Otestovali jsme kameru YI Dash. Jak obstál tento společník řidičů?

Na trhu se to hemží velkým počtem kamer do auta. My jsme nyní měli možnost vyzkoušet kameru YI Dash.

Zajímavá pomůcka do auta pochází od čínské společnosti YI Technology. Ta se svými kamerami nejprve expandovala na americký trh. Česká republika se stala vůbec první evropskou zemí, do které oficiálně začala distribuovat své produkty. My jsme se konkrétně podívali na zoubek kameře do auta s označením YI Dash.

YI Dash

  • Rozměry: 74 x 19,4 x 52,4 mm
  • Váha: 74 gramů
  • Úhlopříčka: 2.7"
  • Úložiště: Micro SD
  • Baterie: 240mAh
  • Cena: 2 499 Kč

Hned při instalaci jsme narazili na první problém. K připevnění držáku na sklo vozu slouží nálepka. Jak jsme se po skončení testu přesvědčili, sejmutí držáku z čelního skla není žádná legrace. Lepší by určitě byla stará dobrá přísavka. Ta je ale součástí klasického balení, takže nemusíte propadat panice. Výhodou naopak je, že držák nezabírá moc místa.

K napájení kamery v autě slouží USB adaptér. Při našem testu jsme adaptér do zapalování nepoužívali a kabel jsme rovnou zapojili do USB slotu ve voze. Má délku 3,5 metru a  je tedy možné ho vést kolem čelního skla tak, aby nepřekážel ve výhledu.

Klepněte pro větší obrázek

Kvalitě videa asi není moc co vytknout. Natáčet lze ve vysokém rozlišení až 1296p s 30 snímky za sekundu nebo ve Full HD až s 60 snímky za sekundu. Na záznamu tak bez problémů rozeznáte všechny potřebné věci. Širokouhlý objektiv nabídne úhel záběru až 165°. Kamera tak pokryje šířku až 3 pruhů.

Nespornou výhodou je mobilní aplikace. Když vás omrzí ovládání pomocí titěrných tlačítek na kameře, stačí si stáhnout aplikaci dostupnou pro iOS a Android.

Chytrý asistent ADAS nás bohužel moc neohromil. Upozorňování na blížící se překážku před vozem nám po chvíli pořádně lezlo na nervy. V městském provozu je to prakticky nepoužitelné, protože podle "názoru" kamery bychom si museli stále nechávat odstup přinejmenším dvacet metrů. Asistent na vybočování z pruhu by také potřeboval ještě vylepšit. Kamera totiž bohužel neví, zda přejíždíte do druhého pruhu úmyslně a s blinkrem, nebo zda za volantem například usínáte. Při našem testu dokonce asistent ohlásil: "Pozor, vozidlo vybočuje z pruhu", přestože jsme jeli rovně souběžně s bílými čarami na silnici. Více uvidíte v našem krátkém videu.

Kameru k testu zapůjčil e-shop Xiaomimobile.cz, kde můžete kameru také koupit.

Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

včera | Stanislav Kolman | 35 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 38 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků