39
Fotogalerie

Pagani Huayra oficiálně: nástupce Zondy je tu

Doba čekání na velké zjevení skončila. Zonda je mrtvá, nový supersport Pagani Huayra je venku v plné parádě.

O některých automobilových novinkách „víme“, jiné „očekáváme“, ale jsou i takové, kterých se „nemůžeme dočkat“. Do poslední, početně zpravidla nejslabší skupiny patří také nový italský superposrt Pagani Huayra, který navazuje na legendární model Pagani Zonda. Tenza svého aktivního života vznikal v celé škále variant a sérií, přičemž mezi ty poslední patřila Pagani Zonda RAK z loňského prosince.

Vzhledem k významu této novinky, o níž se v dobách její přípravy mluvilo také jaké o projektu C9, jsme se vám o ni snažili postupně přinášet všechny klíčové informace. Nudné postupné „odhalování” automobilky jsme vynechali, neopomenuli jsme ale zmínit jméno této speciality, které zní Pagani Huayra. Její první snímky jsme vám ukázali teprve před několika dny a řada úniků oficiálních materiálů vyvrcholila třetím obrázkem s pohledem na zadní část nového Pagani.

Pagani Huayra 04.jpg Pagani Huayra 05.jpg Pagani Huayra 06.jpg

Nyní je již všem hrám konec a nastupuje realita. Novinka Horacia Paganiho nahradí ve výrobním programu model Zonda a své jméno si vypůjčil od andského boha větru (Aymara Huayra Tata). I z přiložených snímků je patrné, že tvary Pagani Huayra jsou poněkud měkčí a nikoli tak vyhraněné jako u Zondy, nicméně silueta obou vozů je velmi podobná. Také v tomto případě je však hodnocení vzhledu stroje čistě subjektivní záležitostí, takže se už těším na vaše komentáře v diskusi pod tímto článkem.

Pagani Huayra se vyznačuje párem vzhůru výklopných dveří, které otevírají přístup k luxusně vybavenému interiéru oplývajícím řadou specifických prvků včetně voliče převodovky „vznášejícího se“ na hraně středové konzole. Pagani Huayra stojí na rozvoru náprav 2 795 mm, dlouhý je 4 605 mm, široký 2 036 a vysoký 1 169 mm.   

Pagani Huayra 34.jpg Pagani Huayra 35.jpg Pagani Huayra 36.jpg

Italský plnokrevník spočívá na zcela novém skořepinovém rámy vyrobeném z kombinace uhlíku a hořčíku, přičemž povrchové díly jsou z uhlíkových kompozitů. Díky enormně lehké stavbě váží Pagani Huayra jen 1 350 kg, z nichž 56 % připadá na zadní nápravu.

Za prostorem pro dvoučlennou posádku se nachází podélně uložený šestilitrový dvanáctiválec s dvojicí turbodmychadel, jenž vzniká na zakázku přímo v dílnách AMG, divize Mercedes-Benz. Naladěn je na rovných 700 (515 kW) a točivý moment 1 000 Nm. Síly stuttgartského dvanáctiválce se přenášejí na kola zadní nápravy skrze sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku.

Cenové relace dosud zveřejněny nebyly, ale předpokládá se, že Pagani Huayra ve vaší garáži nezaparkuje do chvíle, kdy do Horaciu Paganovi nepřevedete zhruba 25 milionů korun...

Pagani Huayra 01.jpg Pagani Huayra 02.jpg Pagani Huayra 03.jpg
Pagani Huayra 07.jpg Pagani Huayra 08.jpg Pagani Huayra 09.jpg
Pagani Huayra 10.jpg Pagani Huayra 11.jpg Pagani Huayra 12.jpg
Pagani Huayra 13.jpg Pagani Huayra 14.jpg Pagani Huayra 15.jpg
Pagani Huayra 16.jpg Pagani Huayra 17.jpg Pagani Huayra 18.jpg
Pagani Huayra 19.jpg Pagani Huayra 20.jpg Pagani Huayra 21.jpg
Pagani Huayra 22.jpg Pagani Huayra 23.jpg Pagani Huayra 24.jpg
Pagani Huayra 25.jpg Pagani Huayra 26.jpg Pagani Huayra 27.jpg
Pagani Huayra 28.jpg Pagani Huayra 29.jpg Pagani Huayra 30.jpg
Pagani Huayra 31.jpg Pagani Huayra 32.jpg Pagani Huayra 33.jpg
Pagani Huayra 37.jpg Pagani Huayra 38.jpg Pagani Huayra 39.jpg
Pagani Huayra

Doporučujeme

Články odjinud