Otevřené Audi TT Roadster se konečně odhaluje

Seznam kapitol
  1. Audi TT a TTS Roadster
  2. Fotogalerie: Audi TT a TTS Roadster

Automobilka Audi splnila své sliby a představuje nový roadster TT, který poprvé uvidíme na autosalonu v Paříži. A stejně jako v případě kupé k tomu rovnou přidala ostřejší verzi TTS. Nový roadster Audi TT pokračuje ve snižování hmotnosti, které nastartovalo nové kupé a přejímá také moderní „virtuální kokpit“.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Virtuální kokpit dostane TT Roadster už v základu. U rychlého TTS to neskončí, ostré TT RS ale dorazí až za tři roky

Audi TT Roadster opět používá tradiční plátěnou střechu, která se složí už za deset sekund při rychlosti do 50 km/h. Díky použití odlahčených vzpěr je o další 3 kg lehčí než u předchůdce. Přesto by měla lépe izolovat od okolí.

Testy | Kabriolety | Audi | Audi A3

Test Audi A3 Cabriolet 1.4 TFSI CoD: Důstojnost, ne vzrušení

Nejprve bude Audi TT Roadster k dispozici s dvojicí motorů. Naftu bude spalovat jednotka 2.0 TDI o výkonu 135 kW (184 k) a točivém momentu 380 Nm. Audi se nezapomnělo pochlubit, že spotřebuje jen 4,3 litru na 100 km.

Řidičsky atraktivnější bude určitě motor 2.0 TFSI o výkonu 169 kW (230 k) a točivém momentu 370 Nm. K benzínovému dvoulitru je možné přiobjednat i pohon všech kol a automatickou šestistupňovou dvouspojkovou převodovku S-Tronic.

Testy | Sportovní auta | Srovnávací testy | Sedany | Audi | Subaru | Audi A3

Srovnávací test: Subaru WRX STI 2015 vs. Audi S3 vs. Subaru WRX STI

Vrcholem nabídky je pak Audi TTS Roadster, které pohání dvoulitr TFSI vyladěný na 228 kW (310 k) a 380 Nm. Díky standardně dodávanému pohonu všech kol nemá problém zvládnout stovku za 4,9 sekundy a rozjet se na elektronicky omezených 250 km/h. Audi TTS má i standardně elektronicky nastavitelný podvozek.

Zatímco ve většině moderních aut se už nedá z pomocné elektroniky nic vypnout, Audi vám dovolí u nového TT a TTS Roadster úplně deaktivovat stabilizační systém. Spolu s elektronickým rozdělováním točivého momentu na zatížená vnější kola bude tohle určitě velmi schopné a snad i trochu zábavné auto.

Video | Technika | Byznys | Audi

Audi se rozhodlo zásadně přepracovat koncepci spalovacího motoru

Jak je u Audi zvykem, základní výbava bude sice rozumná, ale nijak bohatá. Ceny v Německu začínají na 37 900 eur (1 042 000 korun) za 2.0 TFSI s manuálem a pohonem předních kol. Prodej verze TTS bude zahájen až v roce 2015.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Audi TT a TTS Roadster
  2. Fotogalerie: Audi TT a TTS Roadster
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 740 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2010
Stav: 182 951 km
Cena: 220 000 Kč
Audi A6 2.967
Rok výroby: 2011
Stav: 173 701 km
Cena: 350 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků