Pagani Huayra oficiálně: nástupce Zondy je tu

Doba čekání na velké zjevení skončila. Zonda je mrtvá, nový supersport Pagani Huayra je venku v plné parádě.

O některých automobilových novinkách „víme“, jiné „očekáváme“, ale jsou i takové, kterých se „nemůžeme dočkat“. Do poslední, početně zpravidla nejslabší skupiny patří také nový italský superposrt Pagani Huayra, který navazuje na legendární model Pagani Zonda. Tenza svého aktivního života vznikal v celé škále variant a sérií, přičemž mezi ty poslední patřila Pagani Zonda RAK z loňského prosince.

Vzhledem k významu této novinky, o níž se v dobách její přípravy mluvilo také jaké o projektu C9, jsme se vám o ni snažili postupně přinášet všechny klíčové informace. Nudné postupné „odhalování” automobilky jsme vynechali, neopomenuli jsme ale zmínit jméno této speciality, které zní Pagani Huayra. Její první snímky jsme vám ukázali teprve před několika dny a řada úniků oficiálních materiálů vyvrcholila třetím obrázkem s pohledem na zadní část nového Pagani.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nyní je již všem hrám konec a nastupuje realita. Novinka Horacia Paganiho nahradí ve výrobním programu model Zonda a své jméno si vypůjčil od andského boha větru (Aymara Huayra Tata). I z přiložených snímků je patrné, že tvary Pagani Huayra jsou poněkud měkčí a nikoli tak vyhraněné jako u Zondy, nicméně silueta obou vozů je velmi podobná. Také v tomto případě je však hodnocení vzhledu stroje čistě subjektivní záležitostí, takže se už těším na vaše komentáře v diskusi pod tímto článkem.

Pagani Huayra se vyznačuje párem vzhůru výklopných dveří, které otevírají přístup k luxusně vybavenému interiéru oplývajícím řadou specifických prvků včetně voliče převodovky „vznášejícího se“ na hraně středové konzole. Pagani Huayra stojí na rozvoru náprav 2 795 mm, dlouhý je 4 605 mm, široký 2 036 a vysoký 1 169 mm.   

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Italský plnokrevník spočívá na zcela novém skořepinovém rámy vyrobeném z kombinace uhlíku a hořčíku, přičemž povrchové díly jsou z uhlíkových kompozitů. Díky enormně lehké stavbě váží Pagani Huayra jen 1 350 kg, z nichž 56 % připadá na zadní nápravu.

Za prostorem pro dvoučlennou posádku se nachází podélně uložený šestilitrový dvanáctiválec s dvojicí turbodmychadel, jenž vzniká na zakázku přímo v dílnách AMG, divize Mercedes-Benz. Naladěn je na rovných 700 (515 kW) a točivý moment 1 000 Nm. Síly stuttgartského dvanáctiválce se přenášejí na kola zadní nápravy skrze sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku.

Cenové relace dosud zveřejněny nebyly, ale předpokládá se, že Pagani Huayra ve vaší garáži nezaparkuje do chvíle, kdy do Horaciu Paganovi nepřevedete zhruba 25 milionů korun...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Pagani Huayra
Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2010
Stav: 111 635 km
Cena: 340 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.699
Rok výroby: 2008
Stav: 166 877 km
Cena: 98 000 Kč
Mercedes Vito 2.2
Rok výroby: 2010
Stav: 125 833 km
Cena: 289 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků