Pagani C9: nástupce Zondy zajde ještě dál (spy photos)

Některé věci se někdy odhadují těžko. Podívejte se na dnešní špionážní fotografie - nejsou na první pohled příliš zajímavé, vždyť je na nich „obyčejná“ Zonda. Jenže není tomu tak. Horacio Pagani totiž potvrdil, že koncem tohoto roku dorazí na trh nástupce Zondy, nyní s označením C9.

A pan Pagani řekl i další podrobnosti. Tak například, „cé-devítka“ má být zcela novým vozem, včetně jiného rozložení hmotnosti, použitých materiálů nebo ještě lepší dynamiky. Celkové má být použito až 3770 nových dílů.

Již samotné šasi vozu bude velmi lehké a pevné, bude totiž vyrobeno z kombinace karbonu a titanu. Například i samotné pneumatiky budou na zakázku vyráběné u Pirelli, na jiném voze je nenajděte (vpředu se počítá s 19“ koly a pneu 255/35, vzadu pak s dvacítkami a pneu 335/30). O zpomalení se postarají karbon-keramické brzdy.

Škoda jen, že testy probíhají v kabátku Zondy, jde tedy stále jen o mulu. Všimněte si ale nasávacího otvoru na krytu motoru, tenhle agregát již nebude dýchat sám - k tomu mu bude pomáhat dvojice turbodmychadel. Ano, půjde o šestilitrový dvanáctiválec od Mercedesu s výkonem kolem 700 koní. To vysvětluje i fakt, že při testech se nejednou po boku testovacího vozu vyskytnul Mercedes SL65 AMG Black Series se stejným motorem. Brousíte si na nové Pagani zuby? Pak vězte, že cenovka se nebezpečně přiblíží hranici 900 tisíc Eur.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Pagani C9 v kabátku Zondy

Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2005
Stav: 141 253 km
Cena: 95 000 Kč
Škoda Octavia 2
Rok výroby: 2005
Stav: 158 540 km
Cena: 95 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků