Otázka stále živá: Jsou za volantem lepší ženy, nebo muži?

Spor o to, zda jsou lepšími řidiči muži, nebo ženy, by se dal přirovnat k nesmrtelné debatě, zda bylo dřív vejce, nebo slepice. O tom, že je řidičky neradno podceňovat, nakonec vypovídá policejní statistika nehodovosti, bilance bodového systému i výzkum Autoklubu České republiky...

Ženy způsobí průměrně šestkrát méně nehod než muži, a to se poměr registrovaných řidičů pomalu vyrovnává. Něžné pohlaví je nyní pouze ve čtyřicetiprocentní menšině. Ženy nemají potřebu na silnici soutěžit, být první za každou cenu, zbytečně neriskují a dodržují dopravní předpisy.

Na druhé straně se více mýlí – například se častěji ocitají v protisměru a při řízení bývají méně soustředěné (kontrolují děti, myslí na jiné věci, například na nákup).

Klepněte pro větší obrázek
Ženy už se na silnicích "aklimatizovaly", už dávno nepůsobí plaše...

Celkově u nás přijde v silničním provozu o život třikrát více mužů než žen. Pokud jde o nehody, které zavinily řidičky, je to přibližně 16 % z jejich celkového počtu, ale při těchto nehodách zahyne jen 11 % osob.

Z čehož jednoznačně vyplývá, že nehody zaviněné ženami jsou výrazně méně závažné než nehody zaviněné muži. Za dobu fungování bodového systému tvoří „ženské body“ zhruba jednu pětinu těch mužských.

Jsou tedy ženy lepší?

Podle dopravních psychologů to takto říct nelze, ale rozhodně jezdí bezpečněji a méně riskují, protože mají rozvinutější pud sebezáchovy. Navíc auto není vyjádřením jejich já, jako je tomu často u mužů, nýbrž dopravním prostředkem, který je doveze, kam potřebují...

Ke stereotypní debatě o řízení žen a mužů se připojily také instituce. Například evropské pojišťovny finančně zvýhodňovaly při uzavírání smluv ženy-řidičky – ženy méně bourají, a tudíž jim náleží bonus.

Soudní dvůr Evropské unie ale rozhodl, že jde o diskriminaci mužů, a brát pohlaví pojištěnců jako rizikový faktor při uzavírání smluv se tudíž považuje za nerovné.

Mužské vtípky nemizí

Velké téma mužských vtípků je ženské parkování. Pánové by se ale měli držet poněkud zpátky – podle britských dopravních expertů se muži považují za mistry v parkování neprávem.

Ve studii, která testovala různé parkovací dovednosti na vzorku 2500 řidičů a řidiček, dámy na dvacetibodové stupnici získaly 13,4 bodu, zatímco pánové pouze 12,3 bodu.

Klepněte pro větší obrázek
Parkování jako noční můra žen? Podle výzkumů prý ne.

Ženy se sice bojí toho, že budou muset zaparkovat v přeplněném místě před zraky ostatních, ale co se přesnosti vmanévrování do zvoleného místa týče, jsou na tom prý lépe. Muži potře-bují méně pokusů pro zaparkování do úzkého místa, a jakmile se jednou zařadí, většinou auto přesně nevystřeďují, protože je už tolik nezajímá, zda ho srovnali či nikoliv. Ženám trvá parkování o něco déle, konkrétně 21 vteřin, protože často opakovaně vyjíždějí a zajíždějí, aby se přesně trefily mezi parkovací čáry. Muži potřebují v průměru pouze šestnáct vteřin.

Velmi výrazný rozdíl, hovořící ve prospěch řidiček, je ale v parkování na střed – v tomto ukazateli jsou lepší víc než dvojnásobně.

Zdroj: Zen.cz

 

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků