Otestovali jsme kameru YI Dash. Jak obstál tento společník řidičů?

Na trhu se to hemží velkým počtem kamer do auta. My jsme nyní měli možnost vyzkoušet kameru YI Dash.

Zajímavá pomůcka do auta pochází od čínské společnosti YI Technology. Ta se svými kamerami nejprve expandovala na americký trh. Česká republika se stala vůbec první evropskou zemí, do které oficiálně začala distribuovat své produkty. My jsme se konkrétně podívali na zoubek kameře do auta s označením YI Dash.

YI Dash

  • Rozměry: 74 x 19,4 x 52,4 mm
  • Váha: 74 gramů
  • Úhlopříčka: 2.7"
  • Úložiště: Micro SD
  • Baterie: 240mAh
  • Cena: 2 499 Kč

Hned při instalaci jsme narazili na první problém. K připevnění držáku na sklo vozu slouží nálepka. Jak jsme se po skončení testu přesvědčili, sejmutí držáku z čelního skla není žádná legrace. Lepší by určitě byla stará dobrá přísavka. Ta je ale součástí klasického balení, takže nemusíte propadat panice. Výhodou naopak je, že držák nezabírá moc místa.

K napájení kamery v autě slouží USB adaptér. Při našem testu jsme adaptér do zapalování nepoužívali a kabel jsme rovnou zapojili do USB slotu ve voze. Má délku 3,5 metru a  je tedy možné ho vést kolem čelního skla tak, aby nepřekážel ve výhledu.

Klepněte pro větší obrázek

Kvalitě videa asi není moc co vytknout. Natáčet lze ve vysokém rozlišení až 1296p s 30 snímky za sekundu nebo ve Full HD až s 60 snímky za sekundu. Na záznamu tak bez problémů rozeznáte všechny potřebné věci. Širokouhlý objektiv nabídne úhel záběru až 165°. Kamera tak pokryje šířku až 3 pruhů.

Nespornou výhodou je mobilní aplikace. Když vás omrzí ovládání pomocí titěrných tlačítek na kameře, stačí si stáhnout aplikaci dostupnou pro iOS a Android.

Chytrý asistent ADAS nás bohužel moc neohromil. Upozorňování na blížící se překážku před vozem nám po chvíli pořádně lezlo na nervy. V městském provozu je to prakticky nepoužitelné, protože podle "názoru" kamery bychom si museli stále nechávat odstup přinejmenším dvacet metrů. Asistent na vybočování z pruhu by také potřeboval ještě vylepšit. Kamera totiž bohužel neví, zda přejíždíte do druhého pruhu úmyslně a s blinkrem, nebo zda za volantem například usínáte. Při našem testu dokonce asistent ohlásil: "Pozor, vozidlo vybočuje z pruhu", přestože jsme jeli rovně souběžně s bílými čarami na silnici. Více uvidíte v našem krátkém videu.

Kameru k testu zapůjčil e-shop Xiaomimobile.cz, kde můžete kameru také koupit.

Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 75 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků