Otevřené Audi TT Roadster se konečně odhaluje

Seznam kapitol
  1. Audi TT a TTS Roadster
  2. Fotogalerie: Audi TT a TTS Roadster

Automobilka Audi splnila své sliby a představuje nový roadster TT, který poprvé uvidíme na autosalonu v Paříži. A stejně jako v případě kupé k tomu rovnou přidala ostřejší verzi TTS. Nový roadster Audi TT pokračuje ve snižování hmotnosti, které nastartovalo nové kupé a přejímá také moderní „virtuální kokpit“.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Virtuální kokpit dostane TT Roadster už v základu. U rychlého TTS to neskončí, ostré TT RS ale dorazí až za tři roky

Audi TT Roadster opět používá tradiční plátěnou střechu, která se složí už za deset sekund při rychlosti do 50 km/h. Díky použití odlahčených vzpěr je o další 3 kg lehčí než u předchůdce. Přesto by měla lépe izolovat od okolí.

Testy | Kabriolety | Audi | Audi A3

Test Audi A3 Cabriolet 1.4 TFSI CoD: Důstojnost, ne vzrušení

Nejprve bude Audi TT Roadster k dispozici s dvojicí motorů. Naftu bude spalovat jednotka 2.0 TDI o výkonu 135 kW (184 k) a točivém momentu 380 Nm. Audi se nezapomnělo pochlubit, že spotřebuje jen 4,3 litru na 100 km.

Řidičsky atraktivnější bude určitě motor 2.0 TFSI o výkonu 169 kW (230 k) a točivém momentu 370 Nm. K benzínovému dvoulitru je možné přiobjednat i pohon všech kol a automatickou šestistupňovou dvouspojkovou převodovku S-Tronic.

Testy | Srovnávací testy | Sportovní auta | Audi | Sedany | Subaru | Audi A3

Srovnávací test: Subaru WRX STI 2015 vs. Audi S3 vs. Subaru WRX STI

Vrcholem nabídky je pak Audi TTS Roadster, které pohání dvoulitr TFSI vyladěný na 228 kW (310 k) a 380 Nm. Díky standardně dodávanému pohonu všech kol nemá problém zvládnout stovku za 4,9 sekundy a rozjet se na elektronicky omezených 250 km/h. Audi TTS má i standardně elektronicky nastavitelný podvozek.

Zatímco ve většině moderních aut se už nedá z pomocné elektroniky nic vypnout, Audi vám dovolí u nového TT a TTS Roadster úplně deaktivovat stabilizační systém. Spolu s elektronickým rozdělováním točivého momentu na zatížená vnější kola bude tohle určitě velmi schopné a snad i trochu zábavné auto.

Video | Technika | Byznys | Audi

Audi se rozhodlo zásadně přepracovat koncepci spalovacího motoru

Jak je u Audi zvykem, základní výbava bude sice rozumná, ale nijak bohatá. Ceny v Německu začínají na 37 900 eur (1 042 000 korun) za 2.0 TFSI s manuálem a pohonem předních kol. Prodej verze TTS bude zahájen až v roce 2015.

Následující kapitola
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 780 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 75 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2006
Stav: 188 530 km
Cena: 174 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 11 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků