Pagani Huayra BC: Vznikne jen 20 kusů, každý za 62 milionů

Nová ostřejší verze supersportu Huayra ukazuje, jaké prvky a technologie můžeme čekat u této značky za pár let.
Seznam kapitol
  1. Pagani Huayra BC
  2. Fotogalerie: Pagani Huayra BC

Supersport Pagani Huayra se dočkal své ostré okruhové verze. Pokračuje tak v tradici modelů Zonda R a Zonda Cinque. Jmenuje se stručně Huayra BC a podle výrobce se jedná nejen o exkluzivní vůz, ale rovněž o vizi, jaké technologické postupy a prvky můžeme očekávat na jeho autech v budoucnu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Pagani Huayra BC je silnější (+90 k a 100 Nm) a také lehčí (-132 kg) než „běžná“ silniční verze. Vyrobeno bude jen dvacet kusů se základní cenovkou 62 milionů korun bez daně

Označení BC vyjadřuje iniciály Benny Caiola. To byl vůbec první zákazník automobilky Pagani a sám Horacio Pagani ho považuje za veliký zdroj inspirace. Italský rodák Benny Caiola zbohatl v USA na trhu s realitami a vlastnil velikou sbírku především italských supersportů.

Sportovní auta | Fascinace | Paparazzi

Zakladatel Facebooku mění auto, z GTI přesedne do Pagani Huayra

Pagani Huayra BC sice vypadá jako trochu vytuněná Huayra, ale údajně ani jeden karbonový panel karoserie s výjimkou střechy není původní. Cílem bylo posunout ještě dál možnosti aktivní aerodynamiky. Huayra BC generuje nejen vyšší přítlak, ale i menší aerodynamický odpor.

S hmotností 1218 kg je Pagani Huayra BC o 132 kg lehčí než standardní model. Hmotnost byla ušetřena prakticky na každém myslitelném místě od podvozku přes kola a interiér po převodovku nebo panely karoserie. Navíc byl posílen i motor.

Zajímavosti | Auta z Číny | Sportovní auta

Čínská replika Pagani Huayra je ještě horší, než vypadá

O pohon se stále stará dvěma turbodmychadly přeplňovaný šestilitrový dvanáctiválec Mercedes-AMG, jehož výkon vzrostl z 522 kW (710 k) na 588 kW (800 koní) a točivý moment z 900 Nm na rovných 1000 Nm. Pagani ještě neudává hodnoty zrychlení a maximální rychlosti, ale standardní Huayra zrychlí na 100 km/h za 3,2 s a rozjede se na 370 km/h.

O přenos síly na zadní nápravu se stará nově vyvinutá robotizovaná převodovka od společnosti Xtrack. Její konstrukce vychází ze závodních speciálů pro 24 h Le Mans a používá například karbonové synchrony pro rychlejší a spolehlivější řazení. Zadním kolům s trakcí pomáhá nový elektronický diferenciál. Hmotnost převodovky a rozvodovky je dohromady o asi 40 % nižší než v případě dvouspojkového systému běžné Huayry.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Pro vozy Pagani je charakteristická naprostá posedlost zpracováním detailů. Za všechno mluví třeba provedení kulisy voliče robotizované převodovky nebo titanové výfuky

Pagani Huayra BC dostalo speciálně vyvinuté pneumatiky Pirelli o rozměru 255/30 ZR20 vpředu a 355/25 ZR21 vzadu. Za odlehčenými koly se ukrývají masivní karbon-keramické brzdy a přepracovaný podvozek, jehož konstrukce opět vychází ze závodních aut. Komponenty podvozku jsou navíc o čtvrtinu lehčí než u sériového modelu.

Interiér se od stylu Pagani neliší, ale i v něm se šetřila hmotnost, kde to jen šlo. Zajímavé je například použití elektronické parkovací brzdy místo mechanické. Celý systém je totiž lehčí. Vyrobeno bude pouze dvacet kusů Pagani Huayra BC se základní cenovkou 2,3 milionu eur. To je asi 62 milionů Kč – a to prosím bez daně z přidané hodnoty.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Pagani Huayra BC
  2. Fotogalerie: Pagani Huayra BC
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Mercedes GLK 2.987
Rok výroby: 2008
Stav: 148 800 km
Cena: 399 000 Kč
Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2011
Stav: 191 508 km
Cena: 191 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.498
Rok výroby: 2010
Stav: 33 868 km
Cena: 150 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků