huayra
Mercedes Třídy A 1.992
Rok výroby: 2005
Stav: 144 423 km
Cena: 74 000 Kč
Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2010
Stav: 111 635 km
Cena: 340 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.699
Rok výroby: 2008
Stav: 166 877 km
Cena: 104 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

dnes | Radek Pecák | 5 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

včera | Milan Lažanský | 15 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků